کد خبر 1050558
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
سری A ایتالیا

با وجود تعطیلی مسابقات فوتبال اکنون سه راهکار برای پایان آن بدون انجام حتی یک مسابقه دیگر مطرح شده است.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه فدراسیون فوتبال ایتالیا در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان با بیانیه اتحادیه بازیکنان و دستور وزارت ورزش این کشور موافقت کرده است اما حالا با چالش جدیدی رو به رو است. طبق جلساتی که در ساختمان فدراسیون فوتبال برگزار شده است پیشنهادهای مختلفی برای تصمیم گیری درباره رقابت‌های فصل 20-2019 سری A مطرح شده است چرا که هنوز مشخص نیست چه زمانی شیوع ویروس کرونا در این کشور به پایان می‌رسد.

با تعطیلی تمامی رقابت‌های ورزشی وضعیت مسابقاتی که قرار بود برگزار شود و به تعویق افتاد مشخص شد اما این نگرانی درباره مسابقاتی که در جریان بوده است، کنترل پذیر نیست. برای مثال رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایتالیا در حالی متوقف شده است که 12 هفته تا پایان آن زمان باقی مانده بود و وضعیت تیم‌ها برای رسیدن به جایگاهی مناسب در حال تغییر بود.

فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم گرفته است اگر تعویق مسابقات تمدید شود یا به هر دلیل این رقابت‌ها نتواند در حالت عادی با برگزاری مسابقات به پایان برسد سه راهکار برای پایان آن وجود خواهد داشت:

1 -  مشخص نکردن قهرمان با اعلام تیم‌های دارای سهمیه اروپایی برای فصل آینده به یوفا

2 -  رتبه بندی و تعیین قهرمان با توجه به رتبه‌های فعلی

3 - انجام رقابت‌های پلی آف برای تعیین قهرمان و تیم‌های سقوط کننده

طبق اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا قرار است 13 روز دیگر (23 آوریل) طی جلسه‌ای این پیشنهاد با حضور نمایندگان تمام باشگاه‌های حاضر در رقابت‌ها تحلیل و بررسی شود تا تصمیم نهایی در این خصوص اعلام شود.

بیشتر بخوانید:

گواردیولا مخالف بازی پشت‌ درهای بسته

جوزپه کنته نخست وزیر کشور ایتالیا اعلام کرده است که تمام رقابت‌های ورزشی در ایتالیا حداقل تا 3 آوریل به دلیل شیوع گسترده کرونا ویروس متوقف شده است. این دستور شامل سری A است اما باشگاه‌های ایتالیا یا تیم‌های ملی شرکت کننده در مسابقات بین المللی مشکلی نخواهند داشت.

سری A، لیگ برتر فوتبال ایتالیا قبلاً گفته بود که تمام بازی‌ها تا 3 آوریل پشت درهای بسته انجام می‌شود. کونته یک سری اقدامات سخت قرنطینه‌ای، از جمله ممنوعیت اجتماعات عمومی، را در تمام کشور ایتالیا گسترش داد. پیش از این، کمیته المپیک ایتالیا (CONI) پس از میزبانی نشست ویژه فدراسیون‌های ورزشی روز دوشنبه، این اقدام را به حالت تعلیق در همه سطوح اعلام کرد.

با اعلام 9000 مورد تأیید شده و بیش از 450 نفر کشته، کشور ایتالیا اکنون بیشترین آمار کشته شدگان بر اثر شیوع ویروس کرونا را بین کشورهای اروپایی در اختیار دارد. دو روز پیش، وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا، سازمان لیگ فوتبال ایتالیا را به "عدم توجه به مسئولیت" متهم کرد چرا که بخاطر نادیده گرفتن دستورات او برای متوقف کردن رقابت‌های فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات همچنان در حال برگزاری بود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس