جیمز جفری دیپلمات آمریکایی

یک دیپلمات ارشد آمریکایی با تهدید دولت سوریه به اقدام نظامی، هشدار داد در صورت نقض آتش‌بس در ادلب، واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش واکنش نشان خواهند داد.

به گزارش مشرق، «جیمز جفری» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه امروز (سه‌شنبه) طی اظهاراتی مداخله‌جویانه، درباره هرگونه تلاش دولت‌های سوریه و روسیه برای نقض آتش‌بس در ادلب هشدار داد.

جفری طی سخنرانی در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در بروکسل، گفت: «تمام گزینه‌ها برای کمک ناتو به ترکیه در موضوع ادلب روی میز است... البته بحث اعزام نیروی زمینی برای کمک ترکیه در ادلب مطرح نیست».

بیشتر بخوانید:

پیام های مهم سفر سردار قاآنی به حلب

فرصت‌طلبی ترکیه از توافق آتش‌بس برای جبران شکست تروریست ها/ ورود ۴۰۰ تانک، خودروی نظامی و نفربر به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه + نقشه میدانی و عکس

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی توضیح داد که ناتو به دنبال راهی برای کمک به ترکیه در موضوع ادلب از طریق هوایی است.

در حالی که این دولت روسیه بود که طی توافقی با دولت ترکیه آتش‌بس را در ادلب برقرار کرد اما جفری با متهم کردن مسکو و دمشق به تلاش برای شکستن این توافق، تهدید کرد: «گمان نمی‌کنم روسیه و رژیم [سوریه] علاقه‌ای به آتش‌بس داشته باشند و می‌خواهند کار را یکسره کنند. اگر روسیه یا رژیم، آتش‌بس را نقض کنند، ما با متحدان خود اقدامات را در نظر خواهیم گرفت که شامل تحریم‌ها نیز هست».

رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل در کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش‌بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

آنکارا و مسکو توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک‌های نزدیک ادلب گشت‌زنی‌های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده  در طول بزرگراه اِم۴ سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق ۶ کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود. قرار است بر سر سایر ملاک‌ها ظرف ۷ روز آینده تصمیم‌گیری شود.

یک مقام نظامی ترکیه‌ای نیز روز گذشته تهدید کرده بود اگر آتش‌بس در ادلب نقض شود، دست به اقدام نظامی می‌زنند. با این حال ارتش سوریه بر آمادگی خود برای پاسخ به نقض آتش‌بس توسط تروریست‌ها تاکید کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    1 109
    با انتخابات ریاست جمهوری تمام خونریزی ها و جنگ پایان میابد بذارید مردم رییس جمهور را انتخاب کنند
    • علی از اهواز IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      67 6
      البته فکر کنم منظور شما از "مردم" همون تکفیری های القاعده ، داعش ، ارتش آزاد و.... هستن وگرنه در سال 2014 در سوریه انتخابات برگزار شد و مردم سوریه آقای اسد را انتخاب کردن و انتخابات بعدی هم سال 2021 هست. جالبه شماهایی که در ایران از مخالفان اقای اسد یا همون تکفیری ها طرفداری میکنین (احتمالا به دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی) نمیدونید مخالفان آقای اسد ، ناموس ایرانی ها و ریختن خون ایرانی ها رو "مباح" میدونن! و این رو هم بارها ، از همون 9 سال پیش اعلام کردن که هدف نهاییشون رافضی های مجوس هست.(توهینی که به ایرانی ها میکنن) و این حرف فقط حرف داعش نیست ، ارتش آزاد ، جبهه النصره و... هم همین رو بارها در کلیپهای مختلف اعلام کردند. چون فقط اسمهاشون متفاوته وگرنه همه دیدگاه تکفیری/سلفی دارند....در کل میگم کمی عقل داشته باشید و از کسانی که خواهان کشتن شما و دزدیدن ناموستون هستند دفاع نکنید!
    • ناشناس IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      2 56
      کم مزخرف بگو من مردم سوریه میگم کاری با شبه نظامیان افراد مسلح ندارم
  • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    62 0
    سلام امریکاییها کلا حرف مفت زیاد میزند موقعه عمل روفوزه میشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس