کد خبر 1050432
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
خروج از اتحادیه اروپا تا الان 5.7 میلیارد دلار برای انگلیس آب خورده است

سفارت انگلیس در کابل از آمادگی لندن برای همکاری با دولت جدید افغانستان خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، سفارت انگلیس در کابل امروز سه شنبه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف محمد اشرف غنی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان گفته که با استفاده از فرصت به وجود آمده به خاطر منافع تمام مردم افغانستان و جهت حمایت از تلاش‌ها برای پایان دادن جنگ طولانی در این کشور، آماده است تا با غنی و دولت جدیدش کار کند.

در بیانیه این سفارت که امروز منتشر شد آمده است: از ایجاد دولت موازی ابراز نگرانی شده و از تمام طرف‌ها خواسته می‌شود که با هم کنار آمده و تمام اختلاف‌ها را با روش‌های سازنده حل کنند.

بیشتر بخوانید:

در این بیانیه آمده که رهبران سیاسی افغانستان با یک انتخاب بحرانی روبه‌رو هستند.

بیانیه افزوده که حملاتی همانند حمله به مراسم گرامی‌داشت از سالروز کشته شدن عبدالعلی مزاری، در ششم مارس که شمار زیادی از افراد بی‌گناه کشته یا زخمی شدند، انفجار در هنگام مراسم تحلیف ریاست جمهوری یادآوری هولناکی از نیاز برای به دست‌یابی به صلح است.

سفارت انگلیس اضافه کرده که از تعهد محمد اشرف غنی برای ایجاد یک دولت فراگیر که به اتحاد و صلح اولویت داده شده، حمایت می‌کند.

سفارت انگلیس تاکید کرده این کشورش متعهد به حمایت از ثبات و پیشرفت افغانستان است و همچنین این که بریتانیا به تلاش‌هایش برای یک توافق سیاسی فراگیر، دفاع از حقوق اساسی مردم، آزادی بیان و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد که این سفارتخانه آن را مسیری برای ایجاد فرصت به خاطر آینده روشن که مردم افغانستان شایسته آن است خوانده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    4 0
    از هر کی روباه پیر بخواد حمایت کنه جای سوال بوجود میاد!
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    3 0
    انگلیس سیصد چهارصد سال پیش اوغان را از هندوستان کوچاند به شرق ایران و آریانا را از ایران جدا کرد.بعد بافت جمعیتی آنجا را عوض کرد.حالا هم از ریئس جمهور اوغان و طالب،در مقابل رئیس جمهور خراسانی حمایت می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس