کد خبر 1050221
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
کرونا نمایه

طبق قوانین جدید هر فرد فقط یک روز در هفته می‌تواند ماسک خریداری کند که وابسته به سال تولد ایشان است: به عنوان مثال افرادی که سال تولد آنها با عدد ۱ یا ۶ تمام می‌شود روزهای دوشنبه حق خرید ماسک دارند.

به گزارش مشرق، علیرضا بازارگان عضو هیات علمی دانشگاه تهران طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

 باورش سخت است ولی کمبود ماسک در کره‌جنوبی به حدی رسیده که آن را جیره‌بندی کرده‌اند. طبق قوانین جدید هر فرد فقط یک روز در هفته می‌تواند ماسک خریداری کند که وابسته به سال تولد ایشان است: به عنوان مثال افرادی که سال تولد آنها با عدد ۱ یا ۶ تمام می‌شود روزهای دوشنبه حق خرید ماسک دارند. هیچ کس حق خرید بیش از ۱ ماسک در هفته را ندارد.

این در حالی است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انگلستان ژل‌ضدعفونی کننده تمام کرده‌اند، و در استرلیا زد و خورد هنگام خرید دستمال توالت دو نفر را دادگاهی کرده است.

بزرگترین شرکت‌ها در حال از دست دادن ارزش سهام خود هستند. تا به این لحظه امروز (۹ مارس) شرکت بوئینگ ۱۲٪ ، شرکت جی پی مورگان ۹٪ و شرکت داو کمیکال ۱۶٪ سقوط کرده‌اند. سقوط بازار آمریکا به حدی است که وال‌استریت به مدت ۱۵ دقیقه به صورت اضطراری تعطیل شد تا که کل بورس فروپاشی نکند! بورس انگلستان هم تا این لحظه که نگارش می‌کنم نزدیک به ۹٪ در یک روز سقوط کرده است.

در میان دست و پا زدن‌های کشورها، آیه ۶ سوره انفطار دائم در ذهنم تداعی می‌شود: ای انسان! چه چیز تو را در برابر پروردگار کریمت مغرور ساخته؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    28 1
    این روزها زندگی به کابوسی می ماند مبهوت ام که خوابیم یا بیدار ولی طبق دستور چشم هایمان را هم نمی توانیم بمالیم تا شاید از این کابوس بیدار بشویم فاصله ی بودن و نبودن چه کوتاه شده یک ویروس کوچولو از بین ابر قدرت ها حریف می طلبه ابر قدرت و...کیلو چنده
  • مهرناز IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    3 3
    چرا؟ به بعضی حرکات که می تواند نگاه مثبت برای جلوگیری از شیوع کرونا " ودسترسی برای همه مردم یکسان در بر داشته باشد " مانند قرنطینه در چین " شهری که ویروس در ان شروع شد " بی توجهی می کنیم " تا اینکه تمامی مردم کشور درگیر شدند . جیره بندی ماسک کار بدی نیست " با اینهمه تولید ماسک " ژل ضدعفونی در کشور " ایا؟ در داروخانه ها پیدا می شود ؟ اگر سهمیه هم بدهند " باز در دستان عده ای قرار می گیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس