سازمان جهانی بهداشت نمایه

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گزارش داد که بیش از ۷۰ درصد مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در چین بهبود یافته‌اند.

به گزارش مشرق، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت بیش از ۷۰ درصد افراد مبتلا به بیماری «کووید-۱۹» در چین بهبود پیدا کرده‌اند. 

دکتر «تدروس آدانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت علی‌رغم این هشدار داد خطر همه‌گیری این بیماری «بسیار واقعی» شده است. 

بیشتر بخوانید:

سایت های جعلی آمریکایی و اروپایی منبع بیشتر اخبار کرونایی

او اینکه شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا از مرز ۱۰۰ هزار نفر در ۱۰۰ کشور مختلف عبور کرده را «بسیار نگران‌کننده» خواند اما بر اهمیت تلاش برای مبارزه با بیماری تأکید کرد. 

آدانوم با بیان اینکه ۹۳ درصد از مرگ‌ و  میرها در حال حاضر فقط از چهار کشور بوده‌اند دست نکشیدن از تلاش‌ها برای مهار این بیماری را بااهمیت توصیف کرد. 

وی در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: «همه‌گیری [کووید-۱۹] به خطری بسیار واقعی تبدیل شده است. اما این نخستین همه‌گیری در تاریخ خواهد بود که می‌توان آن را کنترل کرد. مهم‌ترین مسئله این است که در برابر این ویروس دست‌بسته نیستیم.»

آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان حدود ۱۰۵ هزار نفر است و در مجموع نیز تعداد قربانیان این ویروس ناشناخته در سراسر جهان از مرز سه هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است.

آمار و ارقام شیوع ویروس کرونا در جهان حاکی از آن است که این ویروس ناشناخته در تمامی قاره‌ها به جز قطب جنوب شیوع پیدا کرده است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت پیش از این در برابر استفاده از لغت «همه‌گیری» برای شیوع کرونا خودداری کرده بود. مدیر کل این سازمان چند روز پیش گفت: «تا وقتی که قانع نشویم که بیماری غیرقابل کنترل است چرا باید آن را همه‌گیر بنامیم؟»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس