غنی و عبدالله،‌ به عنوان روسای جمهور افغانستان سوگند یاد کردند

اشرف غنی و عبدالله به عنوان روسای جمهور جدید افغانستان سوگند یاد کردند.

 به گزارش مشرق، بحران سیاسی موجود در افغانستان با ادای سوگند اشرف غنی و عبدالله عبدالله به عنوان رؤسای جمهور وارد فاز جدیدی شد.

بی بی سی در این رابطه می‌نویسد: عبدالله عبدالله، به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان"سوگند یاد کرد دقایقی پیش از او، اشرف غنی در ارگ ریاست جمهوری سوگند یاد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

طالبان خواهان مذاکره با دولت کابل است

اشرف غنی در مراسم تحلیف خود گفت: امروز پیروزی منتخب برآمده از دل انتخابات و قانون اساسی را جشن می‌گیریم. حکومت ما، حکومت تمام افغانستان خواهد بود از رقبای انتخاباتی‌ام می‌خواهم دست به دست من به کشور خدمت کنند.

ساعتی قبل شبکه طلوع افغانستان اعلام کرد: شماری از سیاستمداران افغان شامل حامد کرزای رئیس جمهور پیشین، عبد رب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی، محمد یونس قانونی و میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان، در هیچ کدام از مراسمات سوگند امروز، شرکت نکرده‌اند.

صبح امروز اعلام شد: در حالی که قرار بود مراسم تحلیف اشرف غنی ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی برگزار شود و میهمانان دعوت شده برای شرکت در مراسم تحلیف در ارگ ریاست جمهوری افغانستان حضور یافته‌اند، این مراسم قرار است با ۳ ساعت تأخیر برگزار شود.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز برای برگزاری مراسم تحلیف عبدالله، اعلام آمادگی و تاکید کرده است در صورتی که اشرف غنی مراسم تحلیف بگیرد، آنها نیز مراسم تحلیف عبدالله را برگزار می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    3 4
    خوبه اتفاقا چنین کشورهای مذهبی افراطی باید به دو کشور تجزیه شوند.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    7 6
    امام خمینی ره: ولایت فقیه مقابله میکند با دیکتاتوری
  • ببم جان IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    13 2
    هر دم از این باغ بری میرسد:))
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    فکر کنم قرار است افغانستان تقسیم بشود. لعنت به امپریالیسم
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    1 0
    چه طوری کمتر از 2 میلیون رای را چهارماه طول کشید که شمردید، بعد چه طوری دو تا پیروز داشت انتخابات شما، تمام مبانی علم ریاضی بردید زیر سوال؟؟؟ امریکا بره طالبان به شما فرصت نمیده، صبر کنید ببینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس