آرم سپاه

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: ظرفیت تولید یک میلیون ماسک در شهرستان‌های استان تهران ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در کشور با ابلاغ سردار سلامی فرمانده کل سپاه همزمان با همه استان‌ها قرارگاه پدافند زیستی با هشت کمیته  راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

خدمات ده گانه سپاه قم برای مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه تولید و توزیع ماسک، ژل و مواد ضدعفونی و آگاه سازی و توجیه مردم در شهرستان‌های استان تهران اقداماتی آغاز و ساماندهی شد، ادامه داد: شناسایی کارخانجات و کارگاه‌هایی که مستقیم تولید کننده مواد ضدعفونی کننده بودند و یا با تغییر اندکی در کاربری می‌توانستند در این راستا کمک کنند در دستور کار قرار گرفت که به عنوان نمونه در شهرک صنعتی عباس آباد تعدادی کارخانه رنگ سازی زیر بار تولید مواد ضدعفونی رفتند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران به مشکلات تهیه مواد اولیه اشاره کرد و افزود: هماهنگی‌های لازم برای تهیه مواد اولیه و در اختیار قرار دادن کارخانه و کارگاه‌ها انجام شد.

سردار حسن زاده با تأکید بر ظرفیت تولید یک میلیون ماسک در شهرستان‌های استان، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته روزانه بیش از ۲۰۰ هزار عدد ماسک تولید شده است که با تأمین مصارف شهرستان و استان در اختیار مراکز درمانی و وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی آگاه سازی، توجیه و آموزش مردم توسط گروه‌های جهادی سه تا هفت نفره سلامت را از دیگر اقدامات برشمرد و ابراز داشت: دوهزار گروه جهادی در پانزده ناحیه مقاومت بسیج ساماندهی شده است که به خدمات رسانی به مردم می‌پردازند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران اضافه کرد: بخشی از این گروه‌های جهادی به عنوان ضدعفونی کننده پیاده در کوچه‌ها، معابر، ایستگاه‌های اتوبوس و منازل مردم مورد نیاز فعالیت می‌کنند.

سردار حسن زاده به ضدعفونی کننده خودرویی این گروه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: اماکن متبرکه و مقدس و محله‌هایی که بیشتر به لحاظ بهداشتی نیاز دارند تا ریشه‌کنی این ویروس از خدمات این خودروها بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: گشت‌های جهاد سلامت خودرویی که تجهیزات خوبی دارند میزان تب و تنفس را در محلات اندازه گیری می کنند که علاوه بر اطمینان بخشی، پایش و غربالگری بسیار خوبی است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران از تهیه ۱۵ هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای جانبازان و ضدعفونی منازل آن‌ها خبر داد و گفت: بر اساس کارهای اطلاعاتی صورت گرفته بالغ بر ۱۵ انبار انبوهی از اقلام بهداشتی احتکار شده شناسایی شد که با حضور شخص دادستان و نماینده وزارت بهداشت و تعزیرات روند قانونی طی و پس از از صورتجلسه در اختیار شبکه توزیع قرار گرفت.

سردار حسن زاده با اشاره به کشف بالغ بر ۱۰۰ میلیون دستکش، ۵۰۰ هزار عدد ماسک و مقادیر فراوانی مواد و ژل ضدعفونی کننده و سایر اقلام بهداشتیدر این مدت، عنوان داشت: علاوه بر انبارهایی که انبوهی کالا احتکار شده، انبارهایی نیز در این ایام روند توزیع خود را کندتر کرده‌اند که بهتر است در شرایط فعلی به سرعت اقلام بهداشتی را برای رفع نیاز جامعه و مردم در مدار توزیع قرار دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس