کد خبر 1049962
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کرونا در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس؛ شمار مبتلایان از 230 نفر گذشت

هرچند برخی کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام نمی‌کنند، با این حال تاکنون شمار مبتلایانِ اعلام شده در آنها از دویست‌وسی نفر فراتر رفته است.

به گزارش مشرق، شمار مبتلایان به ویروس کرونا یا کووید-۱۹ در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس به ۲۳۴ نفر رسید. 

با آنکه «فؤاد ابراهیم» از معارضان سیاسی عربستان و مقیم خارج این کشور در توییتی نوشت که این کشور آمار واقعی مبتلایان را اعلام نمی‌کند، وزارت بهداشت عربستان سعودی بامداد امروز از ثبت چهار مورد جدید از مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد. 

بیشتر بخوانید:

ریاض که مسجد الحرام را به صورت موقت بست اما چند روز بعد آن را بازگشایی کرد، همچنان عمره مفرده را ممنوع و فعالیت‌های دینی در همه مساجد سطح کشور را لغو کرده است. 

به گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، همچنین مقامات وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که سفر شهروندان و افراد مقیم عربستان، به نُه کشور امارات، عراق، لبنان، سوریه کویت، مصر، بحرین، ایتالیا و کره جنوبی و بالعکس تا اطلاع‌ثانوی ممنوع است. 

وزارت بهداشت سعودی امروز در بیانیه‌ای ضمن اعلام ثبت چهار مبتلای جدید، اعلام کرد، یکی از چهار نفر، شهروند ساکن استان قطیف (شرق عربستان) و بستری در بیمارستان قطیف است. دو نفر دیگر نیز دو زن از اتباع بحرین هستند که از عراق وارد عربستان شده‌اند و اکنون در استان قطیف بستری هستند و مبتلای چهارم نیز یک مقیم آمریکاست که از سفر بازگشته بود و در مسیرش به عربستان از فیلیپین و ایتالیا گذشته بود و هم‌اکنون به بیمارستان شهر ریاض منتقل شده است. 

به گفته مسئولان وزارت بهداشت عربستان، شمار مبتلایان در این کشور به ویروس کرونا به پانزده نفر رسیده است. 

در بحرین، مجموع افراد مبتلا به این ویروس به ۸۵ نفر رسیده است. «مناف القحطانی» عضو کمیته ملی مبارزه با ویروس کرونا در بحرین در این خصوص گفت، از زمان آغاز انتشار این ویروس، ۷۱۳۱ نفر معاینه شده‌اند و مشخص شد که ۸۵ نفرشان مبتلا هستند. القحطانی گفته که شش نفر از این آمار، بهبود پیدا کرده‌اند.

در کویت، وزارت بهداشت روز یکشنبه از ثبت یک مبتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد تا مجموع افراد مبتلای اعلام شده در این کشور به ۶۲ نفر برسد.

پیش از این کشورها نیز وزارت بهداشت امارات اعلام کرده بود که با ثبت ۱۵ مورد جدید، مجموع افراد مبتلا در این کشور به ۴۵ نفر رسیده و هفت نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند. 

وزارت بهداشت قطر نیز با اعلام ثبت سه مبتلای جدید، تاکنون از وجود ۱۵ مبتلا در این کشور خبر داده است. 

وزارت بهداشت کشور عُمان نیز مجموع افراد مبتلا شده به این ویروس در عمان را ۱۲ نفر اعلام کرده است. 

عراق نیز امروز با اعلام ثبت پنج مبتلای دیگر اعلام کرد که مجموع مبتلایان در این کشور به ۶۷ نفر رسیده است.

طبق گزارش‌ها، این ویروس تاکنون بیش از صد هزار نفر در سراسر جهان را مبتلا کرده که حدود ۳۴۰۰ نفرشان جان خود را از دست داده‌اند. بیشتر قربانیان در چین و ایتالیا و کره‌جنوبی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    ما باید همه مرزهای زمینی و آبی و هوای رو با این کشور های متحجر ببندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس