مخالفت پوتین با لغو محدودیت دوره ریاست جمهوری در روسیه

"ولادیمیر پوتین" تأکید کرد: محدودیت در دفعات انتخاب یک فرد در سمت ریاست جمهوری برای روسیه ارجحیت داشته و تضمینی برای تغییر قدرت بوده و در غیر این صورت وضعیت غیرقابل قبول و حتی فاجعه آمیزی برای این کشور رخ خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه معتقد است که وجود محدودیت در تعداد دفعات انتخاب رئیس جمهور برای روسیه ارجحیت دارد، برای اینکه تضمینی برای تغییر قدرت در کشور باشد.

پوتین در مصاحبه‌ای برای برنامه مستندی با عنوان "پرواز بر لبه پرتگاه" که بخشی از آن شب گذشته از شبکه اول تلویزیون روسیه نمایش داده شد (این مصاحبه هنوز  پخش نشده است)، در این باره توضیح داد: «اکنون ما در حال بررسی اصلاحات لازم در قانون اساسی هستیم. پیشنهادات مختلف زیادی وجود دارد: از جمله لغو محدودیت تعداد دفعات انتخاب رئیس جمهور. ولی در هر صورت من معتقدم که برای تضمین تغییر قدرت (در کشوری مانند کشور ما این مسئله بسیار اهمیت دارد) و اگر تعداد دفعاتی که هر شخص می‌تواند نامزد پست ریاست جمهوری شود، محدود باشد ، بهتر خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

وی یادآور شد که تعداد نامحدود دفعات ریاست جمهوری برای یک فرد، مسئله‌ای غیرعادی نیست و در بسیاری از کشورها چنین محدودیتی وجود دارد. در غرب، و در همان ایالات متحده، از نظر تاریخی، همین اخیراً این محدویت لغو شده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که وی به هیچ وجه قصد ندارد برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود، به دنبال ایجاد یک سیستم غیرقابل قبول قدرت برای روسیه باشد.

وی گفت: «اکنون شایعات زیادی درباره برخی جایگزین‌ها و ارگان‌های قدرت متوازی شنیده می‌شود، به عنوان مثال، دادن اختیارات مضاعف به شورای دولتی در روسیه. من این مسئله را کاملاً غیرقابل قبول می‌دانم. من به خوبی درک می‌کنم و صادقانه بگویم که می‌توانم اوضاع را کنترل کنم تا وضعیت در کشور پایدار باشد. ولی ایجاد وضعیت قدرت دوگانه برای آینده، دورنمای کاملاً فاجعه‌باری برای کشور در پی خواهد داشت. برای خلاصه کردن و نتیجه گیری از سخنانم باید بگویم: من نمی‌خواهم و قصد هم ندارم تا برای گسترش اختیاراتم، چنین سیستم قدرت دولتی را در روسیه ایجاد کنم که برای کشور ما غیرقابل قبول بوده و اثرات مخربی داشته باشد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس