اشرف غنی

مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی و عبدالله عبدالله که قرار بود صبح امروز در ارگ و سپیدار برگزار شود، به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی و عبدالله عبدالله که قرار بود صبح امروز در ارگ و سپیدار برگزار شود، به تعویق افتاد.

آمادگی‌ها برای برگزاری هر دو مراسم امروز دوشنبه، ۱۹ حوت، در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار گرفته شده است.

اما صدیق صدیقی سخنگوی غنی در توئیتی گفت که مراسم تحلیف اشرف غنی به بعدازظهر امروز به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

صدیقی افزود: برنامه تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز برگزار می‌گردد.

در همین حال مراسم سوگند وفاداری عبدالله نیز به تعویق افتاده است. امید میثم سخنگوی ریاست اجرایی گفت که تلاش‌های کشورهای خارجی برای حل اختلافات میان غنی و عبدالله جریان دارد. به گفته وی اگر دو طرف به یک راه حل «معقول» نرسند، مراسم عبدالله به موقع برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود که دیپلمات‌های کشورهای خارجی از جمله زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان مشغول میانجیگری برای حل این اختلافات میان غنی و عبدالله هستند.

تنش‌ها میان دو طرف زمانی اوج گرفت که کمیسیون انتخابات محمد اشرف غنی را به عنوان رییس جمهوری جدید برنده انتخابات اعلام کرد.

ساعاتی پس اعلام نتایج عبدالله عبدالله در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یک حکومت فراگیر را شکل خواهد داد. این در حالی است که تنها چند کشور معدود پیروزی اشرف غنی را به وی تبریک گفت اما کشورهای دیگر خواهان حل بحران انتخاباتی شدند.

شبکه «کابل نیوز» روز گذشته گزارش داد که عبدالله اخیراً سه پیشنهاد آمریکا را رد کرده که شامل رهبری شورای صلح، رهبری ارشد نیروهای امنیتی و رئیس شورای امنیت این کشور و داشتن سهم ۴۰ درصدی در کابینه آینده بوده است.

پس از اعلام نتایج چهارمین انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، عبدالله این نتایج را باطل اعلام کرد و از تشکیل حکومت فراگیر خبر داد که برخی از شخصیت‌های سیاسی از جمله «حامد کرزی» از آن حمایت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 1
    برنده قطعا عبد الله لهجه محلی پستو داره تاجیکان و فارس ها را می بلعه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس