کد خبر 1049848
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کریم باقری

کریم باقری بعد از سال‌های طولانی و موفق حضور در تیم‌ملی با لباس بازیگری و جابه‌جایی رکوردهای بی‌شمار در آن زمانی که در وسط میدان برای ایران می‌درخشید، حالا دوباره به تیم‌ملی رسیده است.

به گزارش مشرق، کریم باقری این‌بار در لباس مربیگری آن‌هم بعد از سال‌ها تجربه‌اندوزی با این لباس در پرسپولیس. از او به‌عنوان حلقه اتحاد بازیکنان و انسجام تیمی و عامل اصلی موفقیت‌های سرخ‌پوشان در این سال‌ها نام برده می‌شود و به‌نظر می‌رسد جدا از مسائل فنی، همین خصوصیات اخلاقی او را به تیم‌ملی رسانده است؛ هرچند خودش معتقد است باید ابتدا به تیم‌ملی وصل شود و به داخل کار برود تا در آینده بتوان درخصوص احتمالات و اتفاقات بعدی صحبت کرد. گفت‌وگو با مربی جدید تیم‌ملی را در زیر می‌خوانید.

درحالی به کادر فنی تیم‌ملی اضافه شدید که پیش از این در زمان کی‌روش هم چندین‌بار اسم شما برای دستیاری این مربی مطرح شده بود.

زمان آقای کی‌روش و در همان ابتدای کار وی در تیم‌ملی صحبت کوچکی انجام شد و قرار بود اتفاقاتی بیفتد که درنهایت این موضوع محقق نشد. بعد از آن دیگر پیشنهادی از تیم‌ملی نداشتم، اما این‌بار خود آقای اسکوچیچ ابراز تمایل کردند تا به‌عنوان دستیار در کنار وی باشم و بعد از آن تماسی از طرف فدراسیون با من انجام شد تا درخدمت تیم‌ملی باشم.

البته همیشه در تمرینات تیم‌ملی در دوره مربیان قبلی حاضر می‌شدید.

بله، گاهی بر حسب وظیفه در تمرینات حاضر می‌شدم و وظیفه خود می‌دانستم با مربیان ارتباط برقرار کنم.

کار از چه زمانی استارت می‌خورد؟

فعلا که بازی‌ها به‌خاطر کرونا عقب افتاده و باید منتظر اعلام زمان بعدی رقابت‌ها باشیم که نتیجه نهایی درخصوص زمان جدید رقابت‌ها و مکان آن گویا این هفته اعلام می‌شود. البته خود فدراسیون هم اعلام کرده به احتمال زیاد بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی بعد از پایان لیگ از سر گرفته شود.

دوباره بعد از سال‌ها این‌بار در لباس مربیگری به تیم‌ملی رسیدید، چه حس و حالی دارید؟

بیشتر به‌دنبال آن هستم تا به هر صورتی که می‌توانم به تیم‌ملی کشورم کمک کنم. برای همه باعث افتخار است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم که بتوانم به تیم‌ملی کشورم کمک کنم. تا امروز در عرصه باشگاهی کمک می‌کردم و حالا باید در تیم‌ملی خدمت کنم و امیدوارم بتوانم وظیفه‌ام را به‌نحو احسن انجام داده و کمک خوبی برای تیم‌ملی باشم.

با قدیمی‌هایی مثل دایی و خداداد مشورت نکردید؟

خیر، در این خصوص با هیچ‌کدام از دوستان فعلا صحبت و مشورتی نکرده‌ام.

بیشتر بخوانید:

دومین دستیار اسکوچیچ استقلالی است؟

در هر صورت خاطرات مشترک شما در تیم‌ملی با این اسامی رقم خورده است.

آنها برای زمانی بود که بازی می‌کردیم ولی الان بحثی دیگر مطرح است.

گفته می‌شد برای حضور شما در تیم‌ملی، اسکوچیچ با برانکو مشورت کرده است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

بی‌خبرم، خیلی وارد جزئیات نشده و نمی‌شوم. در این مقطع اسکوچیچ از من خواست کمکش کنم که من هم قبول کردم و امیدوارم در این شرایط بتوانیم کمک‌حال تیم‌ملی باشیم. خودتان هم می‌دانید که تیم‌ملی شرایط سختی دارد و همه باید دست‌به‌دست هم دهیم تا تیم‌ملی از این مرحله عبور کند.

در جلسه‌ای که داشتید چه صحبت‌هایی بین شما و اسکوچیچ مطرح شد؟

صحبت خاصی نبود. ایشان از من خواست تا کنارش در اردوها باشم. بیشترین بحث ما بحث باشگاه پرسپولیس بود که اسکوچیچ موافقت کرد فعلا مثل بازیکنان اردو به اردو به تیم‌ملی اضافه شوم که خوشبختانه اگر بازی‌ها عقب بیفتد، این مشکل هم حل خواهد شد.

کار تیم‌ملی در مصاف‌های پیش رو خیلی سخت است. به‌خصوص دیدار با بحرین و عراق.

بله، باید این دو بازی رودررو را ببریم. خوشبختانه این دو دیدار در تهران برگزار می‌شود و امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.

بحث مالی برای حضورتان در تیم‌ملی چقدر مهم است؟

اصلا درخصوص قرارداد صحبت نکردیم و فعلا آمده‌ام تا برادری‌ام را ثابت کنم. با این حال بحث قرارداد و مباحث مالی هم وجود دارد و باید برای حضور در تیم‌ملی قرارداد ثبت شود. در هر صورت دو طرف باید توافق کنند تا این اتفاق بیفتد.

بازیکنان شایسته را برای حضور در تیم‌ملی زیر نظر گرفته‌اید؟

صحبت حضورم در تیم‌ملی یکی، دو هفته است مطرح شده و اجازه دهید ببینیم چه پیش می‌آید. درهرحال برگزاری مسابقات تاثیرگذار است و ما هم دقت‌مان را بیشتر می‌کنیم تا بازیکنانی که مستحق تیم‌ملی هستند را به سرمربی پیشنهاد کنیم.

یک سری از کارشناسان و پیشکسوتان از حضور همزمان شما در تیم‌ملی و باشگاه پرسپولیس انتقاد کرده‌اند.

این صحبت‌ها وجود دارد و دلواپسان در فوتبال هم هستند. همان‌طورکه گفتم لیگ طوری پیش می‌رود که این اتفاق اصلا رخ ندهد. بازی‌های تیم‌ملی عقب می‌افتد و تا آن زمان لیگ هم تمام می‌شود تا این دوستان هم نگران نباشند.

برای فصل آینده چه تصمیمی می‌گیرید؟

من با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و باید در این خصوص ما، باشگاه و فدراسیون یک توافقی د

اشته باشیم.

برای حضور پرسپولیسی‌ها در تیم‌ملی پارتی‌بازی که نمی‌کنید؟!

مقوله تیم‌ملی و باشگاه باهم متفاوت است. اجازه دهید برویم داخل کار ببینیم اوضاع به چه شکلی است. مطمئن باشید از این کارها نمی‌کنم ضمن اینکه در تیم‌ملی تصمیم گیرنده اصلی من نیستم و سرمربی تیم‌ملی حرف اول و آخر را می‌زند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس