کد خبر 1049758
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱
سعید الهویی مربی سپاهان

سعید الهویی مربی سپاهان می‌گوید مرخص کردن بازیکنان در این شرایط ویژه، خطرات زیادی برای آن‌ها و خانواده هایشان به همراه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، برگزاری تمرینات سپاهان در شرایطی که لیگ و مسابقات ورزش تعطیل شده است، بهانه‌ای شد تا با سعید الهویی مربی جوان سپاهان صحبت کنیم. حرف‌های او را در مورد دلایل ادامه تمرینات طلایی‌پوشان در ادامه می‌خوانید.

کنترل شرایط سلامتی بازیکنان چالش اصلی ماست
شرایط خاصی در کشور به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا حکفرماست و این ویروس، فوتبال و ورزش را مانند سایر بخش‌های کشور تحت تاثیر قرار داده است. از یکسو بی اطلاعی از شرایط برگزاری لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و از سوی دیگر لزوم کنترل شرایط سلامتی و آمادگی جسمانی بازیکنان چالش اصلی کادر فنی است.

قلعه نویی با مشورت تصمیمی به ادامه تمرینات گرفت
آقای قلعه نویی بعد جلسات مشاوره با اعضای کادر فنی و کادر پزشکی باشگاه و بر اساس اصول علم تمرین و بهداشتی، تصمیم به برگزاری تمرینات در دوره‌های کوتاه مدت با توالی کوتاه بین تمرین و استراحت گرفتند.

سعی داریم شرایط ایزوله ایجاد کنیم
با این مدل تمرینی سعی می‌کنیم از یکسو بازیکنان را در فرم مد نظر از لحاظ آمادگی جسمانی حفظ کنیم و از سوی دیگر شرایط ایزوله برای بازیکنان ایجاد کنیم.

تعطیل کردن تمرینات مصداق بارز انتقال کرونا است
فراموش نکنیم که بازیکنان داخلی از شهر‌ها و استان‌های مختلف هستند و در صورت تعطیلی بیش از دو یا سه روز، به شهر‌های خودشان مسافرت می‌کنند که این مصداق ادامه زنجیره انتقال کرونا است و از سوی دیگر خانواده بعضی از بازیکنان در شهر‌ها و استان‌های خطرناک و قرمز در نقشه کرونای هستند و آزاد شدن بازیکنان همراه خواهد شد با مسافرت آن‌ها به این شهر‌ها و افزایش ریسک بیماری.

باغ فردوس از روز ضدعفونی می‌شود
در حال حاضر مراحل استریلیزه کردن کمپ باغ فردوس (محل تمرین تیم سپاهان) بصورت روزانه در کنار کنترل دقیق شرایط پزشکی بازیکنان و برنامه ریزی علمی و دقیق بار تمرینات همراه با مصرف مکمل‌ها و دارو‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن بازیکنان موجب ایجاد فضای ایزوله جهت کنترل بازیکنان و اعضای تیم سپاهان شده است و علاوه بر کنترل شرایط آمادگی جسمانی بازیکنان، ریسک سفر و قرار گرفتن در زنجیره انتقال بیماری کاهش یافته است.

نمی‌خواهیم بازیکنانمان قرنطینه شوند
بطور مثال، چهار بازیکن تیم سپاهان از استان گیلان و مازندران هستند و خانواده‌های آن‌ها و منزل محل سکونتشان در شمال کشور است؛ تعطیلی طولانی تمرینات به معنای سفر آن‌ها به این استان‌ها و شهر‌های قرمز در نقشه کرونا است. سوال اصلی حالا این است؛ آیا سفر بازیکنان به استان‌ها و شهرهایشان از اصفهان در تعطیلی طولانی مدت خطرناک نیست؟ یا خطر انتقال ویروس از اصفهان به استان‌ها جنوبی کشور است و یا خطر ابتلای بازیکنان در استان‌های شمالی کشور و احتمال قرنطینه ١٤ روزِ بعد از بازگشت از شمال کشور.

تیم را در شهر اصفهان ایزوله کرده ایم
در واقع به همین دلایل آقای قلعه نویی تصمیم گرفتند با راهکار‌های علمی، تمرینات را برگزار کنند تا به نوعی ایزوله کردن تیم را در شهر اصفهان برقرار کنند. البته این برنامه تمرینی براساس اعلام شروع مسابقات در ١٤ فروردین انجام شده است.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس