کد خبر 1049739
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کرونا نمایه

پرستاران بیمارستان های شرق گیلان می گویند : به دلیل افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی و کمبود شدید تجهیزات محافظتی نیاز فوری به این تجهیزات بویژه ماسک های فیلتردار دارند.

به گزارش مشرق، مسئولان نظام پرستاری و پرستاران بیمارستان های شرق گیلان براساس فراخوان قبلی همچنان برای حفظ جان گروه های پزشکی و پرستاری چشم به راه کمک های مردمی و خیرین هستند و می گویند با افزایش بیماران تنفسی و کمبود امکانات جان کادر پرستاری و درمانی درمعرض خطر بیشتری قرار گرفته است.

مسئول روابط عمومی نظام پرستاری شرق گیلان روز یکشنبه با قدردانی از هموطنانی که کمک های خود را به بیمارستان های شرق گیلان اهدا کردند، گفت: با توجه به افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به تمامی مراکز درمانی؛ گروههای پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی استان در معرض کمبود شدید تجهیزات به ویژه ماسکهای فیلتر دار هستند.

بیشتر بخوانید:

انتقال ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا از آلمان به ایران

چگونه از بیمار مشکوک به کرونا در خانه مراقبت کنیم؟

گرامیداشت روز پدر در بیمارستان‌های کرونایی بابل +عکس

محمد حسین پور با بیان اینکه اینکه این اقلام مصرفی بوده و هر چقدر هم تامین شود به دلیل مصرف روزانه و عفونی شدن لباسها و برخی تجهیزات باز هم نیاز است، گفت :،  بیمارستان های شرق گیلان  نیازمند ارسال سریع، فوری و مستمر تجهیزات به مراکز درمانی و بیمارستانی هستند که امیدوارم مردم برای مبتلا نشدن کادر زحمتکش بیمارستانی به کمک این گروه ها بشتابند .

وی برخی از مهم ترین نیازهای کادر پرستاری و پزشکی مراکز درمانی لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، رودسر و سیاهکل را ماسک فیلتر دار، لباس مخصوص، گانهای آستین دار، ژل و محلولهای ضد عفونی، کلاه، روکفشی، عینک یکبار مصرف، شیلد محافظ صورت، ماسک طبی نانو اعلام کرد و از گروه های مردم نهاد و خیرین خواست در این جهاد مقدس شرکت کنند و  یاور و کمک کننده  مدافعان خط مقدم جبهه سلامت در این خطه از ایران اسلامی باشند.

وی اظهارداشت: حجم مصرفی این تجهیزات بطور روزانه در مبارزه با بحران کرونا در خوشبینانه ترین حالت به هزار مورد مصرفی در هر یک از اقلام می رسد ، پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان ها برای پیروزی بر ویروس منحوس کرونا نیازمند حمایت های فوری و سریع تمامی نهادهای دولتی و مردمی از سراسر کشور هستند.

پرستاران بیمارستان شهید امینی لنگرود نیز در درخواستی مشترک و هماهنگ خواستارکمک های فوری شدند و  تاکید کردند که  هیچگونه تجهیزات مناسب و استاندارد برای مقابله با کرونا در اختیار ندارند.

آنها می گویند: در صورت ادامه این وضعیت و خدمت بدون تجهیزات حفاظتی مناسب و استاندارد هیچ فردی برای پرستاری از بیماران در بیمارستان امینی لنگرود باقی نخواهد ماند و همه پرستاران مبتلا خواهندشد.

نظام پرستاری شرق گیلان چند روز قبل  طی فراخوانی عمومی از مردم و خیرین خواست: در این موضوع ورود یافته و کمکهای خود را اهدا کنند.

 این تشکیلات برای واریز کمکهای نقدی شماره کارت۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۸۳۰۷۸ و شماره تلفن ۰۹۱۱۸۴۱۶۷۵۰ را برای ارتباط از طریق واتساپ در اختیار شهروندان و خیرین قرار داده است.

دکتر حمید لطفی متخصص ارتوپدی از رشت، دکترسیامک دیوشلی متخصص اطفال از انزلی، دکتر مصطفی صمدی پزشک عمومی از بابل، علی شیخ مرادی پرستار از رشت، دکتر رضا کوچکی نیا پزشک عمومی از رشت، نرجس خانعلی زاده پرستار از لاهیجان، رامین عزیزی فر پرستار از تهران، غلامرضا وثوقی کیا پرستار از رشت و دکتر محمد علی ربیعی پزشک عمومی از شفت گیلان از جمله قربانیان کادر پرستاری و پزشکی در ایران به شمار می روند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    10 0
    پس این ماسک ها کجا هستند ؟؟؟؟؟؟ وقتی بیمارستانها ماسک ندارند کی ماسک داره؟؟؟ ماسکها کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
      7 0
      داروخانه ها هم ندارن من دیروز با دو تا دستمال کاغذی ماسک‌درست کردم که بتونم بیرون برم
  • حسن IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    14 1
    قابل توجه اقای نوبخت اینها همشهری شما هستند هر چند به هم حزبهای شما رای ندادند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    9 2
    چرا شرکت های تولید کننده این محصولات، قبل از این فاجعه فعال نشدن که الان این همه کمبود نداشته باشیم؟ پس این دولت و وزیران بی کفایت چه غلطی می کنند؟! فقط بلدن حقوق های نجومی بگیرن؟ این حجم از بی کفایتی در این دولت بی نظیره
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    1 2
    علی برکت الله
  • حسين DE ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    2 0
    محتكران جنايتكار را هرچه سريعتر مجازات كنيد .
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 1
    یک اتاق اشعه ایکس و گاما و ماورای بنفش از ارتش و سپاه یا دانشگاه توسط توسط پروژه دانشجویی بخرید و لباس و ماسک و همه وسایل را داخل ان طی بیست دقیقه ضدعفونی کنید. دو کلاس سواد ندارید که چطور ضدعفونی کنید وسایل را؟ فقط به فکر الکل هستید؟
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    نوبخت از شهر رشت چرا پیداش نیست؟ داخل مخزن اب نمک رفته که نمیره و بیمار نشه؟ چرا غیب شده؟ اقوامش رشت اند یا خارج؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس