فدراسیون فوتبال

فیفا در آخرین نامه به فدراسیون فوتبال مواردی را مطرح کرد و پاسخ بخش بین‌الملل فدراسیون کشورمان ابهامات جدیدی را در این باره به وجود آورده است.

به گزارش مشرق، آنچه این روزها در فوتبال ایران به موضوعی داغ و البته حساس تبدیل شده، به مسئله اساسنامه فدراسیون فوتبال بازمی‌گردد. مسئله‌ای که فیفا روی آن دست گذاشته و هر بار از ابهامات جدیدی در این خصوص پرده برمی‌دارد.

مهم‌ترین مسئله‌ای که در نامه فیفا به آن اشاره شده، تناقض نسخه فارسی و انگلیسی اساسنامه فدراسیون فوتبال است. این مسئله به معنای عدم صداقت است، اما حالا با پاسخ جدید از سوی فدراسیون فوتبال مسائل دیگری به میان می‌آید. بخش بین‌الملل فدراسیون فوتبال روز گذشته گفت که فقط نسخه فارسی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده و این مسئله سوالاتی را مطرح می‌کند.

۱-با توجه به عدم ارسال نسخه انگلیسی اساسنامه، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بر مبنای کدام نسخه اساسنامه انگلیسی به تناقضات با نسخه فارسی آن رسیده‌اند؟

۲- اساسنامه مورخ ۴ دی‌ماه ۱۳۹۰ (۲۵ دسامبر ۲۰۱۱) فدراسیون فوتبال تاییدیه فیفا را ندارد و نداشتن تاییدیه به این معناست که فیفا همچنان نسخه قدیمی اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران را به رسمیت می‌شناسد. اساسنامه‌ای که پس از تعلیق فدراسیون ایران در سال ۲۰۰۶ توسط کمیته انتقالی نوشته شد و به تایید فیفا رسید. انتخابات فدراسیون فوتبال طبق همین اساسنامه ۱۱ اسفندماه ۱۳۸۶ (اول مارس ۲۰۰۸) برگزار و علی کفاشیان به مدت چهار سال به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

۳- در صورتی که فیفا و AFC نسخه فارسی اساسنامه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۰ را با نسخه انگلیسی اساسنامه دوره انتقالی (سال ۸۶) مقایسه کرده باشند، این نشان می‌دهد اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال غیر قانونی بوده و به مدت ۸ سال با اساسنامه‌ای غیر قانونی فعالیت کرده و انتخاب مجدد کفاشیان و سپس مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران غیر قانونی بوده است.

۴- اگر مبنای مقایسه نسخه فارسی اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی فیفا با نسخه انگلیسی اساسنامه ۴ دی ماه سال ۹۰ (۲۵ دسامبر ۲۰۱۱) باشد این سوال مطرح می‌شود که اساسنامه انگلیسی چه زمانی برای فیفا ارسال شده، چه کسی یا چه کسانی آن را ترجمه و ارسال کرده‌اند؟ آیا تعمدی برای ایجاد تناقض در ترجمه اساسنامه وجود داشته و افرادی در این میان شیطنت کرده‌اند؟

فدراسیون فوتبال اعلام کرده که ابهامات ایجاد شده برای فیفا در دست بررسی است تا در این خصوص مستندات لازم برای فیفا ارسال شود. مستنداتی که به دنبال آن پاسخ فیفا را به دنبال خواهد داشت تا بلکه به این صورت پاسخ بسیاری از سوالات به صورت شفاف داده شود و فدراسیون فوتبال نیز به پاسخ ابهامات جدید ایجاد شده برای این فدراسیون برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس