کد خبر 1049542
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
یمن

تجاوزات دشمن سعودی-آمریکایی در یمن٬ تنها منحصر به ویرانگری و محاصره ظالمانه این کشور نبوده و با راه‌اندازی یک جنگ بیولوژیک٬ ملت یمن را به یک فاجعه وحشتناک و انواع بیماری‌های کشنده مبتلا کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العهد، ۶ سال جنگ عربستان در یمن٬ تنها منحصر به ویرانگری و محاصره وحشتناک این کشور نبود؛ بلکه این تجاوزات٬ یمن را به یک جنگ بیولوژیک کشاند و ملت این کشور را در معرض انواع آزمایش‌های شیمیایی قرار داد. همین امر منجر به بروز انواع بیماری‌های کشنده در میان یمنی‌ها شد که سرطان در راس آن است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا پیشتاز تحقیقات، تولید و استفاده از تسلیحات بیولوژیک در جهان

طبق آمار و مطالعات انجام شده٬ تعداد کسانی که در طی سالهای تجاوز سعودی در یمن به تومورهای بدخیم دچار شده‌اند به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش یافته است.

مرکز ملی سرطان‌شناسی در یمن٬ طی سالهای ویرانگری ائتلاف متجاوز سعودی در این کشور٬ بیش از ۲۰ تا ۲۵ هزار مورد سرطان به ثبت رسانده است. البته این آمار بیمارانی است که به این مرکز مراجعه کرده‌اند و افرادی که به دنبال تجاوزات عربستان در یمن و مشکلات اقتصادی و مسائل مربوط به حمل و نقل در مناطق مختلف این کشور٬ توانایی مراجعه به این مرکز را ندارند در لیست این آمار قرار نگرفته‌اند.

دکتر «عبدالله ثوابه» مدیر مرکز سرطان‌شناسی یمن در گفتگو با پایگاه خبری العهد تصریح کرد که بسیاری از شهروندان یمنی در اثر جراحت‌ها و شکستگی‌های ناشی از حملات و موشک‌های دشمن پس از چند ماه به سرطان استخوان مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد که تجاوزات دشمن طی ۶ سال در یمن٬ یک فاجعه بزرگ برای سلامت ملت این کشور رقم زد و بیشتر آنها در اثر آن مبتلا به سرطان شده‌اند؛ علاوه بر آن محاصره‌ای که ضد این کشور صورت گرفته مانع ورود امکانات ضروری و تجهیزات پزشکی به ویژه بخش رادیوتراپی به کشور می‌شود.

عبدالله ثوابه خاطرنشان کرد که محاصره ظالمانه دشمن علیه یمن٬ ورود ۱۰۰ درصد تجهیزات پزشکی به این کشور را ممنوع کرده و این اقدام یک جنایت بزرگ است و مسئولیت آن علاوه بر کشورهای متجاوز و محاصره کننده٬ بر عهده سازمان‌های بین‌المللی نیز هست.

به گفته مدیر مرکز ملی سرطان‌شناسی یمن٬ این مرکز دارای سه دستگاه درمانی است که دو عدد از آنها به دلیل فروکش کردن منبع رادیواکتیو٬ کار نمی‌کنند. همچنین سایر خدمات درمانی این مرکز نیز به دنبال محاصره یمن٬ به دلیل ممنوعیت ورود داروها و تجهیزات ضروری آسیب دیده است.

عبدالله ثوابه اضافه کرد که بسته شدن فرودگاه بین‌المللی صنعا مانع از خروج بیماران از کشور برای درمان بیماری‌های کشنده می‌شود که این به معنای مرگ قطعی مبتلایان به سرطان در یمن است.

کارشناسان یمنی به موارد زیادی از تلاش‌های متجاوزان برای آلوده کردن محیط زیست یمن دست پیدا کرده‌اند. «دکتر جمال الشهاری» مدیر کل بخش مطالعات و تحقیقات صندوق مبارزه با سرطان٬ طی مصاحبه‌ای با پایگاه خبری العهد اظهار داشت که کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی ضد یمن به شکل متعمدانه‌ای سعی در آلوده کردن محیط زیست یمن دارند و چندین بار آلاینده‌ها و زباله‌های شناور گوناگونی در آب‌های دریای سرخ در دوره اخیر مشاهده شده است.

علاوه بر آن پیش از این٬ شاهزادگان سعودی سموم دفع آفات و کودهای ممنوعه بین‌المللی را وارد یمن کرده بودند که کشاورزان یمنی به اشتباه از آنها استفاده می‌کردند؛ کودهایی که کشاورزان یمنی آنها را با عنوان پودر اسرائیلی می‌شناختند و همین مواد منجر به بروز انواع سرطان و نارسایی‌های کلیوی و سیروز کبدی و بیماری‌های قلب و سیستم عصبی در میان مردم یمن شده است. این مواد همچنین بخش تولید مثل و سلامت آن را نیز به خطر انداخته و البته تنها منحصر به انسان نیست؛ بلکه نابودی محیط زیست و خاک را نیز شامل می‌شود.

علاوه بر آن مدت‌هاست که برخی از کشورها کمک‌های انسانی فاسد و خراب برای مردم یمن ارسال می‌کنند که خود همین کمک‌ها نیز از عوامل اصلی بروز سرطان در میان یمنی‌ها به شمار می‌آید.

دکتر الشهاری ادامه داد که دشمن٬ یک‌سری سموم را متعمدانه وارد یمن کرده که به داخل گندم نفوذ کرده و موجب ایجاد و رشد قارچ در آن می‌شود.

این قارچ‌ها تولید کننده سموم «آفلاتوکسین» هستند که طبق طبقه بندی آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان٫ در دسته مواد درجه اول سرطان‌زا قرار می‌گیرند.

مدیر کل بخش مطالعات و تحقیقات صندوق مبارزه با سرطان ادامه داد که این موضوع نشان می‌دهد که برنامه غذایی جهانی اصرار دارد مواد غذایی فاسد و خراب را وارد کشور ما کند.

در همین راستا دکتر عبدالله ثوابه از جوامع بین‌المللی خواست تا درباره موادی که ائتلاف متجاوز سعودی با موشک‌های خود بر سر ملت یمن می‌ریزد تحقیق کنند.

در این میان٬ این سوال مطرح می‌شود که آیا چیزی از ابزار و امکانات برای کشتار در جهان باقی مانده که دشمن آمریکایی-سعودی علیه ملت یمن استفاده نکرده باشد؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حق مولاعلی است IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    26 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمدوآل محمد، آمین
  • NZ ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    16 1
    خدا لعنت کنه این محور کثیف شیطانی غربی-عبری-عربی پروردگارا آتش مرگبار را بر این شیاطین وارد کن. آمین یارب العالمین
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    به اون دو تا الدنگ، شادمهر و ابی، بگو بخونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس