کد خبر 1049420
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
ویروس کرونا؛ از طریق ذرات آلوده هوا به چشم منتقل می‌شود؟

در واقع مدت زمان ورود عامل بیماری زا مانند کروناویروس بین ۲ تا روز ۱۸ خواهد بود.

 به گزارش مشرق، مسعود مردانی متخصص بیماری های عفونی، درباره تاثیرات ذرات معلق هوا در انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: اگر چه  روش‌های تاثیرگذار و مطمئنی برای مقابله با آلودگی هوا زمستانی وجود ندارد، اما باید حداقل تلاش کرد تا با شیوه‌های طبیعی بدن را محافظت کرده تا اثرات نامطلوب این شرایط را کاهش داد. متاسفانه آلودگی هوا برای ریه ها، پوست و به خصوص برای کودکان بسیار مضر است بنابراین حتما باید تلاش کنید این اثرات منفی را تا حد امکان خنثی کنید.

بیشتر بخوانید:

باور غلط پیشگیری از کرونا با مصرف مواد الکلی

او  افزود: در این دوره احتمال انتقال بیماری از فرد ناقل به سایرین کمتر از ۳ درصد بوده که می‌تواند نکته مثبتی باشد. به جز راه دهان و تنفس راه دیگری که می‌تواند ویروس را به فرد دیگر انتقال دهد، پرتاب ذرات آلوده ویروس معلق به داخل چشم است.  در این موقع حتما از عینک‌های طبی یا غیر طبی استفاده کرده تا جلو انتقال این نوع ویروس گرفته شود.

کرونا ویروس

مردانی بیان کرد: آلودگی هوا و ساکن ماندن ذرات معلق مضر هوا در شهرها موجب افزایش شیوع این بیماری می‌شود، لذا به افرادی که سابقه بیماری‌های عفونی، ریوی و تنفسی دارند توصیه می‌شود در این شرایط تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند، چراکه این افراد نیز در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

کرونا ویروس

او تصریح کرد: افرادی هم که به کرونا ویروس مبتلا شدند، حتما اقدام به قرنطینه کردن خود در مراکز بهداشتی کنند. زیرا یکی از ویژگی‌های این بیماری انتقال سریع ویروس از فرد آلوده به افراد دیگر است. در این ایام همه هموطنان به‌طور مرتب دست و صورت خود را با صابون بشویند و دست آلوده را هرگز به چشمان خود نمالند.

مردانی تاکید کرد:  به مردم توصیه می‌کنیم هشدارها و توصیه‌های پیشگیرانه پزشکان و متخصصان را جدی بگیرند تا به این بیماری که شباهت بسیاری نیز به سرماخوردگی دارد، مبتلا نشوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس