ارمنستان از جمله کشورهایی است که در همسایگی ایران واقع شده‌اند. به همین جهت این کشور دارای مرز مشترک طویلی با کشورمان ایران است. همین مسئله نیز موجب شده است تا سفر به ارمنستان و به ویژه مسافرت به مقصد ایروان، به سادگی و از طریق راه‌های متعددی ممکن باشد. بر این اساس مسافرانی که این کشور را به عنوان مقصد سفر خارجی خود در نظر گرفته‌اند می‌توانند به راحتی با خرید یک بلیط هواپیما ایروان یا با رزرو تورهای زمینی ارمنستان، به این کشور سفر کنند.اما در این میان بهترین راه سفر به ارمنستان کدام است و آیا خرید بلیط قطار، این سفر را برای مسافران خاطره انگیزتر می‌کند یا بلیط اتوبوس و هواپیما؟ برای یافتن پاسخ و بررسی بهترین راه‌های سفر به سرزمین ارامنه، با قاصدک 24 در ادامه مطلب " بهترین راه سفر به ارمنستان؛ هواپیما، قطار یا اتوبوس؟ " همراه باشید.

سفر به ارمنستان با هواپیما

بدیهی است که ساده‌ترین راه برای سفر به ارمنستان، رزرو بلیط هواپیما و نشستن در پرواز است. اما این مسافرت به طور معمول نسبت به سایر انواع راه‌های سفربه این کشور، گران‌تر است. از این رو معمولاً برای سفر زوجین و همچنین کسانی که محدودیتی در مقدار بودجه سفر خود ندارند، مناسب است. البته با این حال برای کاهش هزینه‌های سفر هوایی خود به ارمنستان می‌توانید یکی از این دو راه را انتخاب نمایید و کمی بهتر بودجه سفر خود را مدیریت کنید.

اگر شما بلیط هواپیما ایروان را برای سفر انفرادی؛ خریداری می‌کنید بد نیست در خصوص اقامت کمی محتاط تر باشید و مثلاً علاوه بر هتل، سری به هاستل‌ها هم بزنید. در این نوع سفر حتی می‌توانید برای رفت و آمد درون شهری، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید و هزینه‌های مسافرت خود را کاهش دهید. البته خرید بلیط هواپیما ایروان به روش انفرادی، تنها راه سفر هوایی به این کشور نیست و شما می‌توانید از تورهای مسافرتی‌ای که از خطوط هوایی بهره می‌گیرند نیز استفاده نمایید. در این صورت به طور معمول پس از رزرو تور که شامل خرید بلیط هواپیما ایروان نیز است، دیگر نیازی به این ندارید که در خصوص تمامی جزئیات سفر خود نگران باشید. اما بهتر است قبل از رزرو تور، همه شرایط را بررسی نمایید و توری را رزرو کنید که دارای بیمه مسافرتی، گشت شهری و اقامتگاه مناسب باشد.



سفر به ارمنستان با قطار

در گذشته یعنی قبل از فروپاشی شوروی، خط آهنی در میان ایران و منطقه جلفا وجود داشت که امکان سفر به ارمنستان و آذربایجان را از طریق قطار ممکن می‌ساخت. بعدها با فروپاشی این کشور و درگیری میان دولت‌های ارمنستان و آذربایجان، فعالیت در این مسیر ریلی متوقف شد و راه سفر با قطار به ارمنستان از طریق ایران نیز مسدود گردید. البته این به آن معنی نیست که راه دیگری برای تجربه این نوع سفر به این کشور وجود ندارد. چرا که در حال حاضر ایرانیانی که تمایل دارند با قطار به ارمنستان بروند می‌توانند از مبدا تهران به ایستگاه جلفا بروند و از آنجا پس از عبور از مرز نوردوز، خود را به سرزمین ارامنه برسانند.

همچنین مسیر ریلی دیگری نیز برای این کار وجود دارد و آن هم سفر به ارمنستان از طریق راه آهن تفلیس است. برای این منظور می‌توانید ابتدا خود را از ایران و از طریق قطار به تفلیس برسانید و سپس با خرید بلیط قطار از تفلیس به ایروان بروید. البته بد نیست بدانید که برای سفر به ارمنستان از طریق قطار می‌بایست مدت زمان زیادی را در مسیر سپری کنید از این رو اگر قصد دارید سفری کوتاه مدت را تجربه کنید به هیچ عنوان نباید از این راه بهره بگیرید. چرا که خرید بلیط قطار به مقصد ایروان به طور معمول برای مسافرانی مناسب است که محدودیت زمانی نداشته و به صورت گروهی سفر می‌کنند و می‌خواهند هزینه‌های سفر خود را از این طریق کاهش دهند.

سفر به ارمنستان با اتوبوس

تا این قسمت از مقاله متوجه شدیم که برای سفر به ارمنستان با رزرو بلیط سفر با هواپیما، قطار یا اتوبوس، می‌توانیم به آسانی با وسیله‌ی متناسب با شرایط خودمان سفر کنیم و سفر با دو روش هواپیما و قطار را هم برای شما بازگو کردیم اما باید یادآور شویم که سفر به ارمنستان با اتوبوس هم به دلیل برخی مزایای آن خالی از لطف نیست؛ هرچند کمتر مسافری را می‌توان یافت که به دنبال خرید یک بلیط اتوبوس به مقصد ارمنستان باشد چرا که همانطور که گفتیم این خدمات اغلب به صورت پکیج به مسافران ارائه می‌شود. با این حال خرید بلیط اتوبوس نیز یکی از راه‌های سفر به ارمنستان است که معمولاً بهترین راه ممکن برای تجربه سفرهای خانوادگی یا دسته جمعی به شمار می‌رود. چرا که هزینه تورهای زمینی ارمنستان بسته به نوع خدمات و امکانات موجود معمولاً در حدود یک سوم تورهای هوایی است. از این رو اغلب مسافرانی که قصد دارند با دوستان خود یک سفر به ارمنستان داشته باشند، از این راه استفاده می‌نمایند. با توجه به آنچه که گفته شد و برای جمع بندی، بد نیست بدانید که از تهران تا ارمنستان حدود 1105 کیلومتر راه است که بیشتر این مسیر در ایران از میان آزاد راهها عبور می‌کند اما پس از گذر از مرز، جاده های کوهستانی در مسیر منتهی به ایروان قرار دارند. از این رو سفر به ارمنستان با اتوبوس به طور معمول برای کسانی که تحمل پیچ و خم جاده و سفر با این وسیله نقلیه را ندارند، توصیه نمی‌شود و این افراد بهتر است از هواپیما برای سفر خود استفاده نمایند.



در پایان یادآور می‌شویم که مسافران محترم می‌توانند جهت رزرو بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط قطار و بلیط اتوبوس به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایند. این عزیزان همچنین می‌توانند بیمه مسافرتی مناسب با سفر خود را نیز به صورت آنلاین از همین مجموعه خریداری کرده و برای رزرو هتل در سراسر ایران نیز به بخش مربوط به این خدمت در سایت مراجعه نمایند. لازم به ذکر است کاربران محترم با نصب اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 از کافه بازار نیز قادر خواهند بود انواع بلیط مورد نیاز خود را در کمترین زمان ممکن و از طریق تلفن همراه خود خریداری نمایند.    

  

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس