کد خبر 1049094
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
قشقاوی: «شیخ الاسلام» حاج قاسم وزارت خارجه بود

حسین شیخ الاسلام همواره عاشق مشی و مرام، شهید عزیز سلیمانی بود و بی تاب شهادتش، ولی خود نیز حاج قاسم وزارت خارجه بود

 به گزارش مشرق، حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا دلنوشته‌ای به مناسبت درگذشت حسین شیخ الاسلام نوشت.

بیشتر بخوانید:

متن این دلنوشته به شرح ذیل است:

... به برکت حداقل 10 سال دوستی و ارتباط کاری تنگاتنگ با مرحوم آقای حسین شیخ الاسلام، درمسولیتم به عنوان معاون پارلمانی وزارت خارجه، به چند ویژگی ارزشمند ایشان در دیانت و تقوی، اشاره می‌کنم، باشد که اسباب تنبه و تذکری برای بنده و دیگران گردد.

۱-ایشان شدیدا به برپایی نماز اول وقت مقید بود، هیچ کاری را بر نماز اول وقت، ترجیح نمی‌داد، حتی در وقت دیدارهای عالیترین سطوح  پارلمانی، اقامه فریضه اول وقت را بعضا به قیمت، گلایه‌های تشریفاتی به وضوح، ترجیح می‌داد.

۲-اقامه نماز به جماعت را نیز همواره مورد اهتمام جدی قرار می‌داد، همکاران من در وزارت خارجه می‌دانند که او همیشه در صف اول نمازجماعت یا در نمازخانه این وزارت، یا در مسجد فخرالدوله (نزدیکترین مسجد به وزارت خارجه) حضور داشت. حتی بارها شاهد بودم که در سفرهای خارجی، گاهی برای برپایی نماز جماعت 2 نفره در اول وقت، به اطاقم می‌آمد.

۳- شدیدا اهل نماز جمعه بود تا جایی‌که در سفرهای خارجی، برنامه حضور در نمازجمعه مسلمانان این کشورها، توسط ریس محترم مجلس یا هیئت‌های پارلمانی را همواره از تشریفات مجلس، درخواست می‌نمود.

۴- در 6 سال سفیری در سوریه، تقریبا هر روز صبح نماز را در حرم حضرت رقیه (ع)، اقامه می‌نمود، همه روزها در همه فصول.

۵- در قرائت ادعیه و اذکار وارده اهتمام عجیبی داشت، هر روز صبح دعای پر مضمون «صباح» و هر عصر جمعه، دعای ملکوتی «سمات» را قرائت  می‌نمود (درسفر یا حضر).

۶- اهل نماز شب و شب زنده داری کامل  بود.

۷- حداقل بنده هیچ دروغی اعم از به اصطلاح مصلحتی یا غیر مصلحتی در این مدت از ایشان نشنیدم. او سمبل صداقت، پاکی، تقوی، بردباری و تحمل بود.

۷- او هر چند که همواره عاشق مشی و مرام، شهید عزیز سلیمانی بود و بی تاب شهادتش، ولی خود نیز حاج قاسم وزارت خارجه بود ... اللهم لا نعلم منه الا خیرا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    3 19
    قشقاوی: «شیخ الاسلام» حاج قاسم وزارت خارجه بود//پس ای کاش شماها ایشان را خلع سلاح نمیکردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس