کد خبر 1048868
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
کرونا نمایه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از افزایش شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: خانه امن ترین مکان برای پیشگری از ابتلا به ویروس کرونا است.

به گزارش مشرق، مجید شیرانی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران استان، ضمن تشکر از همراهی مردم و مسئولان و کادر بهداشتی درمانی استان، در خصوص آخرین وضعیت استان در زمان ویروس کرونا اظهارداشت: امروز جواب بسیاری از نمونه‌های ارسالی واصل شد که هشت مورد اطلاع قطعی به ویروس کرونا در استان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید:

مرگ دومین پرستار گیلانی بر اثر ویروس کرونا

وی افزود: تاکنون به صورت تجمیعی ۸۸ بیمار مشکوک در بیمارستانها بستری و تحت نظر بود که معمولاً جواب آزمایشات با تأخیر می‌رسید و امروز به صورت تجمیعی ۷۲ جواب به دست ما رسیده است که از این تعداد ۹ مورد کووید ۱۹ است و فقط جواب ۱۶ مورد به استان ارسال نشده است.

وی بیان کرد: اکنون مجموع بیماران بستری در بیمارستان ۲۳ نفر است و تعداد مریض‌های بستری هنوز خیلی بحرانی نیست اما روی بال سعود این اپیدمی هستیم و روز به روز به تعداد نمونه‌ها به صورت آبشاری افزایش می‌یابد که هیچ راهی جز پیشگیری برای مقابله با ویروس وجود ندارد.

وی ادامه داد: مردم باید در منازل خود بمانند که بهترین جا برای آنان است تا سیکل افزایش شدید این بیماری متوقف شود و باید این سختی تحمل شود تا به عافیت از این بیماری عبور کنیم.

وی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود اوج شیوع اواخر اسفند ماه جاری و اوایل فروردین سال آینده خواهد بود، لذا برگزاری مراسم نوروز باید با تغییراتی همراه شود و نباید شاهد تراکم در بازار و معابر باشیم که خطرناک‌ترین کار است.

وی در خصوص تهیه اقلام عید مانند آجیل گفت: باید سعی کنیم تا حد ممکن مواد خوراکی سرباز و بدون بسته‌بندی تهیه نکنیم، خیلی از مواد خوراکی قابل ضدعفونی و شستشو نیست و باید چند روز قبل خریداری شوند و چند روز در خانه در یک محیط مناسب نگهداری شوند که قدرت زنده ماندن ویروس محدود است و در مطالعات این مدت زمان ۹ روز، ۱۰ روز و دو هفته ذکر شده بنابراین مواد غذایی غیر بسته بندی باید حداقل دو هفته قبل خریداری و در خانه نگهداری شود.

وی در خصوص خرید سبزه برای سفره هفت سین نیز گفت: بهتر است سبزه در محیط خانه تهیه شود و از بیرون خریداری نشود.

وی در مورد ماهی قرمز نیز گفت: توصیه نمی‌شود که این ماهی امسال سر سفره نوروز مردم باشد.

وی بیان کرد: مراسم عید دیدنی و تبریک باید به صورت مجازی صورت گیرد که امسال بعید است بتواند به خانه‌های یکدیگر برای عید دیدنی رفت اگر شرایط بهتر شد قطعاً اعلام می‌شود اما روال بیماری این است و مردم باید خود را برای عیدی متفاوت آماده کنند و وسایل سرگرمی برای خود در خانه تهیه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    مبارزه باهاش سخته8588

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس