سوریه

همزمان با شکست گروهک‌های تروریستی در اشغال شهرک ترنبه، برخی از رسانه‌های تروریست‌ها خبرهایی در خصوص عقب نشینی نیروهای روسی از شهر سراقب به دلیل حجم درگیری‌های سنگین خبر دادند.

سرویس جهان مشرق - پس از پیروزی‌های گسترده نیروهای ارتش سوریه در استان‌های ادلب و حلب، دولت ترکیه با اجرای سناریوی حملات شیمیایی درصدد است معادلات میدانی را تغییر و تروریست ها را نجات دهد.

به گزارش مشرق، از شهرک نیرب در محور جنوبی شهر ادلب خبر می‌رسد، گروهی از عناصر تروریستی حملاتی را علیه مواضع و ایستگاه‌های دفاعی نیروهای ارتش سوریه در شهرک ترنبه در حومه شهر مهم و راهبردی سراقب انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری مستقر در منطقه تحرکات تروریست ها را رصد کردند و با آنان درگیر شدند و پس از درگیری های گسترده موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند.

در جریان تلاش ناکام برای اشغال شهرک ترنبه، دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد؛ سایر تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، دولت ترکیه در روزهای اخیر با پشتیبانی تمام قد از عناصر تروریستی تلاش زیادی کرده شهر استراتژیک سراقب را دوباره به اشغال دربیاورد که ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیده است.

به گزارش مشرق، همزمان با شکست گروهک های تروریستی در اشغال شهرک ترنبه، برخی از رسانه های تروریست‌ها خبرهایی در خصوص عقب نشینی نیروهای روسی از شهر سراقب به دلیل حجم درگیری های سنگین خبر دادند اما یک منیع میدانی این خبر را بی اساس و دروغ دانست و تکذیب کرد.

خبرها حاکیست، حملات توپخانه ای و موشکی ارتش سوریه علیه تروریست ها و نیروهای ارتش ترکیه در ۲۴ ساعت اخیر شدت گرفته است؛ در حملات راکتی علیه مواضع تروریست ها در حومه شهرک نیرب (شمال غرب شهر سراقب) حدود ۱۱ تن از نظامیان ترکیه کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، یگان موشکی ارتش شوریه در ۴۸ ساعت گذشته حملات دقیقی را علیه پست نظارتی ارتش ترکیه در نزدیکی روستای ترنبه ترتیب داد؛ به گفته منابع میدانی، ۴ تن از نظامیان ارتش ترکیه در این حملات کشته و ۷ تن دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین پست نظارتی نیروهای ارتش ترکیه را در حومه شهر جسرالشغور در جنوب غرب استان ادلب گلوله باران کردند؛ براساس اطلاعات به دست آمده، شمار تلفات ارتش ترکیه از زمان دخالت نظامی در تحولات میدانی حومه شهر ادلب به حدود ۲۰۰ تن رسیده است.

به گفته منابع میدانی، یگان های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه حملات دقیقی را علیه مواضع تروریست ها در شهرک های نیرب، قمیناس، المسطومه و سرزمین ترتیب دادند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

در روزهای اخیر گروهک های تروریستی در حومه جنوبی شهر ادلب درصدد بودند سناریوی حملات شیمیایی را در نزدیکی شهر سراقب اجرا کنند و این مسئله را به دمشق نسبت دهند تا راه برای فشار بیشتر بر نیروهای ارتش سوریه و عقب نشینی آنان از مناطق تازه آزاد شده و همچنین مقدمه دخالت نظامی کشورهای بیگانه فراهم شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، مخزن های مواد شیمیایی در زمان حمل و انتقال به منطقه منفجر شدند و ۱۵ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند؛ گفته شده مخزن های مواد شیمیایی به دلیل عدم تخصص تروریست ها قبل از رسیدن به منطقه موردنظر منفجر شدند.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی نشان می دهد، دولت ترکیه و گروهک های تروریستی در جبهه های میدانی و سیاسی کامل شکست خورده اند و به بن بست رسیده اند و در حال حاضر با سناریوی حملات شیمیایی به دنبال متوقف کردن پیشروی نیروهای ارتش سوریه و تغییر معادلات میدانی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    خدا خواست رسوایشان کند
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      28 26
      لذت میبرم از هلاک شدن این مغول تبارها
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    بعد از افشا شدن این حرکت خبیثانه آن هم بعد از تماس های تلفنی این هفته اردوغان تروریست ، بایستی کار را در ترکیه به سمت سقوط این ملعون پیش برد .
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    رجب امروز نتونست پوتین رو راضی کنه، از فردا دهن ترکیه سرویسه.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      16 13
      ترکیه کردیه خواهد شد .
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      21 1
      توافق کردن که از امشب اتش بس کنن
    • GB ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      2 1
      آتش بس درست 20 دقیقه بعد از زمان اعلام شده، توسط تروریست های حامی ترکیه شکسته شد. توافق سوچی هم با این دفعه، سومین باره که داره مورد بحث قرار میگیره، یعنی قبلا دوبار آتش بس لغو شده.
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    87 27
    امروز رجب نتونست پوتین رو راضی کنه، شبیه سازی حمله ی شیمیایی که هیچی، شبیه سازی حمله ی اتمی هم دیگه نمی تونه رجب رو از مخمصه در بیاره.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      58 24
      خیلی به پوتین نمیشه اعتماد کرد امیدوارم مقاومت اسیر توافق با رجب نشه
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    97 28
    طورکیه در آستانه تجزیه است
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      19 11
      عشقم تو اول ترکیه را درست تایپ کن بعد اظهار نظر کن!!!!!!
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    مرگ براردوغان تروریست باید اردوغان راسرنگون کرد مانند پهباد با امضاع اردوغان
  • علی خدایی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    11 10
    اول اینکه عردوغان در صدد تنفس مصنوعی دادن به تروریستها است که می خواهد با آتش بسی که هی میگن برای نجات تروریستهایشان چاره ای بکنند که از نوع بازسازیشان کنند.دوم اینکه عردوغان نقشه و برنامه ای دارد برای تسلط و اشغال سوریه این را من نمیگم از تمام حرف های که عردوغان در ترکیه میزند مشخص است مثلا در مذاکرات میگوید عردوغان بر تمامیت خاک کشور سوریه احترام قایل هستیم بعد مزاکرات در کشورش برعکش را میگوید.و نیرو های ارتش ترکیه را غیره قانونی هر روز بیشتر میفرستد که در توافق آستانه مقرر شده بود به صورت مشخص نیرو بفرستد اونم 12 تا پست های دیدبانی نه اینکه بیش از 10 هزار تا نیرو بفرستد.در رسانه های نزدیک به حزب عردوغان گفته شده بود بیش از ده هزار تا نیروی ارتش ترکیه وارد سوریه شده جدا از نیرو های پست دیدبانی آیا این اشغالگری را نمی بینند روسیه و ایران مشخصا به مرور زمان معضل اشالگری خواهد شد و دیر خواهد شد که گفته بشود عردوغان اشغال کرده.و سومی هم جای تعجب دارد پهپاد های ترکیه در آسمان سوریه به راحتی پرواز میکنند درسته که پهپاد هیشان منهدم شده توسط پدافند سوریه و روسیه ولی تعداد قابل توجه شان پرواز کرده و حمله کرده اند مثلا نیرو های ما را با پهپاد زده اند و دیگر حملات شان را اطلاعات هم با پهپاد ها کسب میکنند مزدوران عردوغان باید تدابیر لازم اتخاذ شود ان شالله
  • محمد رضا معصومی گودرزی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    11 15
    لعنت بر این اردغان بی صفت که از اول بحران سوریه مثل انگل به جان این کشور افتاده است
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    8 22
    انشاءالله هرچه زودتر آرا مش به ملت سوریه برگرده.
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    56 13
    ما سینه سوخته های جنگ را بفرستین سوریه ، مانده ایم برای این روزها ، حاج قاسم نگاش به همت بچه هاست
    • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      1 16
      یعنی تویی که منفی دادی سینه سوخته جنگی
  • ahmad IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    13 10
    به امید پیروزی ارتش سوریه واقعا حیفه که ارتش سوریه به این همه تلاش با این همه خونی که به رژیم عردوغان داد سر یک توافق آتش بس که هیچ نتیجه ای هم نداره به هدر برود ای کاش همین روند رو هم ادامه بدهند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    7 37
    ترکیه کلا 67 تا کشته داده. پرت و پلا برای چی میگی؟
    • ahmad IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      3 19
      پرت و پلا نمیگم کجاش چرت بود نکنه تو هم از شکست ترکیه ناراحتی درسته رژیم ترکیه هم تلفات داده اما ارتش سوریه از این هم بیشتر بوده اصلا ترکیه تو سوریه چه غلطی میکنه فقط به کشتار و حمایت از تروریست ها میپردازه و از ساکنین آن منطقه سپر انسانی ساخته و خردوغان از مهاجران به عنوان قمار برای کمک های ناتو و آمریکا استفاده میکنه اونوقت میای به من میگی چرا پرت و پلا میگی ؟ ای کاش به جای این حرف ها یدفه به من میگفتی طرفدار عثمانی ام
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    25 10
    با سلام. برادران و خواهران عزیزم که غیرت و شجاعتتان در تشعیع پیکر پاک سردار عزیزمان حاج قاسم بر همگان هویدا گردید. ازهمه شما خواهش میکنم به احترام خون کودکان مظلوم سوری و عراقی که در گور های سرد آرمیده اند فقط یک سال کالای ترکیه ای نخرید. تا اردغان به دست مردم خودش به زباله دانی تاریخ سپرده شود. انشاالله در این جهاد بزرگ نزد خداوند سربلند شوید. باتشکر
    • دوست IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      6 6
      آفرین نظر بسیار خوبیه وعدم مسافرت به ترکیه
  • اصغر IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    8 13
    اونیکه گفته تورکیه ووردیه میشه به نظرن بره یه تست کرونا بده.
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      3 10
      اصغر !!!!!!!!!!!!!!!!برو نوار مغزی بگیر
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    17 10
    درود بر مقاومت ؛ ارتش سوریه باید با قدرت نسبت به پاکسازی استان ادلب ادامه دهد اردوغان هیچ غلطی را نمتواند بکند
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    5 7
    همراه دعا برای رفع بلیه کرونا برای رزمندگان مقاومت هم دعا فراموش نکنیم دعای مرزداران بعد از نمازها مستمرا
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    4 8
    عرعردوغان این شخص جانی منافق دایم در رجز خانی هایش با افتخار از کشتن مسلمانان سوریه و حمایت تروریستها صحبت میکند در آینده نه چندان دور تووورکیه به دو کشور تووورچیه آتاتووورچی پانتووورچ ها یعنی عردوغانی ها و جمهوری اسلامی ترکیه برای ترک های مسلمان تجزیه خواهد شد.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    3 11
    اگر تركيه همچين غلطي بكنه آنكارا و استانبول مورد حملات شيميايي سنگين قرار خواهد گرفت و ديمونا در قلب اسراييل هم خواهد تركيد. تيرانايي ها خبرش را مخابره كنن تا نمردن.
  • GB ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    22 4
    والا تا جاییکه ما میدونیم رژیم بعثی سوریه که برادر دوقلوی حزب بعث عراق هست به دنبال حمله شیمیایی هست. چون هیچ پشتوانه مردمی نداره. بد جوری هم کتات شدن سربازهاش.
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      3 2
      اشتباه به تو رای مثبت دادم.رای بنده به کامنت شما منفیست.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    1 2
    جنگ بین اسد و اردوغان یعنی جنگ بین دو شیطان که هرکدام نابود بشن یک شیطان کمتر شده و شیطان دیگر هم ضعیف شده ،در این میان فقط آدمهای بی گناهی که وسط دعوای این دو آواره شدند ارزش غصه خوردن دارند
  • حسین IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    3 1
    سلام به نظر بنده فرزندان آقای اردوغان باید در میدان جنگ باشند ببینید باز هم ادامه میده چرا باید مردم ترکیه باید کشته شوند آقایان و آقا زاده ها کجای جنگ هستند ؟!!!!!!!
  • DE ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    2 1
    الان که بین ترکیه و دیگران که در ترکیه کشتار می کنند فاصله ای نیست! چرا رنگ اونها رو جدا کردید؟!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    5 1
    نوبت جسر الشغور و آزاد سازی سر دیگر اتوبان لاذقیه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس