دیدار «سفیر چین» و «وزیر بهداشت ایران»

سفیر چین در تهران گفت که سفارت ایران در پکن در ۲۴ ساعت گذشته چهار میلیون یوان (برابر با ۵۷۶ هزار دلار) کمک نقدی از مردم چین دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، «چانگ هوا» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در صفحه توئیترش از کمک‌های نقدی مردم چین در پی شیوع ویروس کرونا به ایران خبر داد و نوشت: «ملت چین به صورت فعالانه کمک‌های نقدی را برای مبارزه با کرونا به ایران اهدا کردند.»

وی افزود: «سفارت ایران در پکن در ۲۴ ساعت گذشته چهار میلیون یوان (برابر با ۵۷۶ هزار دلار) دریافت کرده است.»

لازم به ذکر است تاکنون چهار محموله کمک از سوی چین به ایران ارسال شده و علاوه بر این یک تیم تخصصی از پزشکان چینی نیز برای همکاری با متخصصان ایرانی به ایران آمده‌اند.

اولین محموله ارسالی شامل ۲۰ هزار کیت تشخیص کرونا بود که روز جمعه با پرواز باری ماهان وارد ایران شد. دومین محموله کمک‌های چین شامل بیش از ۵۰ هزار کیت پیشرفته تشخیص سریع کرونا و دستگاه‌های اکسیژن ساز بود که روز شنبه با پرواز باری ماهان از گوانگجو وارد تهران  شد. همراه با محموله دوم نیز پنج نفر از کارشناسان صلیب سرخ چین نیز به منظور همکاری و انتقال تجربیات موفق در مبارزه با کرونا به تهران آمدند.سومین محموله شامل کیت‌های تشخیص، لباس‌های محافظتی یکسره برای استفاده در بیمارستان‌ها، دستگاه اکسیژن سنج و سایر تجهیزات پزشکی بود که با پرواز باری ماهان از طریق شانگهای به ایران ارسال شد. چهارمین محموله شامل کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های اکسیژن ساز، دستگاه تحلیل کیت و داروهای مبارزه با کرونا با هواپیمای باری ماهان روز پنجشنبه از پکن وارد ایران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    65 55
    فایده ندارد. یک سنت که با گدایی از یک آمریکایی با نژاد برتر سفید انگلوساکسون بگیریم برای سلبریتی ها و اصلاح طلبان با ارزشتر است از کوهی از طلا که چشم بادامی ها بدهند.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    33 25
    مطمئن باشید بین راه گم میشه! خخخخخخ
  • امین GB ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    54 89
    از چین ممنونیم. از امریکا بیزاریم. بسوز زیباکلام.
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    100 8
    مشرق تو کرونا نمی گیری ؟ خسته نشدی از ماست مالی ؟ دین ندارید لااقل آزاده باشبد
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
      3 42
      حالا مشکل تو با مشرق چیه دقیقا ؟ چرا اینقده روش حساسی ؟ درگیری عاطفیه؟
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    7 90
    دستتان درد نکنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس