هواپیما نمایه

سی‌ان ان اعلام کرد شرکت هواپیمایی انگلیس به دلیل کاهش شدید مسافران پس از شیوع کرونا امروز اعلام ورشکستگی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان ان بیزینس، امروز شرکت هواپیمایی Flybeپس از آنکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش شدید مسافران  شد، اعلام ورشکستگی کرد.

این شرکت هواپیمایی به مشتریان خود اعلام کرده همه پروازهایش زمین‌گیر شده و تمام فعالیت اقتصادی‌اش در انگلیس متوقف شده است.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد آمریکا ضربه‌ای سخت از شیوع ویروس کرونا می‌خورد

ویروس کرونا چه بر سر اقتصاد جهانی می‌آورد؟

ضرر هنگفت ثروتمندان جهان در یک روز به خاطر کرونا

این شرکت هواپیمایی حتی به مسافران خود اعلام کرده اگر قصد پرواز با فلایب را دارید حتما پرواز جایگزین برای خودتان با دیگر شرکت هواپیمایی داشته باشید.

همچنین تاکید کرده است "متاسفانه این شرکت قادر نیست برای مسافران خود شرکت هواپیمایی جایگزین معرفی کند".

این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد و بزرگترین ایرلاین منطقه ای مستقل اروپا محسوب می‌شد که سالانه ۸ میلیون مسافر را در ۲۰۰ مسیر مختلف جهان حمل می‌کرد.

بر اساس این گزارش این شرکت هواپیمایی مدتی بود تحت فشار مالی بود و دولت انگلیس در ماه ژانویه اعلام کرد که با این شرکت در مورد حمایت‌های مالی و کشف راهکارهای جدید مذاکره کرده است.

شرکت هواپیمایی فلایب در بیانیه‌ای اعلام کرد که در کنار این چالش‌ها و مشکلات این شرکت انگلیسی، شیوع ویروس کرونا در روزهای گذشته باعث کاهش شدید تقاضای این ایرلاین انگلیسی شد.

در حال حاضر تمام شرکت‌های هواپیمایی با بحران مواجه هستند، این بحران به دلیل شیوع ویروس کروناست که سرمنشا آن از چین بوده و باعث شده تقاضا به شدت کاهش یابد و مدیریت این بحران را برای شرکت‌های هواپیمایی سخت کرده است.

شرکت هواپیمایی بین‌المللی امروز پنجشنبه هشدار داد که شرکت‌های هواپیمایی حدود ۱۱۳ میلیارد دلار فروش بلیت خود را به دلیل شیوع کرونا از دست داده اند.

دو هفته پیش هم شرکت هواپیمایی IATA اعلام کرده بود که احتمال کاهش ۳۰ میلیارد دلاری فروش وجود دارد.

رافائل شوارتمن، قائم مقام منطقه‌ای شرکت هواپیمایی IATI اعلام کرد که ورشکستگی شرکت‌ هواپیمایی فلایب هشداری است مبنی بر اینکه دولت‌ها باید از شرکت‌های هواپیمایی حمایت کنند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرده که اقدام ضروری در سرتاسر اروپا برای حفظ ارتباطات هوایی در بحران‌های پیش‌بینی نشده باید انجام شود.

سخنگوی دولت انگلیس هم در بیانیه‌ای اعلام کرده مشکلات مالی فلایب، بسیار گسترده است و بخش زیادی از آن به شیوع ویروس کرونا برمی‌گردد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    3 0
    به درک!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس