2693684.jpg

چند گروه از عناصر مسلح با نقض توافق تابستان سال گذشته بار دیگر به مواضع نیروهای ارتش سوریه در شمال استان درعا حمله کردند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته در حالی که همه نگاه ها به تحولات میدانی شمال غرب سوریه و درگیری ها با تروریست ها و نظامیان اشغالگر ارتش ترکیه در استان های ادلب، حلب و حماه دوخته شده بود، استان درعا در جنوب این کشور نیز شاهد تحرکات گروهی از عناصر مسلح بود.

براساس اطلاعات به دست آمده، برخی از عناصر مسلح که پیشتر از سوی ارتش سوریه مورد عفو قرار گرفته بودند و بر مبنای توافق تابستان سال گذشته متعهد شده بودند دست به سلاح نبرند، در روزهای اخیر حملاتی را علیه شهروندان و نیروهای امنیتی در استان درعا ترتیب دادند.

عناصر مسلح که در ماه های گذشته به صورت مخفیانه به فعالیت خود ادامه می دادند، در روزهای اخیر چندین مرتبه به ساکنان محلی در مناطق شمالی استان درعا حمله و نا امنی ایجاد کردند و همچنین به ایستگاه های نظامی در روستای «الکرک شرقی» و محور شهر «الصنمین» هجوم آوردند و شماری از نیروهای سوری را به اسارت گرفتند.

اسارت نیروهای ارتش سوریه در شمال استان درعا

به گفته منابع میدانی، همزمان با قانون شکنی و حملات عناصر مسلح، نیروهای ارتش سوریه عملیات جدیدی را برای تامین امنیت مناطق شمالی استان درعا و بازگرداندن آرامش به این منطقه آغاز کردند.

نیروهای سوری توان خود را در عملیات امن سازی مناطق شمالی استان درعا در محور شهر «الصنمین» متمرکز کردند و در جست و جوی نقطه به نقطه موفق شدند شماری از عناصر مسلح را در منطقه شناسایی کنند و با آنان درگیر شدند.

نیروهای ارتش سوریه در جریان این عملیات توانستند ۵ تن از عناصر مسلح از جمله دو سرکرده سرشناس را به هلاکت برسانند؛ در جریان درگیری ها، «ابو ولید الزهره» از فرماندهان عناصر مسلح از پای درآمد و کشته شد.

عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه عناصر مسلح در شمال استان درعا

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری در این عملیات تعدادی از تله های انفجاری کار گذاشته شده را شناسایی و خنثی کردند و مقادیری تجهیزات نظامی را در این محور به غنیمت گرفتند.

به گفته منابع میدانی، عناصر مسلح در مناطق شمالی استان درعا سلاح های سنگین ندارند و در پناهگاه های شمال غرب شهر «الصنمین» از جمله «مدرسه الشرعیه، محله الفرن الالی و منطقه خرابات العنکری» حضور دارند.

به گزارش مشرق، پس از درگیری ها و هلاکت شماری از عناصر مسلح در محور شمالی استان درعا، مذاکراتی در منطقه برای تسلیم شدن مسلحین و کاهش خون ریزی ها آغاز شد که در نهایت با موفقیت به پایان رسید.

براساس توافق به دست آمده، ۲۱ تن از عناصر مسلحی که در روزهای گذشته تعهدات پیشین را نقض کردند، سلاح های خود را بر زمین گذاشتند و به مناطق اشغالی در شمال غرب سوریه انتقال داده شدند.

عناصر مسلح قبل از انتقال به مناطق اشغالی شمال سوریه

آخرین خبرها حاکیست، پس از مذاکرات و انتقال شماری از مسلحین به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه، آرامش به مناطق شمالی استان درعا بازگشته است و وضعیت به سمت عادی شدن پیش می رود.

مرداد ماه سال ۹۷ پس از پیروزهای گسترده و خیره کننده نیروهای ارتش سوریه در مناطق مرکزی و شمالی، گروهک های تروریستی دریافتند که نمی توانند مانع از پیشروی نیروهای سوری در استان درعا شوند و در نهایت به یک اجماع نسبی برای مصالحه دست یافتند و هزاران تن از تروریست ها براساس توافقی که به دست آمد به مناطق اشغالی استان ادلب در شمال سوریه انتقال داده شدند اما چند گروه از عناصر مسلح با این شرط که دست به سلاح نبرند در این استان باقی ماندند.

به گزارش مشرق، عناصر مسلحی که متعهد شده بودند از هرگونه تنش و درگیری اجتناب کنند از اواخر تابستان سال گذشته با حمایت های کشورهای بیگانه به فعالیت های مخرب خود ادامه دادند و تاکنون دهها تن از نیروهای سوری و اهالی را در مناطق مختلف استان درعا به شهادت رسانده اند و دهها تن دیگر را زخمی کرده اند.

در حال حاضر، شهرک های «طفس، بصری الشام، درعا البلد، الصنمین، بصر الحریر» به همراه منطقه «وادی الیرموک» در جنوب، جنوب شرق، شمال، شرق و جنوب غرب استان درعا به عناصر مخفی مسلح آلوده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    30 4
    پس تکلیف اون اسرای رزمنده سوری سیاه بخت چی شد ؟ اونها را باید مبادله می کردند
  • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    18 2
    باید مراقب باشیم تروریستها تو درعا ارتش سوریه رو مشغول نکنند از جای دیگه حمله کنن
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    21 2
    توبه گرگ مرگه
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    21 2
    الان که سریال مدیر کل بازپخش میشود دلمان سوخت که این کشور چه سالهای سختی را گذراند .خدا رو شکر که شر داعش کنده شد و ان شاالله دوباره از این سریالهای باحال ساخته شود .
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 1
    چرا فرستادن شمال غرب ؟
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
    0 0
    اگر در سوریه نیز حملات بمانند افغانستان و عراق به پایگاه نظامیان اشغالگر امریکایی صورت بگیرد انها از سوریه نیز خارج می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس