کد خبر 1048532
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
ظریف و لاوروف

وزرای خارجه ایران و روسیه در گفتگویی تلفنی درباره آخرین تحولات مربوط به کرونا و اقدامات ایران، شرایط جاری در ادلب و روند آستانه رایزنی کردند.

 به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دقایقی پیش در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به کرونا، اقدامات ایران، مناسبات اقتصادی دو جانبه، شرایط جاری در ادلب سوریه و روند آستانه رایزنی و تبادل نظر کردند.

رایزنی تلفنی دو وزیر خارجه در حالی صورت گرفته که به گفته سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران رایزنی ها برای برگزاری هر چه سریعتر نشست سران روند آستانه در جریان است.

بیشتر بخوانید:

سید عباس موسوی  سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، درباره نشست سران سه کشور روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) گفته بود: هنوز رایزنی‌ها ادامه دارد، قبل از تحولات اخیر در ادلب قرار بود این نشست در ایران برگزار شود و در حال هماهنگی جزییات و تاریخ آن بودند که با تحولات ادلب قدری توجهات به سمت‌های دیگر رفته است و در حال رایزنی هستیم که تاریخ نشست را با هماهنگی سه کشور قطعی و اعلام کنیم.

رور گذشته نیز برخی رسانه ها از سفر ظریف به مسکو خبر دادند که در همین زمینه اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت خارجه اعلام کرد: طرفین در حال برنامه ریزی برای دیدار هستند و در صورت نهایی شدن مکان و زمانش اعلام خواهد شد.

وزیر خارجه ایران امروز همچنین با وزرای خارجه نروژ و سوئیس تلفنی گفتگو کرده بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع ویروس کرونا، از رایزنی‌های آتی وزیر امور خارجه با برخی از همتایان اروپایی در این خصوص خبر داده و گفته بود: انجام فعالیت‌های سیاسی مختلف از جمله تماس‌های وزیر امور خارجه، مدیران این وزارتخانه و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با همتایان و نهادهای ذیربط دوجانبه و بین‌المللی از دیگر اقداماتی است که در جهت جلب کمک‌های درمانی و بهداشتی، مساعدت‌های کنسولی و مرتبط با تردد اتباع ایرانی و خارجی، رفع محدودیت مرزی و تجاری با رعایت ملاحظات احتیاطی بهداشتی در دست پیگیری و اقدام است. 

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران پیش از این نیز با محمدعلی الحکیم وزیر خارجه عراق درباره آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا تلفنی گفتگو کرده بود. دو وزیر درباره لزوم اتخاذ تدابیر مشترک همزمان با تسهیل مراودات تجاری دو کشور و همچنین شرایط جاری در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس