کد خبر 1048520
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
نتایج یک تحقیق: واشنگتن در آستانه انفجار کرونایی است

یک بیولوژیست معتقد است درحال حاضر منطقه سیاتل آمریکا همانند شهر ووهان چین تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا را در خود جای داده است.

 به گزارش مشرق، طبق بررسی های داده های ژنتیکی شیوع ویروس کرونا در منطقه سیاتل دریک برهه حساس بوده و درصورت عدم اتخاذ تصمیمات و اقدامات سریع از سوی مقامات آمریکایی می تواند همانند تجربه ووهان چین به یک رشد انفجاری برسد.

تروور بدفورد، نویسنده این تحقیق که یک بیولوژیست است اعتقاد دارد دستکم 500 تا 600 مورد به کووید-19 در منطقه بزرگتر سیاتل مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد آمریکا ضربه‌ای سخت از شیوع ویروس کرونا می‌خورد

این محقق از عملکرد مقامات بهداشتی آمریکا در استفاده از دارو برای جلوگیری از شیوع این ویروس، اعمال سیاست "دورنگه داشتن اجتماعی" ، درخواست از بیماران برای ایزوله کردن خود و یا ممانعت از حضور مردم در گردهایی های بزرگ انتقاد کرده است.

طبق تحقیق صورت گرفته از سوی بدفورد توالی ژنتیکی بیماران در منطقه سیاتل کینگ نشان می دهد که این ویروس از اوایل ژانویه ، زمانی که اولین بیمار آمریکایی - که از ووهان چین بازگشته بود - پخش شده بود.

شیوع این ویروس از آن جهت مورد توجه قرار نگرفته بود که در بسیاری از مبتلایان به صورت علایم خفیف مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا خود را نشان داده بود. دلیل دیگر این مسئله کوتاهی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا در تولید کیتهای ازمایشی در داخل ایالت بوده که این بدان معناست درسراسر کشور آمریکا تا چند روز گذشته اقدام مناسبی در جهت پیشگیری و یا مقابله با این ویروس انجام نشده است.

سناتور پتی مورای در واشنگتن نسبت به این وضعیت ابراز ناامیدی کرد و گفت: ناتوانی در تولید کیتهای آزمایشی برای سازمان های بهداشت عمومی فرصت ارزشمندی را از ما گرفت. من شخصا شاهد ناامیدی مردم این ایالت هستم.

او با بیان اینکه مردم مریض شده و خواستار انجام آزمایش هستند گفت: آنها می خواهند مورد حمایت قرار گیرند و امنیتشان حفظ شود. آنها نمی خواهند این ویروس را منتشر کنند. آنها می خواهند از خود مراقبت کنند اما ما درحال حاضر قابلیت انجام این کار با سیاستهای موجود را نداریم.

به گفته بدفورد سیاتل درحال حاضر در شرایط مشابه ووهان در اول ژانویه، زمانی که برای اولین بار این ویروس شناسایی شد، قرار دارد؛ زمانی که وسعت این مشکل و سرعت انتقال ویروس درک نشده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس