کد خبر 1048492
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
آغاز جنگ کرونایی میان عربستان و ترکیه

سخنان یک کارشناس نظامی سعودی درباره اینکه رئیس جمهور ترکیه تلاش می‌کند با گردشگری کرونا را در عربستان سعودی شیوع بدهد، موجی از تمسخر در فضای مجازی به راه انداخت.

 به گزارش مشرق، فردی موسوم به «زاید العمری» که خود را سرتیپ ستاد (مشترک در ارتش عربستان سعودی) معرفی کرده، مدعی شد که ترکیه قصد دارد ویروس کرونا را در عربستان شیوع بدهد.

او در ویدئویی که در توییترش منتشر کرد، گفته که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تلاش می‌کند ویروس کرونا را از طریق گردشگری در عربستان سعودی منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

حملات مزدوران سعودی به منازل مردم در الحدیده

این شخص سعودی که به عنوان کارشناس نظامی با شبکه سعودی «24» گفت‌وگو کرده، می‌گوید: ایران و ترکیه دو روی یک سکه تروریسم هستند. آنها توان خود را علیه کشورهای عربی بخصوص عربستان سعودی به عنوان مرکز امت اسلامی به کار می‌گیرند. من فکر می‌کنم ابهامی که این مرد احمق که به او اردوغان می‌گویند، درباره این ویروس پیش گرفته برای این است که گردشگران عرب که به ترکیه می‌روند مبتلا شوند و آنان بخصوص سعودی ها برگردند و این ویروس را در سایر کشورهای عربی شیوع بدهند... اردوغان ترکیه را دشمن عربستان سعودی کرده است.

زاید العمری همچنین با انتشار ویدئوی مصاحبه خود، در توییترش نوشت: اطلاع‌رسانی نکردن شفاف درباره ویروس کرونا در ترکیه با غرض هدف گرفتن گردشگران عرب انجام می‌شود تا آنها این ویروس را با خود به کشورهایشان ببرند بخصوص گردشگران سعودی. توصیه می‌کنم که گردشگران به ترکیه نروند. دشمن کشور تو، دشمن خودت هم هست.

ترکیه و عربستان سعودی که در موضوع «اخوان المسلمین» در منطقه بشدت دچار اختلاف هستند، در رسانه نیز سرگرم تقابل هستند. پیشتر نیز برخی نخبگان سیاسی و رسانه‌ای سعودی خواستار عدم سفر گردشگران عرب به ترکیه شده بودند و اکنون با شیوع ویروس کرونا، این مسئله نیز محملی برای هجمه متقابل میان این دو کشور شده است.

زاید العمری


 

موج تمسخر

در واکنش به این خبر، وبگاه خبری «ترک پرس» با انتشار برخی واکنش‌ها به توییت زاید العمری، نوشت که این اتهام، موجی از تمسخر را میان کاربران توییتر به راه انداخته است.

کاربری به نام «أبو محمد» در پاسخ به توییت زاید نوشت: بله [شما درست می‌گویید] همچنین ترکیه نوعی جدید از ویروس کرونا را ساخته که قابلیت کنترل از راه دور دارد و فقط سراغ گردشگران سعودی می‌رود که شماغ (چفیه) بر سر می‌گذارند. برای همین به گردشگران پیشنهاد می‌کنم شماغ نپوشند تا ویروس ترکیه را گمراه کنند یا آنکه وقتی دیدند ویروس حمله کرد، شماغ را روی سر مردم ترکیه بیندازند.

کاربرد دیگری به نام مصعب (Mosab) نوشت، «به گردشگران عرب پیشنهاد می‌کنم شماغ (شماخ) نپوشند و با لباس معمولی شلوار و شلوارک بیرون بیایند تا ویروس نتواند آنان را از گردشگران اروپایی و آمریکایی که در ترکیه زیاد هم هستند، تشخیص دهد... ».

عربستان سعودی دو روز پیش (دوشنبه دوم مارس- دوازدهم اسفند) از ثبت اولین مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت که او از بحرین وارد عربستان شده است.

ریاض سفرهای گردشگری و حج عمره را نیز به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا در عربستان به صورت موقت تعلیق کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    44 22
    از تورکیه بعید نیست
    • بهزاد DE ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      13 7
      ورژن وطنی زاید العمری در خدمت ملت ایران!
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      24 6
      از مغول جماعت هیچ وحشی گری ای بعید نیست
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      17 0
      عجب گیری کردیم با سبز و قرمز پرحاشیه!نمیتونید مثل پاکستان و قطر رفتار کنید؟!
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    17 29
    چقدر سران ال سعود احمق هستند ترکیه بعید هست اینکارو بکنه چون در موسم حج میلیونها ترکیه ای به عربستان سفر میکنند ارمیکا که اونر دنیا بود ویروس رو انتشار داد اخر سر دامن خودشم گرفت ترکیه و عربستان که تقریبا همجوار هستند البته کشورهای عربی دشمن دیرینه 3 کشور غیر عربی منطقه شامل ایران ترکیه اتیوپی بودند
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      16 4
      باهوش کل حاجها اینقدر نیستن اوت وقوت ترکیه میلیونها نفرش ب حج میرن ایران ۸۵ هزار نفره....تمام کشورها سهمیه دارن ...‌ در ضمن اردوغان موجودی خبیثه که دنبال احیای امپراطوری عثمانیه خودش به آذری زبانهای ظلم کرد حالا شده دایه مهربان تر از مادر. خدا لعنت کن وهابیون سعودی و تکفیریهای دست نشانده ترکیه رو که عراق و سوریه و لیبی و مصر رو دارن نابود میکنند. ترکیه لائیک و سکولار...حامی سلفیهای وحشی شده که از عجایب روزگاره
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    16 5
    سران عربستان احمق هستند این مردیکه ازهمه احمق تر تشریف دارد خخخخخ
    • حرف حق رو بزن IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      17 11
      سران عربستان و تووووووووورررررررررررکیه عین همند . یکی از اون یکی شاغال تر
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      5 0
      سعودی!
  • نظر IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    25 5
    راست یا دروغ کاری ندارم ولی. یه حرفش بد نیست که گفته.( این مرد احمق که به او اردوغان می‌گویند)
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    31 1
    اینکه ترکیه مخفی میکنه، دروغ نیست
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    32 6
    آدم خواران تاتار هزاران کار بدتر از این را کردند.این که چیزی نیست.همین دو سه روز پیش با افتخار ویدیو بلایی که سر اسیر سوری آوردند را پخش کردند.
  • CA ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    من میگم خب گفتن نداره هر کشوری که در پاسخ در شیوع کرونا دیده شد بایستی همان کار را با آن کشور کرد. در موارد دیگه هم همینطور هست هر خباثتی را بایستی با خباثت پاسخ داد. اگر کرونا در ایران حاصل این این جنگ بود مطمئنا بایستی کار متقابل انجام شود و یا در هر زمینه ای دیگر مثل سایبری و یا دروغ پراکنی هایی که علیه ایران میشود و البته سرچشمه اش مشخص هست کجا هست و چه کسانی در داخل و خارج هدفشان زخم زدن از این طریقه هست بایستی همان کار را با خودشان انجام داد.
  • DE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    3 2
    این ضایع العمری با عردوغان دعواش شده به عردوغان گفته : با عجب آدم احمق و نفهمی طرف شدم خدا به دادم برس .اردوغان جواب داده خودت با عجب آدم احمق و نفهمی طرفی ضایع. وقتی دوتا اسکول با هم دعوا میکنند.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 8
    عجب خری این ببو کارشناس حماقت تو قیافه اش موج میزنه.
  • هادی عمویی IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    اسگول ک پخمه
  • دریا DE ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    عزیزان اینها رو ول کنید یه فکری به بیکاری بکنید اینا هم دشمن تراشی جدیده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس