حمید درخشان

حمید درخشان می‌گوید یک باندی در تیم پرسپولیس به تادئو پاس نمی‌دادند و او به همین خاطر عملکرد ضعیفی داشت.

به گزارش مشرق، استوکس در شرایطی از پرسپولیس جدا شد که نام او نیز حالا در کنار بدترین خریدهای تاریخ پرسپولیس دیده می‌شود. در کنار بازیکنانی نظیر تادئوی برزیلی که زمان حمید درخشان به پرسپولیس آمدند. همین موضوع بهانه ای شد تا در این باره با سرمربی سابق سرخ ها و یکی از پیشکسوت های باسابقه این تیم، گفتگویی را انجام دهیم.

* آقای درخشان پیش از سوال اصلی درباره کرونا بپرسیم؛ آیا لیگ باید تعطیل شود؟

اینطور به قضیه نگاه کنیم که در وهله اول سلامتی جامعه ما از همه چیز مهم تر است. برای اینکه انسان ها این ویروس را نگیرند و شیوعش بیشتر نشود باید تصمیم مهمی بگیرند. الان کسی که ده لیتر الکل تولید میکند خون مردم را در شیشه کرده. ما خودمان را بهتر از همه میشناسیم پس بهتر است اول ما عاقلانه فکر کنیم، فوتبال را تعطیل کنیم، اگر هم تعطیل شده حتما مصلحتی است و به دلیل سلامتی جامعه است. به کسی بر نخورد. دو سه ماه تعطیل می شود و بعد از آن شروع می شود. چه اتفاقی میفتد؟ یا حتی نیمه کاره بماند. حداقل جامعه نجات پیدا می کند، مردم نجات پیدا می کنند و سلامتی به جامعه برمی‌گردد. ما یک سال هم لیگ نداشته باشیم، چه اتفاقی میفتد؟

* از وزیر گفتید. نظرتان درباره وزیر پرسپولیسی و مهندسی نتایج چیست؟

این ها داستان هایی است که این ها درآورده اند. وزیر چه کار به پرسپولیس دارد چه کار به استقلال دارد؟ به اندازه کافی به هر دو طرف کمک کرده است. شما نمیتوانی نتیجه خوب بگیری چیکار به وزیر داری؟ شما تیمت را قوی کن، همه را ببر، پرسپولیس را ببر اگر قهرمان نشدی! شما همه را ببر بگو آقا من نمی‌خواهم قهرمان شوم اما همه را بردم. خود به خود شما قهرمان می شوی دیگر. این ها فرار از مشکلات خودشان است که می خواهند گردن دیگران بیندازند و اشکالات خودشان را بپوشانند. شما گل گهر و پارس و شاهین ته جدولی را نمی‌برید، مقصر پرسپولیس است؟

* درباره بقیه تیم ها هم اظهار نظر کردید. حتما شنیده اید که عده ای اسم پرسپولیس را غلط می‌دانند؟

شما بهتر از ما میدانید. شما تحصیلکرده هستید و اگر به تاریخ رجوع کنید اصلا نام پرسپولیس یک اسم تاریخی است، ریشه دارد. چیزی نیست که امروز من و شما بخواهیم راجع به آن حرف بزنیم. آنهایی که نمی دانند، توجه نمی کنند به این مسائل بررسی بکنند، ببینند پرسپولیس چه هست و ریشه اش چیست بعد راجع به آن حرف بزنند.

بیشتر بخوانید:

واکنش آقای گل پرسپولیس به تعطیلی لیگ

* اما درباره استوکس؛ چه شد که کار به اینجا رسید؟

متاسفانه ما همیشه یک سری خریدها را انجام می دهیم که آن خریدها به نفع پرسپولیس نیست و در نهایت به ضرر پرسپولیس تمام می شود. این هم یکی از همان هاست که به ضرر پرسپولیس شد و به درد تیم هم نخورد.

* البته شما هم با آوردن تادئو حسابی سروصدا کردید.

زمانی که ما تادئو را آوردیم یک عده از دوستانی که در تیم ما بازی می کردند یک باندی را درست کردند که به این بنده خدا پاس ندهند. به او در تمرین اصلا پاس نمی دادند. یک بازیکن خارجی که به اینجا بیاید شما به او کمک نکنید از نظر روحی روانی خیلی افت می کند. این هم افت کرد. پشت سر او من گابریل را آوردم، گابریل چطور یک بت برای این ها شد. یک پلی میکر خوب شد و همه کار را انجام می داد؟ می‌ شود کسی انقدر تخصصش ضد و نقیض باشد؟ یک بازیکن با آن کیفیت بیاورید و یک بازیکن اینجوری؟ حداقل تادئو که یک گل زد...

* یعنی تادئو مهاجم خوبی بود؟ اضافه وزنش که چیز دیگری می‌گفت...

تادئو مهاجم خوبی بود اما به او فرصت ندادند، کمکش نکردند. شما ببین اگر به علیپور هم کمک نکنند علیپور هم یک بازیکن معمولی می شود. پس باید به بازیکن در زمین کمک بکنید، از نظر روحی روانی، حمایتش کنی تا آن بازیکن هم توانایی هایش را نشان بدهد. اضافه وزن هم به نظر من زیاد نداشت و آمادگی بدنی اش خوب بود.

* گفتید یک باندی در پرسپولیس بود، چه کسانی در آن حضور داشتند؟

ما به قبل برنمی گردیم که بخواهیم نبش قبر کنیم. آن موقع اینطور بود. ما در زمان برانکو هم باند داشتیم. دیدید که چندنفر را برانکو کنار گذاشت. یک باندی شده بودند. برای چی اسم ببریم و برای خودمان داستان درست کنیم؟ من درباره گذشته چه بگویم. آن ها این کار را کردند الان خودشان هم عذاب وجدان دارند و لازم نیست من اسم ببرم.

* چرا شما با آن باند برخورد نکردید؟

ما با آن تا جایی که می‌شد برخورد کردیم و خیلی ها را روی نیمکت گذاشتیم اما واکنش هواداران و رسانه ها و همین دوستان شما هم آن موقع دیدنی بود! من اصلا نمی‌خواهم به گذشته برگردم...

* نظرتان درباره پرسپولیس یحیی گل محمدی چیست؟

پرسپولیس خوب می شود و من فکر می کنم که با همین روند هم می تواند به قهرمانی فکر بکند. فقط بازی های پشت سرش را فراموش کند و به بازی های آینده اش نگاه کند و ببرد تا امتیازات را جمع کند و به قهرمانی برسد. 

* اوساگوآنا چطور؟ کیفیت فنی او از نظر شما تا چه حدی است؟

من خیلی اوساگوآنا را نمی پسندم و او تا این لحظه خیلی نتوانسته به پرسپولیس کمک بکند. 

* آقای درخشان چرا به مربیگری برنمی‌گردید؟

می خواهم به مربیگری برگردم اما شرایط، آن شرایطی که من دلم می خواهد نیست. واقعا در یک شرایط خوب باید کار بکنی، همه چیز باید فراهم باشد، ابزار را داشته باشی تا بتوانی نتیجه بگیری. مربی اگر ابزار برایش مهیا نباشد درصد موفقیتش بسیار بسیار کم می شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    11 4
    (پرسپولیس را ببر اگر قهرمان نشدی!) مشکل اینجاست سپاهان مثل آب خوردن تیم وزیر رو در بازی رفت برد، و فدراسیون نشینان تنها راه مقابله پرسپولیس با سپاهان رو محرومیت تماشاگران سپاهان میدونستن.. همین فدراسیون نشینان لعو مسابقات رو امکان ناپذیر میدنستن ولی وقتی دوبازی پرسپولیس با بالانشینان جدول رو مهندسی کردن،یهویی یادشون اومد کرونا خطرناکه و لیگ رو تعطیل کردن.
  • لنگ گانگستری IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    7 4
    این تیم کلا مافیا و باند باز تشریف دارن. ایشون خیلی هم افشاگری نکرده. خودش هم ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس