کد خبر 1048422
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
میلان

در حالی که همه چیز برای برگزاری اولین بازی دور برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا مهیا شده بود، ناگهان دستور لغو این بازی صادر شد.

به گزارش مشرق، با انتشار یک بیانیه، مقامات محلی تورین، دلیل این را که چرا بازی تیم‌های یوونتوس و میلان در دور برگشت مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا لغو شد، توضیح دادند.

بیشتر بخوانید:

دیدار میلان و یوونتوس به‌خاطر کرونا لغو شد

تیم‌های یوونتوس و میلان که بازی رفت‌شان در سن‌سیرو یک - یک مساوی شده بود، قرار بود امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا با حضور محدود هواداران محلی و دیگر مناطق آلوده نشده ایتالیا به ویروس کرونا، به مصاف یکدیگر بروند، اما این بازی تنها 24 ساعت مانده به آغاز به صورت غیرمنتظره لغو شد. حتی بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم میلان هم با اتوبوس خودشان را به محل اقامت‌شان در شهر تورین رسانده بودند و چند ساعتی هم آنجا اقامت داشتند، اما در نهایت مجبور به بازگشت به میلان شدند.

اکنون مشخص شده که سازمان لیگ سری A که در ایتالیا علاوه بر برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال این کشور، مسئول برگزاری جام حذفی نیز هست، به توصیه دولت دستور لغو بازی را صادر کرده است. با توجه به اینکه از بامداد دوشنبه منطقه پیدمونت که شهر تورین در آن واقع است از قرنطینه خارج شده است، هواداران تورینی و آنهایی که از مناطق آلوده نشده به ویروس کرونا به تورین سفر کرده بودند می‌توانستند در ورزشگاه حاضر شوند.

با این حال رخ دادن یک اتفاق نگران‌کننده دولت ایتالیا را مجاب کرد که به سازمان لیگ این کشور توصیه کند بازی به زمان دیگری موکول شود. ظاهراً روز گذشته 248 مورد به آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا اضافه شده و شمار کل افراد مبتلا به این بیماری در ایتالیا به دو هزار و 263 مورد افزایش پیدا کرده است که 80 نفر آنها هم جان سپرده‌اند، یعنی تنها در عرض یک روز 27 قربانی به فهرست افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند، اضافه شد.

برای بازی یوونتوس - میلان 40 هزار بلیت فروخته شده بود و گویا نگرانی دولت از تجمع این افراد در صفوف انتظار برای ورود به ورزشگاه و محوطه خارج از آن، سبب شده که این بازی لغو شود. طبق اعلام یک منبع محلی دولت از بیم آنکه نتواند شناسایی کند هر یک از تماشاگران دارای بلیت از کدام مناطق به تورین آمده‌اند و اینکه آیا واقعاً‌ همه آنها سالم هستند، ترجیح داده بازی برگزار نشود.  

با اینکه منطقه پیدمونت از قرنطینه خارج شده است، مقامات این منطقه ترجیح داده‌اند که همچنان معیارهای امنیتی سفت و سختی را در نظر بگیرند و مدارس این شهر هم که قرار بود از روز گذشته باز شوند، یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود.  تمام این‌ها بدان معناست که لغو بازی نه توسط سازمان لیگ ایتالیا بلکه به دستور فرمانداری منطقه پیدمونت صورت گرفته است.

در همین حال اعلام شده است که دولت ایتالیا در نظر دارد تمامی رویدادهای ورزشی این کشور را به مدت یک ماه لغو کند. اگر این تصمیم قطعی شود، ماجرای برگزاری بازی‌های سری A پشت درهای بسته به کلی منتفی خواهد شد، اما نه فقط در مناطق آلوده به ویروس کرونا بلکه در تمامی مناطق ایتالیا.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس