برنامه نویسی، به عنوان یکی از پولسازترین مشاغل جهان در سال ۲۰۱۹ معرفی شده است. به جرات می‌توان گفت که در قرن پیش رو، برنامه‌نویسان ایرانی هم از امنیت شغلی بسیار بالایی برخوردار خواهند بود. امروزه وجود یک سایت و یا اپلیکیشن هوشمند برای اعتبار بخشی و رسیدن به درآمد بیشتر در اکثر کسب و کارها، ضروری است. زبان‌های برنامه‌نویسی همچون PHP، جاوا و اندروید جزء کاملترین و کارآمدترین زبانها در ساخت وب و اپلیکیشن هستند. بنابراین فراگیری این زبان‌ها، آینده‌ی فوق‌العاده روشنی را برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان رقم خواهد زد. البته رسیدن به درآمد برنامه نویسی در حد ایده‌آل و مطلوب تنها به یادگیری این چند مورد ختم نمی‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده در بازار جهانی، برنامه نویسی اندروید، جاوا اسکریپت، وردپرس و یا تسلط به ابزارهای ابرداده‌ و ساخت وب اپلیکیشن‌ها، آینده‌ی شغلی هر برنامه‌نویسی را تضمین خواهد کرد. در ادامه هر کدام از این موارد را جداگانه بررسی می‌کنیم.

کسب درآمد برنامه نویسی توسط سیستم‌عامل محبوب اندروید

شاید شنیدن نام اندروید برای شما هم تداعی‌گر کلکسیونی از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند موجود در بازار باشد. شاید دلیل اصلی گسترش تولید اپلیکیشن‌های اندرویدی، متن باز بودن آن باشد. اما جالب است بدانید که استفاده از اندروید صرفاَ به ایجاد و پیاده‌سازی برنامه‌های کاربردی مبتنی بر آن محدود نمی‌شود. با وجود روند فعلی، در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ارائه‌ی انواع تجهیزات دیجیتال مبتنی بر این سیستم عامل قدرتمند خواهیم بود. از جمله کاربردهای دیگر اندروید می‌توان به استفاده از آن در تلویزیون‌ها، خودروها، ساعت‌های هوشمند، کنسول‌های بازی و عینک‌های هوشمند اشاره کرد. این استقبال بی‌نظیر از اندروید موجب شده تا میزان تقاضا برای استخدام برنامه‌ نویس اندروید، روز به روز افزایش یابد. از این رو می‌توان به کسب درآمد برنامه نویسی ایده‌آل با استفاده از این سیستم‌عامل پرطرفدار بسیار امیدوار بود.

برای آنکه بتوانید با استفاده از اندروید به درآمد برنامه نویسی قابل قبولی دست یابید، لازم است با زبان جاوا کاملا آشنا باشید. چرا که بیش‌تر اپلیکیشن‌های بومی (native) اندروید با استفاده از جاوا نوشته می‌شوند. اپلیکیشن‌های کاربردی اندروید همچون خانه‌های هوشمند، لوازم خانگی، خودروها و ... باید به صورت بومی نوشته شوند. به شما اطمینان می‌دهیم که بازار برنامه‌های بومی به همین زودی اشباع نمی‌شود. از طرفی بسیاری از شرکتهای بازی‌سازی به دنبال استخدام برنامه نویس جاوا و اندروید حرفه‌ای هستند. بنابراین فرصت های شغلی در این زمینه بسیار زیاد خواهد بود و می‌توان گفت با یادگیری برنامه‌نویسی اندروید و جاوا، جریان ثابت درآمدیتان تضمین خواهد شد.

وب ‌اپلیکیشن‌ها و هیبرید اپلیکیشن‌ها، راهی برای افزایش درآمد برنامه نویسی

بر خلاف وبسایت‌ها که محتوا در آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، وب آپ‌ها بیشتر بر عمل و تعامل تاکید دارند. نمایش مطالب در وب اپلیکیشن‌ها برای هر کاربر بر اساس سن، علاقه، جنسیت، و... متفاوت با دیگر کاربران است. اسلک، وب میل، گوگل داکز، نسخه‌ی وب تلگرام نمونه‌هایی از وب‌ اپلیکیشن‌ها هستند. در سوی دیگر اپلیکیشن‌های هیبریدی (Hybrid App) قرار دارند که چیزی مابین اپلیکیشن‌های Native و Web هستند. یک آپ هیبریدی اساساً یک Web App است. اما دارای یک قالب خفیف از آپ بومی می‌باشد تا از ویژگی‌های پلتفرم Native و سخت افزار موبایل استفاده نماید. (برای مثال دوربین گوشی، تقویم، قابلیت push و...). در صورتی که در وب ‌آپ‌ها این دسترسی‌ها، موجود نمی‌باشد. اپلیکیشن‌های اینستاگرام، توییتر، جی‌میل، آپ استور و کافه‌بازار، هیبرید هستند. امروزه بازار استفاده از وب‌ و هیبرید اپلیکیشن‌ها بسیار داغ و جذاب می‌باشد و به عنوان راهی برای کسب درآمد برنامه نویسی می‌باشند.

برای آنکه بتوانید با استفاده از ساخت وب‌ اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های هیبریدی، به درآمد برنامه نویسی عالی دست یابید، لازم است تا زبان جاوا اسکریپت را به خوبی بدانید. همچنین تسلط بر MEAN Stack موجب می‌شود تا در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید. MEAN یک پکیج جاوا اسکریپتی Full-stack می‌باشد. این بسته‌ی رایگان، متن باز و کاربر پسند برای ساخت وبسایت‌ها و وب اپلیکیشن‌های داینامیک کاربرد دارد. MEAN شما را قادر می سازد تا از فریم‌ورکهای Express، AngularJs، NodeJs و بانک اطلاعاتی MongoDB استفاده کنید و در مدت زمان کوتاهی وب اپلیکیشن بسازید. ذکر این نکته ضروری است که توسعه‌ی اپلیکشن‌های وب و هیبرید نسبت به آپ‌های بومی با صرف هزینه‌ی کمتری برای برنامه‌نویسان، همراه است.

زبان جاوا اسکریپت، سرسخت در میان رقبا

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، چند رویه و تفسیری است که در سال ۱۹۹۵ ایجاد شد و فوراَ در همه جا نفوذ کرد. به نقل از وبسایت معتبر stackoverflow، برای پنجمین سال متوالی جاوا اسکریپت به عنوان پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی معرفی شد. امروزه این زبان قدرتمند آنچنان دنیای نرم‌افزار و وب‌ را تسخیر کرده است که اکثر برنامه‌نویسان مشتاق یادگیری آن هستند. اما اگر می‌خواهید به درآمد برنامه نویسی بالا در این زمینه دست یابید، بایستی جاوا اسکریپت را اصولی یاد بگیرید. آشنایی با کتابخانه‌ها و فریم‌ورک‌های فوق‌العاده در این زبان برنامه‌نویسی به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای بیشتری را بسازید. اگر بتوانید به عنوان یک توسعه‌دهنده‌ی فول‌استک جاوا اسکریپت مشغول فعالیت شوید، قطعاً درآمد بیشتری کسب خواهید نمود. برای اینکار حتماَ به MEAN Stack که در بخش قبلی توضیح دادیم، مسلط شوید. همچنین از فریم‌ورک الکترون جهت ساخت اپلیکیشن‌های بومی برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس غافل نشوید.

اَبَرداده‌ها چطور می‌توانند به افزایش درآمد برنامه نویسی کمک کنند؟

اَبَرداده‌ (Big Data) یا به عبارتی دیگر داده‌های کلان یک اصطلاح در حال رشد است که حجم داده‌های یک شرکت و یا یک کسب و کار را که باید هر روزه نگه دارد، نشان می‌دهد. داده‌های بزرگ به اخذ تصمیمات بهتر و استراتژیک کمک بسیاری می‌کنند. امروزه اَبَرداده‌ها با چنان قدرت و سرعتی در کسب و کارها نفوذ کرده‌اند که هیچ استارتاپ و سازمانی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. سازمان‌هایی که به مبحث داده‌های بزرگ اهمیت زیادی می‌دهند، پس از مدتی از مزایای رقابتی ویژه‌ای برخوردار خواهند شد. برای مثال در صنعت تبلیغات با استفاده از اَبَرداده‌ها می‌توان کمپین‌های هدفمندی را شخصی سازی کرد. اما سوال اینجاست که کار با داده‌های کلان چگونه موجب افزایش درآمد برنامه نویسی خواهد شد؟

انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی مناسب جهت بهره بردن از مزایای اَبَرداده‌ها در پروژه بسیار مهم می‌باشد. جهت کسب درآمد برنامه نویسی از طریق کار با ابزارهای داده‌های کلان تسلط بر زبانهای برنامه‌نویسی پایتون و جاوا ضروری می‌باشد. اما بسیاری از غول‌های تکنولوژی همچون گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و آمازون برای آنالیز داده‌های بزرگ از زبان پایتون استفاده می‌نمایند. پایتون به سبب حضور برخی کتابخانه‌های پیشرفته‌اش همانند SciPy، NumPy و Matplotlib به ابزاری کارآمد و پایه برای اهداف محاسباتی و علمی تبدیل شده است. از این رو با خیال آسوده می‌توان گفت که ترکیب اَبَرداده‌ها با زبان پایتون، نتایج مطلوبی را به بار خواهد آورد.

وردپرس پولسازترین سیستم مدیریت محتوا

طی چند سال اخیر اکثر کسب و کارها برای معرفی برند خود اقدام به ایجاد سایتهای متعدد در دنیای وب نموده‌اند. به همین دلیل تقاضا برای استخدام برنامه نویس وب، طراح سایت، وردپرس کار و مشاغلی از این قبیل با رشد گسترده در میان کارفرمایان روبرو شد. فعالیت در هر کدام از این موقعیت‌های شغلی به صورت تخصصی می‌تواند به عنوان راهی مطمئن برای کسب درآمد برنامه نویسی باشد. اما در دنیای وب همیشه از وردپرس به عنوان اولین و برترین سیستم مدیریت محتوا در جهان صحبت شده است. امروزه ۳۰ درصد از کل وبسایت‌های دنیا با وردپرس ساخته شده‌اند. این سیستم مدیریت محتوا (CMS) خارق‌العاده به سبب وجود جامعه‌ی کاربری گسترده، رایگان و متن باز بودن، تعداد بسیار بالای پوسته و افزونه و همچنین سهولت در استفاده، با طرفداران زیادی روبروست.

اگر به دنبال یافتن مسیری برای افزایش درآمد برنامه نویسی با استفاده از وردپرس هستید، می‌توانید به ساخت پوسته و افزونه در وردپرس اقدام نمایید. استفاده از زبان PHP در این زمینه بسیار کارآمد و مفید واقع خواهد شد. همچنین با استفاده از زبان‌های css، html و جاوا اسکریپت می‌توانید رابط‌های کاربری جالب و زیبا در وردپرس خلق نمایید. نوشتن افزونه برای ووکامرس و همچنین ساخت و ترجمه‌ی افزونه‌های سئو و ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جزء پرفروش‌ترین‌ها در وردپرس هستند که به کمک آنها می‌توانید به درآمد خوبی دست یابید.

بدون شک استفاده از روش‌های گفته شده، درآمد برنامه نویسی شما را تضمین خواهد کرد. شما می‌توانید به تقویت مهارتهای تخصصی خود در یکی از این حوزه‌ها بپردازید و وارد بازار کار شوید.                  

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس