سیلی محکم یمنی ها به رژیم سعودی

رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند بخش الحزم مرکز استان الجوف را از اشغال مزدوران سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گزارش مشرق، از محور جنوب غربی استان الجوف و نزدیکی مرزهای مشترک با استان مارب خبر می رسد، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی علیه عناصر مزدور تحت فرمان رژیم سعودی همچنان با قدرت ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی حملات گسترده ای را از چند محور علیه مزدوران سعودی انجام دادند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند شهر الحزم مرکز استان الجوف را به کنترل درآورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان این عملیات توانستند بخش الحزم را به طور کامل از اشغال خارج و پاکسازی کنند؛ در این عملیات دهها تن از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند و سایر به سمت بیابان های شرقی استان الجوف و استان مارب متواری شده اند.

با پاکسازی شهر الحزم، مناطق و روستاهای اطراف از جمله منطقه سدباء، هیجه، الفضایا، زهران، عصلات، الدیمه، خربه همدان، الضمام، زیلان، سلمات نیز از لحاظ نظامی ساقط شدند به کنترل نیروهای یمنی درآمدند.

مناطق شرقی و جنوب شرقی حومه شهر الحزم از جمله خیرات، شقب و فرحاش نیز به همراه کوه قرن شیحاط از اشغال مزدوران سعودی خارج و آزاد شدند.

به گزارش مشرق، رزمندگان یمنی در روزهای اخیر در جریان عملیات در محور جنوب غربی الجوف موفق شدند دهها تن از مزدوران سعودی از جمله سرتیپ عبدالغنی علی الدعوس از فرماندهان منطقه هفتم نظامی، سرهنگ محمد غبیر و ... را به هلاکت برسانند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، در حال حاضر، عملیات رزمندگان کمیته های دفاع مردمی و نیروهای ارتش یمن در محور جنوب غرب استان الجوف برای پاکسازی مناطق اشغالی حومه شهر الحزم از لوث وجود مزدوران سعودی همچنان ادامه دارد.

پیشتر نیز رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین در محور جنوب غرب استان الجوف موفق شدند بخش راهبردی الغیل را به همراه روستاهای العضبه، الشلق، المطالیع و العشه به طور کامل پاکسازی و شماری از مزدوران را کشته و زخمی کنند و خسارت زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته همزمان با پیشروی گسترده رزمندگان یمنی در محور جنوب غرب استان الجوف و قطعی شدن آزادی بخش های الحزم و الغیل، شمار زیادی از فرماندهان مزدوران سعودی و افسران اطلاعات عربستانی با تجهیزات سنگین از جمله تانک، نفربر و ... از بخش الحزم به سمت بیابان های شرقی و استان مارب متواری شدند.

استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از ۷۰ درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.

الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که ۷۰ درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد.

غرب بخش خب و الشعف و بخش های برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الحزم، الغیل، الخلق» در کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن است؛ بخش کوچکی از شرق المتون و بخش کوچکی از شرق المصلوب» در اشغال مزدوران سعودی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    34 1
    زنده باد انصارالله یمن
  • US ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    24 2
    دم همه ی عزیزان یمن گرم. دعای ما با شماست. از این سختی ها عبور می کنین.
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    22 1
    این نقشه رو بزنیم تو صورت اونایی که همش می‌نوشتن (مناطق سبز رنگ هروز کمتر از دیروز)
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    14 2
    نیروهای انصارالله به لبه بیابان رسیدند و جلوتر از این نمی تونن برن چون جنگ در مناطق بیابانی در تخصص شان نیست و آسمان را هم ندارند و در چنین فضایی جنگنده های کاملا مسلطن اما اگر انصارالله بتونه قبایل بیابان نشین یمنی را بسمت خود بکشد می تونه پیشروی کنه که اینم دو محرک می خواد اولا پیشنهادات خوب دوما اینکه انصارالله نشان بده کت تن کیه و نهایتا چه طرفی قدرت را در یمن دردست می گیره رئسای هر قبیله آینده قبیله خود را دست گروهی نمی دن که نهایتا بازنده خواهند بود پس انصارالله باید یکی دو عملیات مشتی دیگر هم بزند تا قدرت خود را کاملا اثبات کند .
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      5 0
      دقیقا همین کارو کردن. تعداد زیادی از روسای قبایل یه انصارالله ملحق شدن. خبرش توی اینترنت هست.
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    12 2
    فقط کم مونده حمله کنند به کاخ صعودی ها.خخخخخخ
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    15 2
    الحمدلله رب العالمین
  • مصطفی تفرشی DE ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    17 1
    انصاراله وارتش یمن بسیار بسیار بعد از شش سال جنگ تمام عیار با آل سوعط با تجربه تر شده و به امید خدا در سال ششم چهار استان باقی مانده را هم فتح کند تا یمن خاری شود بر چشم دشمنان ایران به امید مرگ نهایی آل سوعط عربستان
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    3 0
    بامید پیروزی های روز افزون درتمامی جبهه هاتاسرنگونی دولت منصور وتود هانی محکم بر دولت عربستان ونیروهای داعش برایتان دعا میکنیم وحضرت امام رضا علیه السلام یارویاور تان باشد انشالله. موفق باشید
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 1
    انصارالله باید در مقطع فعلی مسئولیت اداره همین استان های تحت اختیار را با کمک قبایل پر نفوذ همان استان طوری اداره کند که تمامی قبایل یمنی علیه مزدوران سعودی سر به شورش بردارند در اینجا نبرد ما نبرد مدیریت است نه نبرد سلاح و موشک - انصارالله باید در این میدان موفق تر از میدان موشک های ضدهوایی عمل کند اینطوری سواحل غربی و تعز و مارب نیز آزاد می شود کمی خوش بینانه نگاه کنیم حتی یمن جنوبی نیز دچار انشعاب می شود
  • علیرضا عظیمی JP ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    3 0
    سلام یاری خداوند کریم همت رزمندگان یمن به ثمر میرسد همانطور که فرعون شداد ابوسفیان را خداوند کریم نابود کرد آل سقوت هم نابود خواهد شد وعدهء الهی حق است تردیدی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس