کد خبر 1048256
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
اینستکس

سفیر ایران در روسیه با رئیس کمیسیون بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، طرفین در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین برجام به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت توسعه روابط پارلمانی بین ایران و روسیه، از حمایت نمایندگان پارلمان‌های دو کشور از ابتکارات یکدیگر در سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای ابراز رضایت کرد.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اشتباه وزارت خارجه درباره برجام

او از توسعه روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا استقبال و تصریح کرد: امیدواریم که با حمایت سفیر جدید ایران در روسیه، ارتباطات بین‌منطقه‌ای و تعاملات بین‌پارلمانی ایران و روسیه توسعه بیشتری پیدا کند.

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون با اشاره به آخرین وضعیت سوریه، اظهار کرد: عقیده داریم که در چارچوب آستانه، گفت‌وگوهای روسیه و ایران به حل و فصل معضلات منطقه‌ای مساعدت خواهد کرد.

کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه بالای روابط بین‌پارلمانی دو کشور اظهار کرد: لازم است که با حمایت همه‌جانبه قانونگذاران روسیه و ایران، روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله روابط اقتصادی و تجاری توسعه بیشتری پیدا کند و بخش‌های خصوصی دو کشور توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود خود را به طرف مقابل معرفی کنند.

سفیر ایران همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت برجام، به بدقولی اروپایی‌ها اشاره کرد و افزود: اروپایی‌ها سازوکار اینستکس را ساختند اما تا این لحظه که من با شما گفت‌وگو می‌کنم، هیچ تراکنشی در چارچوب این سازوکار انجام نگرفته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایران IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    نمیخواهد منافق کثیف که از صهیونها پول دریافت میکنی جملاتی برعلیه ایران عزیز و روسیه گرامی مطلب منافقی بنویسی انشاالله رسوا شوی روزنامه مشرف فاسد منافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس