عزیزمحمدی

رییس اسبق سازمان لیگ گفت: اسپانسرهای لیگ می دانند اگر مسابقات برگزار نشود بالاخره روزی بازی ها انجام و از تلویزیون پخش می شوند پس نگران نباشند.

سرویس ورزش مشرق – رییس اسبق سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درباره تعطیلی لیگ حرف زد. او اعتقاد داشت شرایط مملکت به گونه ای است که باید همه با هم تعامل کنند تا از این وضعیت رهایی پیدا کنیم.

عزیزاله محمدی در گفت و گو با مشرق، درباره اوضاع و احوال امروز لیگ فوتبال و دیگر مسایل مرتبط با تعطیلی لیگ اعم از اسپانسرهای مسابقات و تبلیغات محیطی صحبت کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید.

* اگر شما هنوز در ریاست سازمان لیگ بودید، راضی به تعطیلی لیگ می شدید؟

- با اینکه می دانم چه سختی هایی در ادامه برای برنامه ریزی مسابقات عقب مانده بوجود می آید ولی حتما این کار را می کردم. در این روزها هیچ چیزی بیش از سلامتی و جان انسان ها ارزش ندارد.

* چطور؟

- به هر حال ما در روزهایی هستیم که گفته شده خطر ابتلا به کرونا در حال اوجگیری است و از طرفی بازیکنان فوتبال باید در این وضعیت در تمرین، ورزشگاه، فرودگاه، اتوبوس و هتل هم رفت و آمد داشته باشند. از طرفی هر جایی می روند مردم به استقبال شان می آیند و باید با آنها عکس بگیرند و اینها ضریب ابتلای آنها به این بیماری را افزایش می دهد.

* نمونه مشابه هم کم نبود؟

- بله! در ایتالیا هم بازی یوونتوس و اینترمیلان را لغو کردند. پس این به معنی بروز خطر در همه جای دنیاست.

* نمی شد بازیها بدون تماشاگر برگزار شود؟

- فاصله بین تماشاگران با زمین اینقدر بود که بیماری منتقل نشود. حتی می شد آنها را با فاصله از هم روی سکوها نشاند ولی درون زمین هم باید مراقبت شود. به هر حال در زمین فقط بازیکنان که نیستند. عوامل برگزاری مانند داوران، ناظران، گروه برگزاری و بقیه وقتی به این جمع اضافه می شوند خطر هم افزایش پیدا می کند و این بهترین کار بود.

* تعطیلی مسابقات در برنامه ریزی و پایان لیگ چه تأثیری می گذارد؟

- الان همین تیم استقلال که دو بازی سپاهان و فولادش در جام حذفی و لیگ عقب افتاده در حالت عادی دست سازمان لیگ را بسته بود و قرار گذاشته بودند دیدارها را ۴ روز یکبار برگزار کنند تا استقلال بتواند مسابقاتش را به موقع تمام کند. در این بین تیم ملی و اردوهای آن هم هست و استقلال که چند ملی پوش دارد باید آن وضعیت را هم تحمل کند.

* با این وضعیت استقلال ضرر می کند؟

- حتما ضرر می کند ولی ضررش بیشتر از این نیست که خدای نکرده یک نفر یا چند نفر از این تیم دچار این مشکل شوند و دردسری بزرگ برای باشگاه ایجاد شود. فوتبال بالاخره برگزار می شود و فوقش این است که اینقدر لیگ دیر تمام می شود که به فصل بعد می رسد و بدون تعطیلات همه به لیگ برمی گردند ولی سلامتی بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

* با این شرایط مسابقات تیم ملی هم لغو می شود؟

- بله! هنگ کنگی ها گفته اند اگر به ایران بیایند باید در بازگشت ۱۵ روز در قرنطینه باشند و در آنصورت بازی بعدی شان را از دست می دهند. فکر کنم ای اف سی بهترین تصمیم را در این باره می گیرد.

* تکلیف تبلیغات محیطی و اسپانسرهای لیگ چه می شود؟

- الان وضعیت مملکت به این شکل درآمده است خیلی از کسبه بازار که شب عید دوست داشتند کار و کاسبی داشته باشند دچار مشکل شده اند. خیلی از اینها اجاره خانه دارند و در این بین باید از صاحبخانه ها درخواست کرد در این ارتباطات تعامل بیشتری با مستأجرها داشته باشند. در این بحث فوتبال هم قضیه به همین شکل است. الان اسپانسر می داند که بالاخره بابت پولی که داده یا قراردادی که دارد این بازیها برگزار می شود و آنها هم باید با سازمان لیگ تعامل کنند. به هر حال این شرایط عادی نیست و تقریبا همه را غافلگیر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    جوابش را در مورد انجام بازی بدون تماشاگر دوباره بخوانید!!! فاصله تماشاگر با زمین اینقدر زیاد بود که بیماری منتقل نشود ! طرف گمان کرده اجرای بازی بدون تماشاگر بخاطر اجتناب از سرایت بیماری تماشاگران به بازیکنان است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس