کد خبر 1048159
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
ستین

مفسر مشهور اسپانیایی پس از بازی ال کلاسیکو گفت: تعجبی ندارد از همان ابتدا گفتم که ستین بارسلونا را به سمت نابودی هدایت می‌کند.

خولیو مالدونادو ملقب به مالدینی مفسر شهیر اسپانیایی در جریان ال‌کلاسیکو دربی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مستقر بود و پس از این بازی تحلیل خود را ارائه کرد. البته به کنایه در همان ابتدا در تماس تلفنی تاکید کرد نمی‌تواند خوشحالی خود را از شکست بارسلونا پنهان کند و این باتوجه به سابقه مفسری که معمولا کاتالونیا را دوست دارد از وی بعید بود. 

از همین‌جا شروع کنیم؛ خوشحالی به خاطر پیروزی رئال مادرید آن هم از سوی مالدینی؟

بله، تعجبی ندارد از همان ابتدا گفتم که ستین بارسلونا را به سمت نابودی هدایت می‌کند. مربی‌ای که نتواند فکری به حال مسی کند، مربی‌ای که نداند باید مراقب وینیسیوس باشد، مربی‌ای که درس را به بازیکنانش تزریق کند و مدام با چهره‌ای حسرت بار به زیدان نگاه کند به درد بارسلونا نمی‌خورد.

علت اصلی شکست بارسلونا چه بود؟

به نظر من نمی‌شود موضوع را کلی بررسی کرد. مثلا اگر کسی فضای کافی به وینیسیوس نمی‌داد محال بود آن گل به ثمر برسد یا اگر در دقایق پایانی تا آن حد با ترس دفاع نمی‌شد، رئال به گل دوم نمی‌رسید. در هر حال بارسلونا تیمی نیست که اسیر میزبانی یک تیم شود اما این بار مهم بود که مادرید در برنابئو باشد یا نه. شاگردان زیدان برابر تیمی بازی می‌کردند که به وضوح تحت‌تاثیر جو و حاکم بر میدان قرار داشتند.

نظر شما درباره زیدان چیست؟

یک مربی خوب، یک مرد بااخلاق، یک فوتبال شناس تمام‌عیار و البته کسی که در جنگ‌های تاکتیکی میدان را خالی نمی‌کند و خیلی راحت تن به خطر می‌دهد. این همان چیزی است که در فوتبال به درد یک تیم می‌خورد. او به بازیکنان خود اعتماد دارد و بارها ثابت کرده که کار گروهی را فدای اندیشه‌های خود نمی‌کند.

پیش از این یک بار نظر شما را درباره دربی تهران پرسیده بودم. چقدر بین این 2 دربی فاصله وجود دارد؟

به خیلی از موارد می‌شود اشاره کرد. مثلا می‌توانم به استادیوم اشاره کنم و امکاناتی که دارد. وقتی قرار بود به سوالات شما پاسخ بدهم در اینترنت درباره دربی تهران جست‌وجو کردم. به نظر من استادیوم خوبی دارید اما این استادیوم به هر دو تیم تعلق دارد! باشگاه‌های بزرگی که خودشان استادیوم ندارند اولین مشکل را برای اعتبار یک دربی ایجاد می‌کنند. سطح بازی تیم‌ها هم با هم فرق دارد، اما به هر حال از اینکه شنیدم این همه هوادار دارند شگفت‌زده شدم.

برگردیم به لالیگا؛ می‌توان از هم‌اکنون رئال را قهرمان دانست؟

هرگز، بارسلونا احیا می‌شود حتی در همین فرصت کوتاه، بدترین خبر برای هواداران رئال مادرید این است که این تیم به‌شدت بی‌ثبات است و البته این از زیدان و مردانش بعید به نظر می‌رسد. به راحتی می‌توان پیش‌بینی کرد که رئال مادرید در همه بازی‌های باقی‌مانده پیروز نخواهد شد و حتی ممکن است مقابل یک تیم بسیار ضعیف تن به شکست دهد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس