کد خبر 1048091
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
مشاور امنیت ملی اوباما ضمن حمایت از بایدن، به سندرز تاخت

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت باراک اوباما، رسما از «جو بایدن» در کارزار نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تحرکات رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حمایت از نامزدی «جو بایدن» در میان نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دولت اوباما رسما از بایدن حمایت کرد.

بیشتر بخوانید

ترامپ: دارند علیه سندرز کودتا می‌کنند

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت سابق آمریکا در یک رشته پیام‌های توئیتری، حمایت خود را از جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما در مبارزات درون حزبی نامزدهای دموکرات انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹)  اعلام کرد.

رایس نوشت: «با نامزدی جو بایدن (به عنوان نماینده دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020) ما بهترین شانس را برای تقویت کردن اکثریت دموکرات‌ها بر مجلس نمایندگان و کسب دوباره اکثریت مجلس سنا داریم و در نهایت خواهیم توانست کارهایی که می‌خواهیم را انجام دهیم. او هر روز، منافع ملی را فراتر از منافع شخصی خود قرار خواهد داد. لطفا در حمایت از جو بایدن به من ملحق شوید».

مشاور امنیت ملی دولت اوباما در توئیت دیگر خود بدون نام بردن از «برنی سندرز»  تلویحا به او تاخته است.

این مقام دولت سابق آمریکا نوشت: «فراتر از همه اینکه جو بایدن، دموکرات و قوی‌ترین نامزد برای روبرو شدن و شکست دادن ترامپ است. به همین خاطر است که ترامپ اینقدر از بایدن هراس دارد. سرنوشت ما به عنوان یک کشور به شکیت دادن ترامپ بستگی دارد. هیچ چیزی مهمتر از این نیست و اکنون زمان شرط‌بندی‌های ریسکی یا راه‌حل‌های تفرقه افکنانه نیست».

رایس ادامه داد: «با پیروزی جو بایدن (در انتخابات ریاست جمهوری)، شان، صداقت و نرمال بودن به کاخ سفید برخواهد گشت و روح آمریکا و باور به رهبران و نهادهایمان احیا خواهد شد. او برای کار کردن با طیف مقابل (جمهوری‌خواه) به منظور انجام امور به نفع آمریکایی‌ها در کنگره به بهترین وجه آمادگی دارد».

به گفته او، «من برای هشت سال از نزدیک با جو بایدن کار کردم. او از همه دیگر نامزدهای در صحنه باهوش‌تر، با تجربه تر و راهبردی‌تر است. هیچ کسی مثل او برای کار با متحدانمان به منظور مرمت کردن آسیب غیرقابل محاسبه‌ای که ترامپ بر مواضع بین‌المللی و امنیت ملی‌مان زده، آمادگی ندارد و هیچ کس مثل او مورد اعتماد متحدانمان نیست».

این عضو ارشد دولت اوباما در پایان رشته توئیت‌های خود نوشت: «من با افتخار از جو بایدن برای ریاست جمهوری حمایت می‌کنم. در این عکس (عکس ذیل) او بعد از فوت مادرم در حال روحیه دادن به من است. هیچ کسی مهربان‌تر، هم‌دل‌تر و دلسوزتر از جو بایدن نیست. او با همین شفقت و نجابت آمریکا را رهبری خواهد کرد».

سوزان رایس و بایدن


حمایت رسمی سوزان رایس از جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی انجام شده که پیشتر برخی رسانه‌های آمریکایی از تحرکات باراک اوباما برای حمایت از بایدن در مبارزات مقدماتی دمکرات‌ها خبر دادند.

پیشتر شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داده بود که اوباما بعد ازاولین پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی نامزدهای دموکرات که در ایالت کارولینای جنوبی رخ داد، با او تماس گرفته و به وی تبریگ گفته است.

از سوی دیگر «نیویورک‌تایمز» از احتمال نقش‌آفرینی رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن در کناره‌گیری «پیت بوته‌جج» یکی از نامزدهای دموکرات این رقابت خبر داده بود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 1
    سندرز بیشترین شانس را برای شکست ترامپ داشت اما دمکرات های احمق و بی عقل مانند دور قبل که کلینتون را معرفی کردند این بار هم با انتخاب بایدن ترامپ را مجددا رئیس جمهور خواهند کرد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس