کد خبر 1048073
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

رینوپلاستی یکی از جراحی های است که روند پیچیده ای دارد، از این رو باید با دقت بالا و مهارت فراوانی انجام گیرد . اما با این وجود حدود 10 درصد از جراحی بینی اولیه نیاز به ترمیم پیدا می کنند . به این منظور مصاحبه ای از دکتر رضا وقردوست، فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت گرفته است که اطلاعات جامعی در زمینه این جراحی در اختیار عموم مردم قرار دهند .

دکتر رضا وقردوست جراح پلاستیک در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت انجام جراحی بینی ثانویه بیان کرد: تغییر در ساختار داخلی بینی یک کار بسیار حساس است، زیرا هر گونه تغییرهر چند جزئی، تاثیر مستقیمی در چهره فرد دارد . بنابراین وظیفه یک جراح بینی این است که تغییرات مورد نیاز را با دقت بالا اعمال نماید تا خللی در زیبایی فرد وارد نشود . هدف از جراح بینی کسب بهترین نتیجه است . با این وجود در ۱۰ درصد موارد بعد از 6 الی 12 ماه نیاز به انجام جراحی مجدد بینی مشاهده می شود .

دکتر وقردوست در زمینه تفاوت جراحی بینی اولیه و جراحی ترمیم بینی یاد آور شد:  حدود 10 درصد از جراحی اولیه بینی نیاز به پیوند غضروف دارد . به طور معمول بینی های گوشتی از بانک غضروفی کمی برخوردار هستند، به همین خاطر نیاز به استفاده از غضروف مصنوعی می باشند، که این غضروف را می توان از غضروف گوش یا دنده خود بیمار تهیه نمود. در صورتی که بیش از 50 درصد از جراحی ترمیم بینی نیاز به استفاده از غضروف دارد .

وی در رابطه با نتیجه جراحی ترمیم بینی تاکید کرد: نتیجه عمل بستگی به میزان تخریب بافت در جراحی قبلی دارد و در برخی موارد محدودیت تکنیکی وجود دارد که اجازه تصحیح کامل را نمی دهد و نتیجه متوسط خواهد بود . همچنین این جراحی نسبت به جراحی بینی اولیه از حساسیت بالایی برخوردار است . لذا حتما در انتخاب بهترین جراح بینی نهایت دقت را داشته باشید تا مشکلات قبل تشدید نشود .

دکتر رضا وقردوست در زمینه پاسخ به سوالی که چه عواملی باعث می شوند تا جراحی بینی اولیه، با موفقیت همراه نباشد تصریح کرد: مواردی از قبیل آسیب غضروف نوک بینی،  طرح درمان نادرست ، برداشت بیش از حد غضروف نوک بینی ، برداشت بیش از حد غضروف از تیغه میانی می تواند از دلایل نیاز به جراحی بینی ثانویه باشد .

وی در پاسخ به پرسش روند جراحی بینی ثانویه افزود : جراحی بینی ترمیمی  که با بیهوشی عمومی صورت می گیرد که در اکثر موارد، روش مورد استفاده ، جراحی بینی باز است . زیرا برای اعمال تغییرات نیاز است دید جراح کامل باشد . با این وجود ممکن است تغییرات جزئی بوده و از روش بسته نیز استفاده گردد . تمامی این موارد در جلسه مشاوره و بعد از معاینه بیمار تعیین می شود . همانطور که قبل بیان شد، در جراحی بینی ترمیمی اغلب از غضروف برای حمایت نوک بینی استفاده می شود . غضروف تیغه بینی به علت جراحی بینی اولیه در اکثر موارد کاهش یافته است به  همین علت از غضروف گوش، قفسه سینه و یا غضروف مصنوعی در این جراحی استفاده می شود .

دکتر وقردوست در زمینه مزایای جراح ترمیمی بینی بیان کرد : از مهم ترین ویژگی و مزایای جراحی ترمیم بینی می توان به افزایش اعتماد بنفس در افراد اشاره نمود . از دیگر مزایای این جراحی شامل بهبود مشکلات تنفسی، رفع انحراف به دلیل جراحی بینی اولیه ، رفع مشکل عدم قرینه بودن سوراخ های بینی و بهبود شرایط ظاهر و ایجاد توازن بیشتری میان بینی و سایر اجزای صورت در فرد می باشد .

این جراح پلاستیک برجسته در پاسخ به سوال چه افرادی می توانند تحت جراحی ترمیم بینی قرار بگیرند، افزود : انجام عمل جراحی ترمیم بینی برای بیمارانی که دچار مشکل تنفسی هستند ، از فرم بینی خود به شدت ناراضی بوده و یا عدم قرینگی در آن وجود دارد ، در صورتی که در سلامت کامل باشند و ممنوعیتی برای جراحی ترمیم بینی نداشته باشند توصیه می شود . حدودا 6 الی 12 ماه زمان لازم است تا فرم بینی به خوبی نمایش داده شود و تورم به طور کامل رفع گردد، گاهی نیز ممکن است زمان بیشتری نیاز باشد . بنابراین تا گذشت این زمان نمی توان جراحی بینی ثانویه را انجام داد . علاوه بر موارد ذکر شده مراجعه کنندگان باید انتظارات منطقی و واقع بینانه ای از این جراحی داشته باشند .

این جراح پلاستیک نامی در زمینه هزینه جراحی ترمیم بینی افزود : در صورت مراجعه به جراح خود، هزینه های مربوط به بیهوشی، اطاق عمل، بیمارستان توسط بیمار پرداخت می گردد .

دکتر رضا وقردوست در پایان خاطرنشان کرد: جست و جو در زمینه یافتن بهترین جراح پلاستیک یکی از مهم ترین نکات در زمینه جراحی بینی به شمار می آید . لذا با دقت و وسواس فراوان به دنبال جراح بینی خود باشید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود .  

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس