امروزه با زیاد شدن مشکلات اقتصادی و فرهنگی، رابطه زوجین تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته و همین امر موجب شده در دادگاه­های خانواده بسیاری از زوجین را درگیر پرونده­ های خانواده ببینیم. از آنجا که اغلب افراد اطلاعات کافی از قوانین و روند کار دادگاه خانواده را ندارند، ترجیح می­دهند انجام این امور را به دست فردی با تجربه در این زمینه مانند وکیل پایه یک دادگستری متبحر بسپارند و یا از یک مشاوره حقوقی با تجربه استفاده کنند.

وکیل خانواده خوب و ویژگی­ های آن

خانواده به عنوان مهم­ترین و کوچک­ترین نهاد اجتماعی دارای ارزش بالایی و حق و حقوق مخصوص به خود است. از این رو حل و فصل مشکلات خانوادگی در دادگاه­های خانواده دارای اهمیت و ظرافت خاصی است. یک وکیل خانواده با بررسی کامل پرونده و بررسی تمام جوانب امر، در گام اول سعی در ایجاد صلح بین زوجین دارد و در صورتی که مشکل حل نشدنی باشد با ارائه مشاوره­های تخصص بهترین تصمیم و بهترین راهکار را نشان می­دهد.

یک وکیل خانواده علاوه بر داشتن علم، دانش و فن، تجربه­های خوب و پرونده­های موفقی را باید در این زمینه داشته باشد. وکیل متخصص دعاوی خانوادگی ضمن آگاهی از موارد ذکر شده، باید در روند اجرای قضایی پرونده مسلط باشد و با بررسی تمام شرایط و آینده­ نگری و جمع آوری ادله کافی برای اثبات دعوی، پرونده خانواده را پیش ببرد. بهترین وکیل خانواده کسی است که به طور پیوسته در دادگاه­های خانواده در رفت و آمد باشد و انواع دعاوی مختلف خانوادگی را با موفقیت پشت سر گذشته باشد. اشتباه وکیل در مسیر پرونده می­تواند به کلی سرنوشت موکل خود را تغییر دهد. یک وکیل خانواده خوب باید آشنا به رویه دادگاه بدوی و تجدید نظر و دیوان عالی کشور باشد. همچینین یک وکیل با تجربه از دادن امیدهای واهی به موکل خود پرهیز می­کند و نگاهی واقع بینانه به او می­دهد.

خدمات وکیل خانواده:

ü طلاق توافقی

ü ازدواج مجدد

ü نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن

ü نکاح دائم، موقت و اذن در نکاح

ü شروط ضمن عقد نکاح

ü جهیزیه

ü مهریه

ü نفقه زوجه و اجرت المثل ایام زوجیت

ü تمکین و نشوز

ü حضانت و ملاقات کودک

ü نسب

ü رشد، حجر و رفع آن

ü ولایت قهری، قیمومت

ü سرپرستی کودکان بی سرپرست

ü نفقه اقارب

ü اهدای جنین

ü تغییر جنسیت

چرا به وکیل خانواده نیاز داریم؟

یک وکیل خانواده می­تواند با ارائه مشاوره­های درست، مسیر پرونده را آنطور که موکل خود در نظر دارد، پیش ببرد. پس قبل از هر اقدامی لازم است از یک مشاور خانواده و وکیل خانواده کمک گرفت تا به موفقیت در آن پرونده نزدیک شد. در بسیاری از مواقع تنها با نوع صبحت کردن وکیل و نوع دفاع آن وکیل، نتیجه پرونده تغییر می­کند. در ادامه برخی از خدماتی که یک وکیل خانواده ارائه می­دهد را توضیح می­دهیم:

طلاق توافقی چیست و چگونه انجام می­ شود؟

همانطور که از اسم طلاق توافقی پیدا است، طلاقی که زن و مرد در آن به توافق می­رسند که از هم جدا شوند، طلاق توافقی نام دارد. در طلاق توافقی زوج و زوجه در کلیه مسائل مانند: مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، جهیزیه، اجرت المثل و ...توافق می­کنند تا مراحل جدا شدن زودتر انجام شود.

بهره گیری از یک وکیل طلاق توافقی این امکان را می­دهد که تمامی مراحل طلاق در کوتاه­ترین زمان انجام شود و نیاز به حضور زوجین در روند طلاق توافقی نباشد. همچین وکیل طلاق توافقی کمک می­کند که تنظیم دادخواست طلاق توافقی کامل و بدون هیچ نقصی انجام شود.

هزینه وکیل طلاق توافقی

در صورتی که زوجین تمایل به انجام طلاق توافقی داشته باشند باید در جریان هزینه­های آن قرار گیرند که شامل: هزینه­های ثبت دادخواست، هزینه مشاوره خانواده در دادگاه، هزینه طلاق در محضر و حق الوکاله وکیل می­باشد.

شرایط حضانت و ملاقات فرزند

حضانت فرزندان به معنای حق سرپرستی و مسولیت نگهداری از کودک است و این حق تا 7 سالگی بر عهده مادر است و پس از 7 سالگی این حضانت بر پدر محول می­شود؛ البته این حضانت تا 9 سالگی برای دختر و تا 15 سالگی برای پسر بر عهده پدر است. اما در طول این مدت پدر یا مادری که حضانت فرزند با او نیست، حق ملاقات فرزند را دارد. اگر مادر و پدر مانع از ملاقات فرزند شوند، طرفین می­تواند با مراجعه به دادگاه، تقاضای ملاقات کند. در این مسیر مشاوره گرفتن از یک وکیل خانواده می­تواند سریع­تر مراحل کار را طی کند.

وکیل خانواده در امور مهریه

مهریه نوعی الزام قانونی و شرعی است که توافقی بین زن و مرد در هنگام عقد بر عهده شوهر بسته می­شود. مهریه به صورت عندالمطالبه یا عندالاستطاعه در نظر گرفته می­شود. یکی از شایع ترین دعواهای خانوادگی بر سر مطالبه مهریه توسط زن است. معمولا این خواسته بعد از جدایی بوسیله زوجه تقاضا می­شود. از آنجا که راه های مختلفی برای تقاضای مهریه وجود دارد مشاوره از یک وکیل خانواده می­تواند بسته به شرایط بهترین راه برای تسریع در این امر را پیش روی موکل بگذارد.

وکیل خانواده در امور نفقه

یکی از مهم ترین حقوق مالی مربوط به زوجه، نفقه است. در نفقه دو شرط وجود دارد؛ دائمی بودن عقد و تمکین کامل یا عدم نشوز زن. نفقه شامل: خوراک، پوشاک، مسکن و هزینه­های درمان و ... است. در صورتی که زوج از پرداخت نفقه خودداری کند، زوجه می­تواند با مراجعه به دادگاه، دادخواست مطالبه نفقه را داشته باشد تا میزان نفقه از طرف کارشناسان مشخص شود و زوج محکوم به پرداخت شود. همچنین زوجه می تواند به دلیل ترک انفاق زوج، شکایت کیفری کند و از یک وکیل خانواده برای امور کیفری کمک بگیرد.

گروه وکلای سزا آنلاین با در اختیار داشتن بهترین وکلا و مشاوران حقوقی آماده است تا کلیه خدمات حقوقی را به شما عزیزان ارائه کند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس