کد خبر 1047947
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
کرونا

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: از دست به دست کردن تلفن‌های همراه به دیگر اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خودداری کنید.

به گزارش مشرق، مسعود مردانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته کشوری کرونا و آنفلوانزا اظهار کرد: بر اساس مطالعات بالینی صورت گرفته در کل دنیا، تلفن‌ همراه یکی از عوامل انتقال عفونت به افراد محسوب می‌شوند؛ بنابراین در فصل اپیدمی کرونا، تاکید می‌شود از دست به دست کردن تلفن‌های همراه به دیگر اعضای خانواده، دوستان و آشنایان خودداری کنید.

مردانی تصریح کرد: ضد عفونی کردن تلفن‌های همراه، حداقل یک مرتبه در روز با ژل‌های ضدعفونی کننده حاوی الکل انجام شود تا تلفن‌های همراه از عفونت و ویروس پاکسازی شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با قرار دادن تلفن‌ همراه در جیب، در واقع لباس‌های خود را هم آلوده می‌کنید بنابراین ضد عفونی و تمیز کردن موبایل به شدت توصیه می‌شود و از دست به دست کردن آن جدا خودداری شود.

او افزود: ژل‌های حاوی الکل که در داروخانه‌ها موجود است و یا مخلوط آب و الکل برای انجام کارضدعفونی کردن تلفن‌های همراه مناسب است.

عضو کمیته کشوری کرونا گفت: با توجه به اپیدمی ویروس کرونا توصیه می‌شود در این مدت از رد و بدل کردن پول، خودداری شود و تا حد امکان از کارت‌های اعتباری استفاده شود. به هیچ عنوان کارت‌های اعتباری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و همچنین بعد از انجام تمام این کارها شستشوی دست‌ها با آب و صابون صورت بگیرد.

او با اشاره به چند راهکار برای ضدعفونی کردن تلفن همراه گفت: برای ضدعفونی کردن گوشی به محلولی که حاوی ۶۰ درصد آب و ۴۰ درصد الکل باشد نیاز دارید. باید به این نکته توجه داشت باشید که محلول را مستقیم روی گوشی نریزید و حتما از پارچه نرم و تمیز استفاده کنید. کمی از محلول را روی تکه پارچه بریزید و گوشی را کامل پاک کنید.

مردانی ادامه داد: توصیه می‌شود برای بهداشت بیشتر از قاب‌های محافظ استفاده نکنید، ولی اگر قاب استفاده می‌کنید حتما آن را هم ضدعفونی کنید. ضمنا توجه داشته باشید که تمام قسمت‌های گوشی باید ضد عفونی شوند به همین منظور با گوش پاک کن آغشته به محلول نقاطی مانند اسپیکر، میکروفن و گوشه‌های قاب را کامل پاک کنید.

او در پایان تاکید کرد: فراموش نکنید که در این مدت تلفن‌های همراه خود را در اختیار کودکان قرار ندهید و بعد هر بار استفاده دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس