مسلمانان هندی

در پی سفر ترامپ به هند،جنایات سازمان یافته هندوهای متعصب علیه مسلمانان چنان بالا گرفت و به جایی رسید که این حد از وحشی‌گری و خشونت درچند دهه اخیر علیه مسلمانان واقلیت‌های مذهبی هند،بی‌سابقه بوده است.

به گزارش مشرق، سفر رئیس‌جمهور آمریکا، به هند، آتش زیر خاکستر اختلافات مذهبی در هند را دوباره شعله‌ور کرد. در پی یورش خشونت‌بار هندوهای متعصب به مسلمانان معترض که به سفر رئیس‌جمهور آمریکا و تصویب قانون شهروندیِ تبعیض‌آمیز اعتراض داشتند، تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند. این هندوها متعصب که به «هندوتوا» مشهوراند و به نوعی حمایت ضمنی دولت را برای خود حس می‌کنند، هرچه خواستند در حدود سه روز بر سر مسلمانان آوردند.

بیشتر بخوانید:

زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها در دهلی‌نو +عکس

تجمع دانشجویان در اعتراض به اقدامات دولت هند علیه مسلمانان +عکس

به گزارش «هندوستان تایمز»، آمار کشته‌ها تا کنون به حدود ۵۰ تن رسیده است و افزون بر این گزارش‌های میدانی از زخمی شدن حداقل ۳۰۰ مسلمان دیگر در جریان حمله نظامیان هندی خبر می‌دهد. با توجه به نزدیکی «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، به آمریکا و رژیم صهیونیستی‌، احتمال اینکه این مسلمان کشی به دستور تل‌آویو صورت گرفته باشد، بسیار زیاد است. مودی متهم به قتل «مهاتما گاندی» رهبر فقید هند نیز هست و علاوه‌بر آن، مسلمان‌کشی در ایالت‌های شمال شرقی هند را در پرونده خود دارد. کشتار مسلمانان در «دهلی‌نو » بلافاصله پس از سفر ترامپ به هند صورت گرفته است.


تصاویری که از این روزهای هند در شبکه‌های مجازی منتشر شده و می‌شوند، تکان‌دهنده‌اند و کمکم عمق فاجعه را نمایان می‌کنند، طوری که اگر بگوییم این خشونت‌ها بعد از جنگ بین هندوهای متعصب و مسلمانان در سال ۱۹۸۴ که هرگز فراموش نمی‌شود، خشونت‌های حدوداً سه روزه پس از سفر ترامپ علیه مسلمانان بی‌نظیر بوده است: مسلمان بر زمین افتاده‌ای که با چوب چنان می‌کوبندش که گویی فرش را گردگیری می‌کنند؛ خانواده مسلمانی که از ترس هندوهای افراطی که خانه‌شان را به آتش کشیده‌اند پنهان شده‌ و دست به دعا برداشته‌اند؛ هندوهای افراطی که از گلدسته‌های مسجد آویزان‌اند و مشغول تخریب آن؛ از همه طاقت‌سوزتر صحنه زنده به گور شدن کودک و مادری مسلمان و...


اما موضع ترامپ در قبال این وحشی‌گری‌ها قابل توجه بود. روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «دونالد ترامپ روز سه‌شنبه پس از پایان سفر دو روزه خود به هند، از محکوم کردن قانون شهروندی جدید هند که بسیار بحث‌برانگیز شده و برای مسلمان تبعیض‌آمیز است، خودداری کرد.» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود در دهلی‌نو کاملاً آشفته و مردد به نظر می‌رسید و تلاش می‌کرد پرسش‌های دردسرساز درباره خشونت‌های مذهبی در هند را منحرف کند و پاسخ ندهد، چرا که گویی فروش سلاح‌های مرگ‌بارش به «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، مهم‌تر از محکوم کردن سیاست‌های ضد مسلمانان او حزبش بود.


روزنامه اینترنتی «رای الیوم» پیش رفته و در یادداشتی تأکیده کرده است: «دونالد ترامپ پس از سفر به هند و ایراد سخنرانی مشهور خود در استادیومی با حضور چند هزار هندی که در آن بر ضرورت مقابله با به اصطلاح «تروریسم اسلامی» تاکید و هندوها را برای جدا کردن مسلمانان (از جامعه هند) تشویق کرد و فتنه‌ای در هند به راه‌انداخت که روزگاری خاموش بود، او به قومیت هندو اجازه داد آزاد باشند و هر کاری می‌خواهند علیه مسلمانان از آتش‌سوزی، ضرب و جرح، کشتار و تخریب مساجد انجام دهند. بیزاری از مسلمانان باعث تقویت روحیه دشمنی بین مردم یک کشور می‌شود و کشور را وارد فتنه‌های داخلی، جنگ بین ادیان و تمدن‌ها می‌کند.»


روزنامه انگلیسی «گاردی» فجایع اخیر هند را چنین تصویر می‌کند که در این درگیرها در شمال شرق دهلی‌نو تعدادی از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند و یا آنها را به خیابان‌ها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرارداده‌اند. فروشگاه‌ها و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در خیابان‌هایی که مسلمانان و هندوها پیش از این مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد کف خیابان دیده شده و مغازه‌ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند. «گاردین» همچنین می‌افزاید که پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات به آنها ملحق شده است.


این روزنامه همچنین در ادامه گزارش داده است که هندوهای متعصب در خیابانها جلوی مردان را گرفته از آنها درخواست کارت شناسایی می‌کنند، اگر کسی امتناع کند به زور وی را مجبور می‌کنند تا کارت شناسایی خود را نشان دهد و در غیر اینصورت در اقدامی توهین‌آمیز نگاه می‌کنند ببینند ختنه کرده است یا نه! اگر اثبات شود که مسلمان است شروع به ضرب و شتم وی به قصد کشتن وی می‌کنند.


علیرغم گذشت یک هفته از این حمله وحشیانه هنوز هم روند کشف جنازه‌های مسلمانان ادامه دارد. به گزارش «ملت تایمز»، جنازه سه مسلمان دیگر از گنداب‌ها و فاضلاب‌های اطراف دهلی‌نو کشف شد. منابع محلی در این خصوص اعلام کرده‌اند: جنازه‌ها پیش از کشته شدن مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و هندوهای افراط گرا آنها را پس از مرگ به چاله‌های متعفن‌انداخته‌اند. از سوی دیگر عملیات جست‌وجو برای یافتن جنازه‌های بیشتر همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.


گزارش شده است که هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپایی مانند بروکسل، هلسینکی، لاهه، استکهلم، دوبلین، پاریس، برلین، مونیخ و لندن و حتی در برخی شهرهای آمریکا چون بوستون و نیویورک در اعتراض به این خشونت‌ها عموماً در مقابل سفارت‌های هند در این کشورها تجمع اعتراضی برپا کردند وخواستار توقف خشونت‌ها و محاکمه عوامل آن شدند. البته با توجه به حزب هندو و شدیداً متعصب «بی.جی.پی» که در هند حاکم است، این خواسته‌ها محقق شود.


چنان‌که «امیت شاه» وزیر کشور هند ضمن دفاع از اقدام نظامیان این کشور تأکید کرده: «ما مسیر آمریکا و اسرائیل را ادامه خواهیم داد.» البته این هندوهای تندرو که به «هندوتوا» شناخته می‌شوند باید متوجه باشند که گاهی راهی را که باز می‌کنند پایانش به جایی می‌رسد که مطلوبشان نیست، نمی‌شود کینه کاشت و ثبات و پیشرفت درو کرد.


پرسش این است که آیا این سیاستمداران میراث‌داران «مهاتما گاندی»، رهبر مبارزان استقلال هند از استعمار، هستند؟ که در روزگار مبارزاتش گفته بود «عدم خشونت، بزرگترین قدرت بشریت و قوی‌تر از هر سلاح کشتار جمعی ساخت انسان است.»

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    26 5
    هند داخل ایران سفارت داره . و کالاهای صادراتی زیادی به ایران و کشورهای مسلمان داره . مگر الینکه مسلمانها بیغیرت باشند .
    • رامین IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      2 14
      میگم برادران سپاه فاطمیون و زینبیون پس کجان تا انتقام خون مسلمونارو بگیریم... پس کی به هند نیرو میفرستیم؟
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 4
    مودی متهم به قتل «مهاتما گاندی» رهبر فقید هند نیز هست.....زمان گاندی نارندرا مودی چیزی حدود 14 سالش بوده!
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      3 1
      خب؟
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      7 0
      اشتباه نوشته اند. باید می نوشت مودی از پیروان تفکر قاتل گاندی است /
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 3
    فریب خورده و شیفته سیاست های شیطانی اند و البته با ترس کاذب اونا رو انداخته به جان هم برای منافع خودشون این سیاست خیلی کثیفه هند خیال میکنه با کشتار مسلمانان به یک جایگاهی می رسه و از امتیازاتی برخوردار میشه همون طور که عربستان فکر می کرد و به یمن حمله کرد ولی اونا فقط فریب خورده اند که با دست خودشان مردم خودشون رو کورکورانه به خاطر عقایدشان بکشند و نتیجه ای نداره فریب دهندگان در دل به حماقت اونا می خندند و در ظاهر اونا رو تحسین و ترغیب به خشونت می کنند تا اسلحه بفروشند و از خون کاسبی کنند! سیاست قدیمی ترامپ!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    11 3
    اللّٰهم العن القتلة لعنا وبیلا و عذبهم عذابا ألیما
  • م.ر. IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    15 5
    من مانده ام چرا در نظام ایران کسی هیچ عکس العملی ندارد! آیا مسلمان فلسطینی، سوری و هندی با هم فرق دارند؟ چرا در آنجا کل نظام یک دست و با همه امکانات در صحنه حاضر است، اما هند را فقط در اخبار می شود دید؟ آیا امام زمان هم نعوظ با الله اینطور نگاه دارند؟
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      4 1
      نعوذ باللّٰه
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      6 3
      ریشه اسرائیل و صهیونیزمه. ریشه رو بزن شاخه ها خشک میشه.
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      2 6
      اینبار تورچهای باعورضه هزینه بین المللی بدن .. سرو صداشون و ادعاشون که خیلی زیاده
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    23 5
    ترامپ لعنتی از خاورمیانه ناامید شده الان داره در آسیای جنوب شرقی اختلاف ایجاد می کنه تا بودجه کشورش را که فروکش کرده با فروش سلاح تأمین کنه!
    • خداپرست IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      12 5
      اون افرادی که از شعار «مرگ بر آمریکا» انتقاد می‌کنن، کاش بفهمن دلیل این شعار را. شعار مرگ، برای دولتمردانِ فاسد و ظالم است؛ نه برای ملت‌ها.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      9 2
      ملتی که به این سیاسیون رای می دهد هم مستحق لعن و مرگ است.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    13 2
    از دولت فخیمه خودمون خبری نیست؟؟چشماشون نمیبینه ؟؟؟ بابا یه سگ توی اروپا می میره غرب پرستان براش عزا می گیرند و شمع روشن می کنند.بغل گوشمان دارند مسلمانها را تکه پاره میکنند صدامون در نمیاد.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 6
    ترامپ دست راست شیطان شده و جز وحشی گری و حیوان صفتی چیزی در دنیا به ارمغان نذاشته.
  • دیده بان IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    12 5
    الهم عجل لولیک الفرج
  • SE ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    11 0
    مودی متهم به قتل «مهاتما گاندی» رهبر فقید هند نیز هست؟ خیر. مودی متهم به پیروی از تفکرات قاتل گاندی یعنی ناتورام گودسه است که یک هندوی افراطی بود و گاندی را به جرم طرفداریش از مسلمانان به قتل رساند.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    14 3
    # اخراج هندی ها از چابهار و # تحریم کالاهای ساخت هند ماند برنج و چای هندی حداقل وظیفه ما برای اعلام همدردی و حمایت از مسلمانان مظلوم هند است.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    9 3
    کدام زندگی مسالمت آمیز؟ . هند از سه دهه قبل از استقلال تا الان صحنه کشتار مسلمانان به دست هندوها است. هندو ها با کمک و اشاره انگلیسیها در ابتدای قرن بیستم مسلمانان بنگال را تحریم غذایی کردند و اجازه ورود غذا به شهرها و منطق مسلمان نشین را ندادند که نتیجه آن مرگ 40 میلیون هندی عمدتا مسلمان بود و نتیجه آن شهر کلکته از یک شهر عمدتا مسلمان به شهر هندو تبدیل شد. اصلا همین رفتار هندوها سبب شد که امثال علامه اقبال لاهوری و مرحوم محمد علی جناح پیشنهاد تشکیل پاکستان را بدهند. اما مسلمانان خوش باوری که شعارهای گاندی را باور کردند و در هند ماندند زیر شدیدترین فشارها قرار گرفتند. مساجد زیادی تخریب شد و مسلمانان بسیاری به جرم احترام نگذاشتن به گاوها کشته شدند. همین آقای نارندا مودی هزاران مسلمان را در دورن سروزیریش در ایالت گجرات قتل عام کرد و البته صدای مسلمانان به جایی نرسید.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    14 2
    البته از گاوپرستان انتظار دیگری نیست اما چگونه سران نظام جمهوری اسلامی با امثال نارندرا مودی ملاقات می کنند؟.همان مودی قاتل که هنوز پرونده جنایاتش در گجرات و کشتار هزاران مسلمان باز است و اتفاقا نخست وزیر حزب بهاراتا جاناتا است یعنی همان حزبی که به مسجد بابری حمله کرد و آن را با خاک یکسان کرد. همان مودی که دوست و برادر اسراییل است و اتفاقا دولتش بیش از همه به ایران خیانت کرد و اولین کشوری بود که به دستور آمریکا از خرید نفت ایران خوداری کرد! داریم اخراج مسلمانان از آسام و جنایاتش در کشمیر و قانون ضد اسلامی تابعیتش در هند را می بینیم. اما ما می رویم التماس همین مودی را می کنیم که بیا چابهار سرمایه گذاری کن و او هم بله می گوید! یعنی نمی دانیم مودی قبلا از آمریکا اجازه گرفته است تا با سرمایه گذاری در چابهار مردم پاکستان را علیه ایران تحریک کند؟ بعد همین ما شاگی هستیم گه چرا پاکستان پناهگاه تروریستها علیه ایران می شود. چرا مردمش جذب سعودی می شوند!! و چرا مسلمانان به سرعت از ایران فرار کرده و جذب آل سعود می شوند. خوب بر سر شاخ بن بریدید.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    14 6
    ارامنه جنایتکار با پشتیبانی روس خبیث جنایت های به مراتب بدتر و فجیع تر و وحشیانه تر را در قره باغ و در خاک خود مسلمانان بر علیه مسلمانان و شیعیان آذربایجان مرتکب شدند ولی مسئولان کشورمان سران ارمنستان را که در این جنایات و ددمنشی ها نقش مستقیم داشتند در جلوی چشمان حیرت زده دهها میلیون ترک ایران به آغوش می کشند و دیده بوسی می کنند انگار نه انگار زنان و کودکانی که در آنجا مظلومانه شهید شدند پاره تن ما نبودند.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      10 10
      هیچوقت اینجوری نبوده از اب گل الود ماهی نگیر پانتورک قاتل یک ونیم ملیون ارمنی..
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      10 8
      یک فرق خیلی مهم بین ماجرای قره باغ و کشتار مسلمانان هند هست و آنکه دعوای ترکها و ارامنه ربطی به اسلام ندارد و یک دعوای صرفا قومیتی پان ترکی و پان ارمنی است. آری. ارامنه جنایات عجیب و وحشتناکی مرتکب شدند که جای دفاع هم ندارد. اما ترکها هم جنایاتی مشابه و غیر قابل توجیه علیه ارامنه مرتکب شدند.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    19 4
    هندوها مردمی بی فرهنگ و وحشی هستند و در تاریخ نحس آنها همین تجاوز و کشتار فراوان یافت می شود مردمی کثیف و بی نظافت و زشت رو و زشت خو شبیه آدم خوارها این تصور من از هندوهاست
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      14 3
      بايد بريد هند و تفاوت مسلمانان و هندوها را از نزديك ببينيد.من تنها تعبيري كه به ذهنم ميرسه مشاهده نور ايمان و پاكيزگي در مسلمانان و محل زندگي آنها و بالعكس در مورد هندوهاست.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 4
    جو ضدمسلمانان از سال ها پیش حتی درفیلم های کاریکاتور گونه ی بالیوودی هم نمایان بوده به ويژه فیلم قربان ساخته کارن جوهر که در اون خانواده ای مسلمان درآمریکا رو باانواع قتل و جنایات و بمب گذاری به تصویر کشیده و اوج رذالتش اینجاست که موقع صحنه‌های جرم آهنگ علی مولا پخش میشه که تهمت مستقیمش مسلمان سنی نه بلکه شیعیان هستند. البته در فیلم Gundayهم همینطور پیش میره که به طرز توهين آميز وقتی دوبرادر مسلمان شرور و دزد درحال جرم جنایت هستند آهنگ من کنت مولا فهذا علی مولا پخش میشه.... هند یکی از بازوهای اصلی صهیونیسم درآسیاست ولی نمیدونم چرا مسئولین جدی برخورد نمیکنند..
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    18 3
    لیاقتتون همین بود که مستعمره ی انگلیس باشین که الان هم نشون دادین هستین
  • محمد رضا معصومی گودرزی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    16 5
    خدا رحمت کند سلطان محمود غزنوی و نادر شاه افشار و مخصوصاً اورنگ زیب یکی از شاهان مسلمان هند که حسابی این هندو های کثیف را گوشمالی می داد و معابد کثیف شان را روی سرشان خراب می کرد
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    12 3
    واقعا چرا ایران کاری نمیکنه ؟ خاک تو سر این دولتمردان که از وقتی اومدن هیچ قدمی برای هیچ مسلمونی تو دنیا بر نداشتند . شما خسرالدنیا و الآخره هستید
  • mahdi.k6 IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    10 6
    الان به جای اینکه وزارت امور خارجه واکنش محکمی داشته باشه احتماٌ در حال قدم ردن در برگریزان خیابان ولیعصره ،مولای مان علی (ع) که فرمود: «یَومَ المَظلوم علی الظالِم اَشَدُ مِن یَومَ الظالِم علی المَظلوم» قطعا روزی خواهد رسید که خداوند عزوجل انتقام خون خواهران و برادران مظلوم مسلمان ما را از شما خواهد گرفت و خون این شهیدان بزرگوار هرگز هدر نخواهد رفت.
  • حسن IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    9 3
    اگر کشورهای مسلمان هند را تحریم کنند همه چیز به سرعت درست می شود
  • علی۰۱۱ IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    7 8
    اخه الان کسایی که به سیاست ایران در قبال هند انتقاد میکنند.همین بلا ها را مسلمونها کشورهای منطقه مثل ترکیه و... سر نیروهای ما یا متحدین ما در میارن که اگه کوتاه بیام سر زن و بچه میارن.نمیشه با کل دنیا دعوا کرد.البته چون اونجا زن و بچه دارن سلاخی میکنن ایران هر کاری انجام بده قابل حمایته.بد بختی ما یکی دوتا نیست .فقط ظهور آقا حلاله دنیاست.
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      11 10
      اولا مسلمانی که پیرو حضرت ابراهیم است از درافتادن با کل دنیا وحشتی ندارد. اما حالا کی گفته تو با دنیا دربیفتی؟ از امروز برنج و چای هندی را تحریم کن.
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      3 7
      13:53 درود به شرفت درستشم همینه هر کسی در حد توانش کاری انجام بده یکی توانش اینه که مثل شهید سلیمانی بره مستقیم باید دشمنان انسانیت بجنگه یکی با نخریدن محصولات اونا و تشویق به اینکار ضربه به اقتصادشون بزنه تا پولش نره تو جیب اینا که خرج وحشیگری علیه همنوعش بشه درود به تو انسان راستین
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 10
    مرگ بر هندوی کافر
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      13 1
      مرگ بر کافر حربی...
  • کاوه IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    7 9
    بلاخره هر دینی یه داعشی داره اینم داعشی های هندویی هستن
  • DE ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    2 7
    مسلمان کشی سمبل قربانی کردن انسان در خوش آمد گویی به رهبران است. اینکار اتفاقی نیست. مراسم قربانی است.
  • Sad IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 7
    هند کثیف آدم شده. گاو پرستان احمق
  • علیرضا IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 4
    کجاست مسلمانان‌جهان‌چرا‌سکوت‌کردند‌کجاست‌این‌حقوق‌بشر‌خوابشان‌برده‌
  • سیدابوالقاسم کشاورز IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 0
    خدالعنت کنه هندوهای کافررا.. کجایی نادرشاه افشار،که هندوها دم درآوردندمثل گاوهایشان
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    همه جا را به آتش میکشند همه چیز رو خراب میکنند به جان و مال مردم تعرض میکنند... این رفتار ها آدم یاد آبان میندازه هم اون مزدورایی که کارگر بیگناه پمپ بنزین رو اتیش زدن و به مال مردم اتش زدن و حتی دست به اسلحه بردند با این هندو ها هیچ فرقی ندارن... آشوبگر این دنیا جوابگو نباشه اون دنیا نمیتونه از دست خدا فرار کنه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس