توپخانه ترکیه

فرماندهان نظامی ترکیه پیش از هر تصمیم عجولانه‌ دیگری باید به سرنوشت نیروهای خود در پست‌های دیده‌بانی تحت محاصره ارتش سوریه بیاندیشند.

سرویس جهان مشرق- در حالی نبردهای استان ادلب در یک هفته اخیر کاملا شرایط جدیدی را تجربه کرده و از نبرد ارتش سوریه با تروریسم تبدیل به مداخله تمام عیار ارتش اشغالگر ترکیه شده است، ظهر امروز نیروهای ارتش و محور مقاومت با بازپس‌گیری مجدد شهر راهبردی سراقب که هفته قبل به لطف حمایت سنگین قوای ترکیه اشغال شده بود، تنها دستاورد تکفیری‌ها در روزهای اخیر که تبلیغ فراوانی برای آن کرده بودند را از میان بردند.

خلاصه‌ای از عملیات ۳ ماهه ارتش سوریه و مناطق آزاد شده

از ابتدای ماه دسامبر سال گذشته میلادی بود که ارتش سوریه عملیات گسترده خود در دو محور شرق ادلب و غرب استان حلب به منظور تامین امنیت و بازگشایی بزرگراه راهبردی M۵ را آغاز کرد.

این عملیات تا میانه ماه فوریه تقریبا با دستیابی به تمامی اهداف و آزادی شهرهای بزرگ معره النعمان و سراقب در ادلب و پاکسازی منطقه شمال شهر حلب و شهرک‌های حریتان، عندان و کفرحمره پس از نزدیک به ۸ سال امنیت شهر حلب از تمامی جهات تامین شد.

مناطق آزاد شده در عملیات ۳ ماهه ارتش سوریه با رنگ بنفش


نیروهای ارتش در ادامه تصمیم به ورود به یکی از قدیمی‌ترین مناطق که ارزشی نمادین برای تروریست‌ها داشت گرفتند: کوهستان جبل الزاویه و دشت الغاب
جبل الزاویه و شهر کفرنبل از نخستین مناطق آغاز شورش و به نوعی زادگاه ارتش آزاد محسوب می‌شود.

مناطق تصرف شده در کوهستان جبل الزاویه و دشت الغاب توسط ارتش سوریه با رنگ بنفش

هفته گذشته نیروهای لشکر۲۵ (یگان تایگر فورس) ارتش سوریه با حمله تمام عیار به این منطقه به سرعت دست به تصرف ده‌ها شهر و روستای این منطقه زده و موفق به پاکسازی بخش عمده‌ای از جبل الزاویه و سهل الغاب و تصرف شهر راهبردی کفرنبل شدند.

تصویر خبرنگار سوری در ورودی شهر کفرنبل

آغاز دخالت گسترده ارتش ترکیه در ادلب

تقریبا از اواسط عملیات ارتش سوریه، نظامیان ترک همراه با ده‌ها دستگاه تانک و نفربر به تدریج از گذرگاه‌های مرزی وارد خاک سوریه می‌شدند.

این نیروها در مواردی اقدام به شلیک به نیروهای ارتش و یا اهدای تجهیزات زرهی به تروریست‌ها می‌کردند که هر بار با پاسخ محکم ارتش تعدادی از نظامیان ترکیه کشته و زخمی شده و تروریست‌های گوش به فرمان آنها اقدام به فرار از مناطق نبرد می‌کردند. ‌

نابودی نفربرهای زرهی ارتش ترکیه در حمله توپخانه ارتش سوریه


با وجود هشدارهای پیاپی ارتش سوریه و مقامات روس، ارتش ترکیه دست از اقدامات مخرب خود بر نمی‌داشت تا اینکه موج بمباران مستقیم آنها توسط جنگنده‌های روسی و سوری آغاز شد.

در مدت کوتاهی کاروان‌های متعدد ارتش ترکیه در ۵ تا ۶ نوبت هدف بمباران سنگین جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه/سوریه قرار گرفتند.

نابودی تانک M۶۰-T ارتش ترکیه در حمله هوایی روسیه

در پاسخ، نظامیان ترکیه اقدام به شلیک موشک‌های دوش پرتاب FIM-۹۲ استینگر به سوی هواگردهای ارتش سوریه کردند که منجر به سرنگونی دو فروند بالگرد Mi۸ سوری شد.

اما شلیک چند موشک به سوی جنگنده‌های روسی موجب شد تا شدیدترین و سنگین‌ترین حمله هوایی چند وقت اخیر در شب پنج شنبه ۲۷ فوریه در جبل الزاویه علیه نیروهای متجاوز ترکیه انجام گیرد.

تصاویر نظامیان کشته شده ترکیه در حمله هوایی جنگنده‌های روسی

در این حمله که توسط جنگنده‌های سوخو۳۴ روسی انجام شد دست کم ۳۶ سرباز ارتش ترکیه کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این حادثه موجب شد تا اردوغان و فرماندهان ترک دست به اقدام جنون آمیز و حمله همه جانبه به مواضع دولتی بزنند.

تلاش بی نتیجه اردوغان برای گرفتن انتقام نظامیان کشته شده ترکیه

پس از حادثه قتل عام نظامیان ترکیه در جبل الزاویه، اردوغان و ارتش ترکیه که حیثیت خود را در خطر میدیدند دستور تهاجم همه جانبه تروریست‌ها به شهر سراقب و حومه آن را صادر کردند.

با وجود مقاومت شدید ارتش سوریه، حجم گلوله باران سنگین توپخانه ترکیه و بمباران وسیع توسط پهپادهای تهاجمی این کشور موجب شد تا ارتش از این شهر عقب نشینی کرده و مسیر بزرگراه دمشق-حلب مجددا قطع شود.

در ادامه اما نظامیان ترک اشتباه بزرگی را مرتکب شدند که موجب شد اندک دستاورد آنها در اشغال شهر سراقب نیز از دست برود. جمعه شب قوای ارتش ترکیه با حمله به مقر نیروهای مقاومت و حزب الله لبنان در غرب حلب که به ادعای آنها در حملات به نیروهای ترک نقش داشته‌اند، تعدادی از این نیروها را به شهادت رساندند.

برخی از شهدای لبنانی از یگان نیروهای مخصوص موسوم به تیپ رضوان بودند که برای کمک به ارتش سوریه وارد منطقه نبرد شده بودند.

پهپاد نابود شده ترکیه با امضای رجب طیب اردوغان بر روی بدنه

این اقدام ناجوانمردانه ترکیه در حالی صورت گرفت که مرکز مستشاری ایران در سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ترک باید از شلیک به سمت مواضع نیروهای مقاومت خودداری کنند زیرا تمامی مواضع ارتش ترکیه در ادلب در تیررس نیروهای خودی قرار دارد.

نیروهای حزب الله اما به گونه‌ای دیگر انتقام این حمله را از متجاوزین گرفتند.

از صبح امروز نیروهای ارتش سوریه در کنار رزمندگان تیپ رضوان حزب الله لبنان، عملیات بزرگی را به منظور بازپس‌گیری شهر سراقب آغاز کردند. نیروهای مشترک در زیر فشار بمباران هوایی و توپخانه ارتش ترکیه تنها پس از گذشت چند ساعت موفق به آزادسازی این شهر شده و درسی بزرگ به تروریست‌های تحت امر ارتش ترکیه دادند.

حضور سهیل حسن و برخی نظامیان روس در شهر سراقب

در حالی که نظامیان ترک و تروریست‌ها شدیدا از این موضوع عصبانی بوده و وعده اشغال مجدد شهر را می‌دادند ساعاتی پیش خبری منتشر شد که موجب بهت و سکوت مطلق متجاوزین شد :
استقرار پلیس نظامی روسیه در شهر سراقب برای تامین امنیت این شهر.

پلیس نظامی روسیه در شهر سراقب

با استقرار نظامیان روسی در این شهر، اردوغان و نیروهای تحت امرش به خوبی می‌دانند هر گونه تهاجم به شهر سراقب و کشته شدن احتمالی نظامیان روس با واکنش سنگین نظامیان روس و بمبارانی به مراتب شدیدتر از دفعات قبل همراه خواهد بود.

نظامیان ترکیه در پست‌های تحت محاصره گروگان هستند

حال که شهر سراقب و بزرگراه M۵ مجددا توسط ارتش سوریه تصرف شده است، فرماندهان نظامی ترکیه پیش از هر تصمیم عجولانه‌ دیگری باید به سرنوشت نیروهای خود در پست‌های دیده‌بانی تحت محاصره ارتش سوریه بیندیشند.

در حال حاضر حداقل ۸ نقطه مراقبتی ارتش ترکیه در شهرک‌های شیرمغار، مورک، معرحطاط، صرمان، تل طوقان، العیس، راشدین و عندان با حضور صدها نظامی ترک تحت محاصره ارتش و مقاومت قرار دارند. هر گونه اقدام تهاجمی و به دور از عقل ارتش ترکیه علیه نیروهای ارتش سوریه در آینده می‌تواند به هلاکت یا اسارت صدها نظامی این کشور در مناطق نامبرده منجر شود.

موقعیت ۸ پست دیده بانی ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه


کما اینکه دو شب پیش پس از حمله پهپادی ترکیه به مقر نیروهای مقاومت، چندین گلوله به عنوان هشدار به نزدیکی پست دیده بانی مورک شلیک شد تا اشغالگران بدانند که ارتش سوریه برای رسیدن به هدف نهایی خود و پاکسازی کامل خاک این کشور از تروریسم تکفیری هیچ مانعی حتی ارتش دوم ناتو را بر سر راه خود تحمل نخواهد کرد.

از زمان مداخله ارتش ترکیه در درگیری‌های ادلب طبق اعلام دیده بان حقوق بشر سوریه ۶۳ نظامی ترک کشته شده‌اند و بهتر است اردوغان و مقامات ترکیه پیش از کشتار بیشتر نیروهای خود در خاک سوریه تصمیم به قطع حمایت بی فایده از تروریست‌های تکفیری در این منطقه بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 113
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • محمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    بچه گردان رضوان حزب الله درس خوبی یه توله گرگ های عثمانی تو سراقب دادن انشاالله هلاکت قسمت تمام تجزیه طلب ها از هر قوم قبیله ای بشه مخصوصا اون حرومی هایی که شناسنامه ایرانی دارن اما برا عثمانی ها دم تکون میدن
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      برادر عزیز ایرانی های که برای عثمانی ها دم تکون میدن متاسفانه کم سوادن و نمیدونن که عثمانی ها چندین مرحله اقدام به قتل و عام ترک های شیعه کرده، می تونن برن مطالعه کنن
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      23:40 دفاع بد کردن بدتر از سکوت هست چطور میشه شما جنایات عثمانی در 500 سال قبل رو مانع دوستی الان ایران و ترکیه میبینید ولی جنایات عراق در 30 سال قبل بر علیه ایران رو نمیبینید و دوست جون جونی شدید؟
    • علی راشدی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      اشتباه نکنید.لایکهای منفی برای عجوزه های آلبانی نشین و گروه سعودی ست.
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      دقیقا آفرین خوب گفتی کسایی که اینقدر متوحشن گرگ درنده خو رو نماد خود کردن و بهش مفتخرن،
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      ما اذری هستیم از اقوام سرافذاز ایرانی نه تورک ومغول و ایغور و قرقیز و تاتار. وحشی و سفاک !!!!
    • ایران IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      من خودم تورکم اذری نیستم تورک عثمانی هستم ولی یک مولوکول از ایران را با کل ترکیه عوض نمیکنم چونکه شنیدم پدران ما را چون شیعه بودن باچه خواری وذلتی از ترکیه اخراج کردند یاشیاسین ایران انا یوردوم اینها که دم تکون میدن شرف ندارن هنوز خون جوونای ایران تو چالدران خشک نشده
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      88 23
      شما بالاترین نرخ رای در مشرق نیوز رو به دست آوردی - خخخخ بعدش هم آمار کشته‌های ترکیه در خاک سوریه تا الان از ۱۵۰ نفر عبور کرده نزدیک به ۲ برابر این هم زخمی دارند. در متن به ۶۳ کشته اشاره شده بود که این مربوط به هفته قبل بود.
    • محمد IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      دم همه بچه های مقاومت گرم خدا قوت خستگی از تنمون دراومد
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      دوست عزیز من یه ترکم اینو مطمئن باش تجزیه طلبها خیلی خیلی کم هستن ولی صداشون بلند و فعال هستن یه عده از سر بیسوادی و عده هم سازماندهی شده اینکارهارو می کنن
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      79 74
      باز این داعشی های آلبانی دست بکار شدند مرگ بر منافق مرگ بر منافق مرگ بر منافق مرگ بر منافق
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 34
      جالبه یکی نوسته که خودش تورچه و اذری هم نیست و لطف کرده فعلا تجزیه طلب نیست .. مشرق هم ذوق زده کامنتش رو چاپ کرده .. ایا ما هم بنویسیم من خودم اریایی هستم. مشرق تحمل میکنی ؟
    • سعید زنجانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      21 10
      نمیدونم چطور نشستی تو خونه و حرف از جنگ و بچه های مقاومت میزنیريا، بچه های مقاومت همین ترک هایی بودن که دیشب جنازه همشهری مارو تو سوریه تشییع و دفن کردن، ترکها تو خط مقدم جنگ علیه تروریست ها هستن داداش، انشالله هم تروریست ها نابود میشن هم فاشیست هایی که به قومیت ها توهین میکنن
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      قبل از منفی دادن برو ایزی لایفت رو عوض کن. هشتگ پاتال های آلبانی نشین.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      36 4
      من یک ترکم و به ترک بودن خودم افتخار می کنم. اما ملاک ما هیچ وقت زبان نیست. ما نژاد پرست نیستیم.خودم حاضرم کنار برادران افغان و فارس و عرب رو به روی همه ی کسانی که به اسلام و شیعه ظلم می کنند بجنگم
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 0
      علی راشدی دقیقا حرفت درسته میگن حرفو بنداز صاحبش ورمیداره همینه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • صدف جون IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      2 0
      11:37بسه دیگه چقدر عقده ای هستی تا حالا 1000بار گفتی اریاییم و مشرقیا خوششون نمیاد و...... هربارم نظراتو گذاشتن بابا ما هممون اریایی هستیم این بحثای چیپو تموم کن دیگه
    • کارشناس ارشد علوم اقتصادی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      4 0
      با سلام. برادران و خواهران عزیزم که غیرت و شجاعتتان در تشعیع پیکر پاک سردارمان حاج قاسم بر هماگان هویدا گردید. ازهمه شما خواهش میکنم به احترام خون کودکان مظلوم سوری و عراقی که در گور های سرد ار میده اند فقط یک سال کالای ترکیه ای نخرید. تا اردغان به دست مردم خودش به زباله دانی تاریخ انداخته شود. انشائلله در این جهاد بزرگ نزد خداوند سربلند شوید. باتشکر
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    ماشاا... هرروز خبر پیشروی است اخبار هر روز اعداد اعجاب برانگیز از کیلومتر میگه توی این چند سال ارتش سوریه باید به انتهای منظومه شمسی می رسید تعداد شهرها و روستاهای آزاد شده اگه یکی جمع میزد از کل دنیا بیشتر می‌شد. پلیس روسیه ای این سوریه دیگه کشور نمیشه
    • FR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      99 51
      اینقد کودنی تاحالا نفهمیدی خیلی ازمناطق. چندین بار دست بدست شده واین دلیل محکمی بردلاورمردیهای مجاهدین راه حق =حزب الله =مقاومته.غوطه شرقیرو بیاد بیار که کل تجهیزات ناتو با مستشارانش دراونجا بنام تروریستای جهانی بانیروهامقاومت جنگیدن وباانهمه تونلهای مهم بازم شکست خوردند. که واقعا بمعجزه شبیه بود تا جنگ
    • محمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      75 61
      اشکالی نداره گلم فعلا شما تحملتو بالا ببر.اینو گذاشتیم شجاعت ارتش بزرگ و تو خالی عثمانی رو محک بزنیم
    • DE ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      84 63
      معلومه حسابی سوختی آخه تو این چند روز شما ها دم از کشته شدن هزاران سرباز سوری توسط بمباران ترکیه میزید! هی بهزاد اهل جمهوری آذرباییجان هنوز برق از سرت نپریده ملعون؟!
    • HK ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      50 35
      شما بی خیال جمع زدن شو برو لالا
    • قدرت ایوبی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      31 14
      پلیس روسیه .خوب جنگ چند ملیتی هست سوریه به تنهایی میشه بجنگه امریکا اروپا کشورهای حاشیه خلیج فرس هم بودن .الان ترکیه اشکارا وارد عمل شده ما پیروزیم وغرب برای همیشه با این منطقه خداحافظی خواهد کرد.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    دیده بانی دیگه چه معنی داره اینا مگه خاک خودشونه که دیده بانی گذاشتن اینم از عجایب این جنگه که کشوری به نیروی متخاصم اجازه تاسیس پست نگهبانی و دیده بانی در خاک خود میدهد.ارتش سوریه اشتباه میکنه اینها رو تحمل میکنه ترکیه ها باید بساطشون جمع کنند برگردند تو ترکیه.حالا اگه مقاومت میکنند حداقل اسیرشون بگیرید.ای بابا.
  • کیا IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    اردوغان نمادی از چهره شرارت و ابلیس است که یکی از لشکریان دجال خواهد بود.......
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      نماد چنگیز خان و وحشیگری مغولی پانتورچستیستی است
    • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      69 80
      اردوغوان فقط دنبال کشورگشایی هست اصلا در حد یه سرباز صفر هم اصول نظامی بلد نیست
  • DE ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    واقعا جای بزرگمردی مثل حاج قاسم در این مواقع خالیه. این شهید بزرگوار میتونست اردوغان و...ها رو سر جاشون بنشونه، قبل اینکه این موجودات دست به حماقت بزنن.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    مشرق پفیوز اینم بگو دیده بان سوریه گفته 150 نفر از ارتش سوریه کشته شدن. ترسو
    • ES ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      اخه پفیوز کدوم جنگی کشته نداشته که ما بخوایم بگیم نداشتن سوریه ای ها؟ سوریه ای ها تلفات دادن اما تلفات زیادی هم گرفتن از ترکیه و تروریستهایی که پشتشون قایم میشه! و مهم ترین ضربه آزادسازی مناطق بسیار زیاد و مهم از دست تروریستهای ترکیه بوده که جنگ هم درواقع سر همینه.
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      101 2
      دیگه باید ببخشید که مطالب مورد علاقه ی شما رو نمیذاره مشرق آخه یه قانون کلی و جهانی هست که میگه تاریخ را فاتحان مینویسند :))
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      76 14
      پفیوز تویی که برای شادباش دشمن دم تکون میدی
    • US ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      73 9
      آخه بدبخت مفلوک، ای نفهم، بفهم!ارتش سوریه خسته از جنگ ۱۰ ساله هست و آب دیده، ارتش ترکیه تازه نفس و طبل توخالی.
    • علی FR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      70 11
      پفیوز کسی هستش که دمشو واسه آمریکا و ترکیه و متحداش تکون میده و از شنیدن خبر پیروزی ارتش سوریه و متحداش همه جاش سوخته . برادر تحمل شنیدن اخبار خلاف انتظارتو نداری چرا دردت گرفته . خونسرد باش . استرس واسه معده ضرر داره
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 1
      خواستم جوابتو بدم دیدم به اندازه کافی جوابتو دادن دوستان عزیز پفیوزم خودتی مثل ادم حرف بزن غربتی
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    اردوغان؟ دلم برات می سوزه.. ترکیه به دست خودت یه سیلی سنگین رو تا چند هفته ی دیگه نوش جان می کنه..
  • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    محور مقاومت به سردار قول دادن سوریه رو از دست رجب در بیاره
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    لعنت بر ترکیه شیطان صفت
  • حسین IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    یاران سردار سلیمانی و سید حسن اسراییل رو به زانو در اوردن حالا ترکیه واسیه مقاومت و یاران مولا علی دم در اورده
    • رضا IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      26 35
      اين وسط تو چرا خالى مى بندى ؟! كجا اسرائيل حرومزاده رو شكست دادند ؟! اگه واقعاً خبرى داريد به ما هم بگيد ، والله بخدا ما هم شاد ميشيم
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      22 16
      جناب رضا یعنی شما از جنگ ۳۳ روزه و جنگهای مکرر حماس خبر نداری ؟!
    • ذوالفقار IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
      0 0
      رضا واقعا توصیه می کنم حالا که چشمات مشکل داره گوشات رو واکن:اسرائیل از نیل تا فرات امروز پشت دیوارهای غزه پناه گرفته!!متوجه میشی یا بزغاله ای
  • عباس ملازاده IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    از همین الان رجب اردوغان هم توی لیست رفتنی ها حساب کنید . در سوریه و اخیرا هم در لیبی دخالت میکند و ناخواسته خودش باعث سر نگونی خود میشود
  • محمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    تف به هر چى عثمانی ضد شیعه. ماشالله به حزب الله
  • علی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    127 9
    ای رهبر ازاده اماده ایم اماده
  • علی IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    95 15
    مثل منافقین که کشته شدن تروریست هاشون رو شهادت اعلام می‌کردند،این ها هم کنار عکس کشته شدگانشون زدن شهیدان ما!
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      9 58
      همه بدن هی شما خوبین
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      21 2
      جناب « همه بدن ...» اتفاقا از میان فرق مختلف یکیش ناجیه هست و بقیه همه ضاله اند . شما توقع داری همه رو وارد بهشت بکنند ؟
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    75 15
    نمیدونم این آمارها رو کی به اردوغان میده مثلا یهویی میگه ۲۰۰۰ نفر شون رو زدیم، جالبه خیلی از عثمانی ها هم باور نمیکنن
  • علی خدایی US ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    57 21
    هر وقت عردوغان حرف میزند و دیگر نزدیکان احزاب عردوغان میگویند که حک سوریه در گذشته خاک عثمانی بوده و رویای احیای نو عثمانی هستند.و نیرو های ما را نا جوانمردانه شهید کردند و باید هشدار بیانیه ایران نسبت به حمله و تجاوزات رژیم خائن عردوغان به خوبی گوش زد بشود که توسط مسئولین نظامی مربوطه که با تکرار حمله به مواضع ما ما هم در آن واحد با جدیت کامل پاسخ داده خواهد شد و مستقیما با ایران طرف هستید گفته بشود چون این ترکیه ای ها از عادت و از منظر اخلاقی بی لیاقت هستند اگر جلو شون یک خورده ای ساکت بنشینی و یا مراعات کنی سو استفاده خواهند کرد و بر علیه ایران پر روی ادامه خواهد یافت.ان شالله که به مرور زمان خودمان در مرز هایمان انتقام خون پاک شهیدان مان را خواهیم گرفت که امروز اولین مرحله گرفته شد در استان ایغدر ترکیه .اسراییل هراس دارد به نیرو های ما حمله کند اون وقت ترکیه دست و پا چلفتی واسه ما شده کفتار تهدید میکند اما بداند که ما کرد های عاجز نیستیم نیرو های حزب الله هزاران تا به شغال های عثمانی سیلی میزند
  • سیروان IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    41 16
    تاامروز۲۵۵۰تا تروریستهای سوریه کشته شن
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    از نظر مشرق همیشه نیروهایی که متحد و دوست ما هستند برنده هستند و هرکسی با ما دوست نیست بازنده خخخخ یمن عربستانو میزنه سوریه ترکیه رو
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      14 47
      این نظر مشرق نیست ، یک واقعیته ، ما چه از جبهه کفر و نفاق بکشیم و چه کشته بشیم پیروزیم ، خداباور در دنیا باشد باعث ازدیاد حسناتش می شود ، شهید شود هم که مقامش و تنعمش پیش خدا معلوم . اما دشمنان در دنیا باشند پروندهشان سنگین و سنکین تر می شود ، هلاک شوند هم که معلوم .
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    بشار اسد یک دیکتاتور و خون خوار اس ملت سوریه ارتش تورکیه رو دعوت کرده
    • سعید IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      23 20
      ما هم مثل سگ از سوریه پرتتون میکنیم بیرون. حالا بشین نگاه کن.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    64 13
    حدود دو ماه عثمانی ها کلی ادوات نظامی رو وارد ادلب میکرد اما هیچ کاری نتونستن کاری بکنن فقط آمارسازی همین
  • DE ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    70 13
    وقتی حزب الله رو میزنه معلومه که دستش تو دست اسراییل و آمریکا است
  • علی IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    62 15
    ایران باید سلاحها ومهات خود ساخته رو در این جنگ تست کند حتی جنگنده صاعقه وخصوصا رادار باور ایرانی تا هر عیب وایرادی داشتن در این جنگ واقعی معلوم ورفع شود مثل روسها چقدر سلاحها تانکها رو ازمایش کردن
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    44 4
    در حالی که نظامیان ترک و تروریست‌ها شدیدا از این موضوع عصبانی بوده و وعده اشغال مجدد شهر را می‌دادند ساعاتی پیش خبری منتشر شد که موجب بهت و سکوت مطلق متجاوزین شد : استقرار پلیس نظامی روسیه در شهر سراقب برای تامین امنیت این شهر!!!!! این تذهبون یعنی روسیه و آمریکا باید مشکل مسلمین را حل کنند؟
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    37 14
    اون تانک m60 T همچین منهدم هم نشده آنهم با بمبهای هواپیماهای پیشرفته روس که نشان دهنده استحکام بسیار بالای نسبت به تانکهای ‌مدل های روسی t72 ارتش سوریه می باشد و تقریبا قابل بازسازی هست ، اون سرباز ترک کشته شده ازبالاسمت راست نفر دوم شباهت زیادی به اردوغان ملعون دارد .
  • FR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    این خردوغان ها همان توله سگهای چنگیز مغول هستند .
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      13 16
      خردوغان یهودی صهیونیسته مثل خیلی از حاکمان کشورهای مظلوم اسلامی...
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    46 10
    بعنوان یک انسان فارغ از هر مذهب و مسلک توصیه دارم خدمت جناب اردوغان ، رئیس جمهور محترم کشور دوست و همسایه مسلمان ما ، لطفا برای جلوگیری از تلفات بیشتر انسانی و خسارات مادی از هر سو در این اوضاع آشفته که حتما افرادی نزدیک بشما بر اساس احساسات و تعلقات مشاوره هائی در اختیارتان قرار بدهند که جنابعالی هم با توجه به پیشینه گفته های سابق هنوز اصرار بر خواسته های خود دارید ، در حالیکه فرموده اید بتمامی خاک سوریه احترام گذارده و قصد کمک بمردم و جلوگیری از آوارگی جدید و حضور آنها بار جدیدی بر شانه های شما گذارد جلوی پیشروی ارتش سوریه را گرفته اید ،خود بهتر میدانید از نظر قانون بین الملل این وظیفه و حق نیروی نظامی هر کشوری پاسداری از مرزها و مبارزه با تجاوزگران است ، کافیست با آقای پوتین که دیدار خواهید داشت راهی برای خروج مردم ادلب بیاندیشید تا تکلیف تروریست ها زودتر بپایان برسد و مردم به خانه های خود باز گردند ، چه بهتر شما هم در این مبارزه شرکت داشته باشید . با پشتیبانی تعدادی نیروی باصطلاح ارتش آزاد که نمیشود با حکومتی مخالفت کنید ، همانطور که شما بخود حق میدهید با تعدادی از کردان سوریه بعنوان تروریست که خطابشان میکنید مبارزه کنید این حق برای سوریه هم قائل باشید . بهتر است هر چه زودتر به این غائله پایان داده شود و با دوستی و مراوده مردم دو کشور هم با ارتباط و رفت و آمد این دل چرکینی ها را تبدیل به مودت کنند تا شامل لطف و برکت خداوند هم شوند . و دل دوستان نیز شاد گردد . بامید خدا
  • رضا IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    17 58
    بالاخره این پیروزی ها رو مدیون ارتش روسیه و جناب پوتین هستیم یا اسد....روسیه کاملا سوریه رو قورت داده.ترکیه و ایران هم هر دو سرشان بی کلاه می مونه.تا یادمه می گفتیم کشور دوست و برادر ترکیه حالا شدیم دشمن خونی.!!!!دستاورد بزرگیه
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      4 5
      برو فعلا میگ میگ نگاه کن تا..
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    51 12
    جانم فدای نیروهای عزیز و همیشه پیروز مقاومت عااااااااااااااالی محشر کیف کردم خیلی مردین انشاالله هرچه زودتر کل سوریه ازاد بشه که بریم برای ازادی جولان و نابودی ال سعود حروم زاده و ناودی اسراعیل و ظهور امام زمان و پیویزی نهایی سپاه خدا بر سپاه شیطان و اسلام جهانی امام زمانی همه اینا زیره سایه ولایت فقیه میسره
  • حق IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    14 60
    اگر اینقدر زرنگین پس چرا پشت ارتش روسیه قایم شدین. ایران حزب الله سوریه روسیه در مقابل ترکیه. چهار به یک حالا فاطمیون و زینبیون ووو بکنار
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      22 17
      نه عزیز دلم! در مقابل ترکیه عربستان قطر امارات بحرین اسرائیل آمریکا آلمان فرانسه و ...
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      19 13
      ایران و سوریه و حزب الله و روسیه در برابر تروریستهای تولیدی غربیها و عمال منطقه ایشون ایستادن ، تازه ترکیه به یک کشور مستقل تروریست فرستاده ، غارتگری کرده الآن هم که مستقیما . دلت برای متجاوز می سوزه ؟ إن شاء الله مزش رو حسابی بچشی .
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      18 17
      برای اینکه پشت ترک های عثمانی هم اسراءیل و امریکا واذنابش یعنی عربای خود فروخته هستن و حمایت لجستیکی و مالی میکنن ما هم باید با استفاده از هرچی که صلاح بدونیم مقابله می کنیم بفهم نفهم حالا برو بخواب اگر شیفتت تموم شده
  • احمدعامری (اهواز) FR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    46 8
    جیگرم حال اومد
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    51 7
    زدیم تو دهنش سرویس شد.
  • IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    48 7
    این اردوغان احمق چه کاره حسنه که اومده در سوریه و لیبی و عراق و غیره دخالت نظامی می کنه باید جواب سختی به این بی شعور بدهند
  • NZ ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    45 9
    انشاالله نیروهای مقاومت تا پاکسازی کامل محور مقاومت از لوث متجاوزان نیرومندتر و ظفرمند خواهند بود
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    39 18
    طبق آیه قرآن حق پیروز وباطل نا بود شدنی همانا باطل نابود شدنی اگر سردار سلیمانی بود گوش مالی درستی به ترکیه می دادجاش واقعا خالیه
  • محمد IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    38 15
    نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    37 17
    ماشاالله حزب الله .گوهری ستودنی وقابل ستایش.انشاالله پیروزیهای روزافزون به کوری چشم دشمنان حقیر وذلیل مزدور.خدا حفظ کنه حزب الله ومقاومت خدا انشالله پشت وپناهشون باشه .فقط منتظر فرمانیم وتا پای جان خواهیم جنگید ولحظه شماری میکنیم
  • سهمی داشته باشیم IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    36 3
    چقدر از ماها که اگر نتوانیم در میدان باشیم اما می توانیم دعاگوی میدان داران باشیم ، دعای مرزداران بخصوص بعد از نمازها هماره
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    37 19
    الحق که خر دوغان هست
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    15 10
    خوبه خودتان می فرمایید نیرو های روسیه و تصویر سربازان روس رو در خبر گزاشته اید خیلی جالبه که روسیه جزو محور مقاومتتون حساب می شه
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      18 15
      نه پس تورچیه وحشی جزو محور مقاومته
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    28 20
    مرگ بر اردوغان شیعه کش
  • DE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 1
    الان بچه گردان حزب الله سراقب رو گرفتن یا ارتش سوریه؟
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      3 0
      چه فرقی می کنه؟ :/
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      2 0
      همکاری
  • ح-شمسي IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    13 18
    بنظر ميرسد هشدار به خردوغان كافي نبوده و لازم بود حداقل يك پست ديدباني با كليه نيروها به اسارت گرفته و تجهيزات آن به غنيمت گرفته ميشد كه شايد خردوغان همان اردوغان شود اين كپك اوغلي. اي احمق(خردوغان) لااقل به اسرائيل حمله كن اگر مردي و راست ميگوئي.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    25 4
    مخالف شدید حضور نیروهای ترکیه در خاک سوریه هستیم و باید به تمامیت ارضی سوریه و همه کشورها احترام گذاشته بشه ولی بشار اسد هم زیاد علیه السلام نیست
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 3
      می تونیم :)
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      5 2
      بحث شخص بشار نیست ، وانگهی غیر از ۱۴ معصوم علیهم السلام چه کس دیگری معصوم است ؟ اگر این طور باشد نباید به هیچ غیر معصومی که مورد ظلم واقع شده کمک کرد !
  • محمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    9 5
    به کار بردن کلمه هلاکت برای سربازان ترکیه جالب نیست این سربازها هم مجبورن مثل سربازان صدام که اکثرشون مجبور بودن وارد جنگ با ایران بشن تمام مشکل غرور و توهم شیطانی اردغانه
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      4 3
      زمان پهلوی خاطرتون نیست ؟ سربازها با فرارشون از رویارویی با مردم دوری کردند
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    10 5
    نیروهای مقاومت باید استان اسکندریون رو که ترکیه اشعال کرده و اسمشو کداشته هاتای پس بکیرن
  • رسول IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    4 2
    الان هر جا رو که نیروهای مقاومت ازاد کنه پلیس امنیت روسیه کنترل میکنه اقای پوتین کفتن ما خواهان درکیری نیستیم ولی ودوست نداریم کسی بخواد قدرت روسیه رو محک بزنه چون خیلی کرون براش تموم میشه رجب کرونا حالا اکه جراتشو داری بیا جلو
  • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 3
    این سکهای داعشو جبهه نصره یا باید کشته بشن یا باید برن تو خاک ترکیه و مریدان خلیفه رجب ترکیه رو بکشن
  • نجار IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    11 3
    یه سیاست کثیف ترکیه میتونه این باشه البته کسی این فرص رو مطرح نکرده ولی با توجه به ماهیت ترکیه احتمالش زیاده ترکیه میدونه دیر یا زود باید ادلب رو خالی کنه ولی صد هزار سلفی وحشی رو دستش مونده که اونارو چیکار کنه مطمنا مردم ترکیه دوست ندارن این خشک معزها برن تو ترکیه چون اونجا رو نابود میکنن و یکی دو نفر هم نیستن که بخاد ترورشون کنه پس مجبور جنکو با احتیاط بدون درکیری با ایران و روسیه ادامه بده تا این جهادی های وحشی رو به کشتن بده
  • سجاد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    12 9
    وطن فروشهایی که تو ایران دارید مزدوری رجب رو میکنید رجب هم مثل صدام از سه چیز خیلی بدش میومد مکس و کرد و شیعه رجب هم همیجوریه دستش بهتون برسه نابودتون میکنه باور ندارید ببینید چقدر از ترک و کردهای شیعه علوی رو تو ترکیه قتل عام کرده
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      1 3
      نمیفهمن دیگه میگن عقل که نباشه جون در عذابه همینه مردمی که 2زار مطالعه نمیکنن و این شبکه های ماهواره عقلشونو کلا شستن رفته
  • حسين DE ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    7 5
    در طلوع آزادى سوريه از چنگال خونين تروريسم جهانى بسركردگى صهيونيستها و آمريكا جاى سردار دلها شهيد سليمانى و ياران با وفاى شهيدش خالى است .
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 6
    ترکیه مجموعه شبکه های Gem برای مردم ما داره، ما چی داریم!؟؟؟؟؟ از کنار این چقدر سرمایه و توریست ایرانی جذب کرده!؟؟
    • فرامرز IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 0
      شبکه جم رو گذاشته برای مردم ما؟چرا اونوقت؟عاشق چش و چال بی مثالمون بوده؟بابا یکم فکر کنین تورو قرآن اینقدر ساده لوح نباشین دیگه اه
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      3 0
      امثال تورو با 1پفک میشه گول زد خخخخ اینقدر ساده نباش واسه خودت زشته مسخرت میکنن
  • جلال IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    8 768
    بعد از ادلب نوبت مزدوران رجبه که تو ایران زندکی میکنن
    • شرافتا ایرانی بسیجی و رزمنده هستم و مطیع ولایت IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      5 0
      احتمالا شما عامل بیگانه و یا نژاد پرست هستی که از تفرقه و توهین به ترک خوشحال میشی .ترک ایرانم افتخار میکنم . امید است ترک و عرب و روس و فارس و...همیشه در صلح و آرامش باشند و امثال شما اینقدر ابراز نفرت علیه ترک نکنید.درگیری ترکیه و ایران در مرزهای مدیترانه و ادلب هیچ ایرانی و حتی ترکیه ای آزادمرد را خوشحال نمی کند .
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      0 0
      دقیقاااااااااااااااااااااا
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    میگن فحشو بنداز صاحبش میگیره حکایت الان ماشین تایپای بی مغز و بی اراده اجیرشدس چقدر تو این صفحه فعال شدن اخه بیچاره ها خودتون فکر کنین با خودتون چقدر جرات و قدرت مستقل فکر کردن و مستقل تصمیم گرفتن بهتون میدن؟جز الت دست بودن و هدر دادن عمرتون در راه خواسته های اونا به چه درد دیگه ای میخورین؟ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • آراز IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    دم هموطنای عزیز گرم که بعضیاشون تیکه هم خوب میندازن بخدا ما هم ایرانی هستیم و صدها سال جلوی حمله متجاوزان استوار ایستاده ایم یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران
  • ناجی GB ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    2 0
    من خودم طرفدار هیچ نوع جنگی نیستم. و از طرف خاصی هم حمایت نمیکنم شما مشرق نیوزا هم تاب انتقاد شنفتن رو داشته باشید بگذارید کاربران جواب هم رو بدن مث بقیه رسانه های مهم. اگه این پیام منو تحمل میکنی پخشش کن. با تشکر
  • GB ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 0
    نظر منو گذاشتی جز‌ء غیر قابل انتشار. ای سانسور چی بد دهن
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    4 2
    حزب الله و گروه های مقاومت امریکا و اسراییل را در عراق به زانو درآورده اند در سوریه شکست سنگینی به آنها داده اند آن وقت اردوغان در ادلب می خواهد با حمایت از تروریست ها قلدر بازی در آورد ... کار اردوغان احمقانه است و ادلب به زودی آزاد می شود اردوغان در منطقه به چوب دوسر نجس تبدیل شده است !
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 1
    پیروزی مقاومت قطعی است.... نقش بسیار پر رنگ ترکیه در جنگ سوریه از ابتدا و آموزش داعش و النصره را فراموش نکنیم.....ترکیه روباه منطقه است خوب بلده نقش بازی کنه از این طرف به ایران و روس بچسبه در ظاهر و از اون طرف از تروریستها حمایت کنه همه جوره....خلاصه نمی شه همیشه قایم شد روباه زده بیرون باید قبل از پنهان شدن دوباره شکارش کرد
  • US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    4 2
    مسلمانی ، مسلمانی را می کشد و روسیه کثیف سودش را میبرد و مشرق از این کشتارها خرکیف میشود. حالم ازت به هم میخوره لاشخور
  • سرباز وطن IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    0 0
    جانم فدای رهبر . سردار دلها راهت ادامه دارد. انشاالله پیروزی نزدیک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس