سیامند رحمان

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان گفت: مدتها بود به مسئولان هشدار داده بودیم وزن سیامند بالاست ولی گوش کسی بدهکار این حرفها نبود و دائم وعده به آینده می دادند!

سرویس ورزش مشرق – فوت ناراحت کننده سیامند رحمان قهرمان طلایی وزنه برداری معلولان پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۱۲ لندن جامعه ورزش کشورمان را در آستانه تدارک برای ورود به بازیهای پیش روی المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ تحت تأثیر قرار داد.

حسین توکلی، دارنده مدال طلای وزنه برداری المپیک ۲۰۰۰ سیدنی در گفت و گو با مشرق، درباره این اتفاق تلخ و پیش بینی هایی که قبل از بروز این ماجرا داشت حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

* شما آخرین مربی سیامند بودید؟

- بله! هر چه از این پسر دوستداشتنی بگویم کم است. متأسفانه ضعف در مدیریت ورزش باعث شد یکی از نوابغ وزنه برداری مان را از دست بدهیم. کسی که اگر در هر کشور دیگری بود به شدت تحت مراقبت قرار می گرفت.

* چه مشکلی داشت؟ مگر بیمار یا عارضه ای داشت؟

- اوایل که هدایت تیم ملی معلولان کشور را در دست گرفتم این موضوع را به مدیران تأکید کردم که وزن سیامند زیادی از حد بالاست و باید از این نظر تحت مراقبت های غذایی باشد تا بیش از این وزن نگیرد ولی هر بار مسئولان وعده آینده را می دادند. قبل از المپیک ریو می گفتند برویم المپیک برگردیم بعد و دوباره همان آش و همان کاسه. در این ماه ها هم این موضوع را گفته بودم ولی کسی توجه نکرد. باز هم همان حرفهای تکراری...

* ...باز هم به آینده وعده دادند؟

- بله! گفتند به توکیو برویم و برگردیم آن وقت!

* چه خطری را حس کرده بودید؟

- سیامند فقط ۲۰۰ کیلو وزن بالاتنه اش بود! می دانید یعنی چه؟ ۲۰۰ کیلو برای یک آدم سالم ۲ متری زیاد است چه برسد به کسی که نیم تنه پایینی اش هم مشکل معلولیت دارد. این اواخر خیلی زیاد و زود وزن اضافه می کرد. مراقبت از چنین ورزشکارانی که فقط واریز حقوق به حساب آنها نیست! چنین کسی باید تحت نظر و مراقبت های پزشکی باشد.

* از خودش حرفی نمی زنید؟

- او یکی از نابغه های این رشته بود که حالا حالاها و شاید تا ابد کسی نتواند رکوردش را بزند. رکورد رضازاده را زدند. رکورد تالادزه را زدند، ولی این پسر اعجوبه وزنه برداری معلولان بود و بعید می دانم حالا حالاها کسی بتواند رکوردش را بزند.

* از نظر شخصیتی چطور بود؟

- بسیار دوست داشتنی و مهربان. یادم هست وقتی برای مسابقات قهرمانی آسیا راهی ژاپن شده بودیم آنجا طوری او را دوست داشتند که در کشور خودمان یک هزارم آن را برای سیامند انجام نمی دادند. برای او برنامه تدارک دیده بودند و کلی تحویلش گرفتند.

* خاطره ای از او در ذهن دارید؟
- او خیلی با تیم نبود و بیشتر اختصاصی تمرین می کرد که این هم از نقایص موجود در این موضوع بود. هر زمان نزدیک به مسابقات می شد به اردوی تیم می آمد. یادم هست وقتی مرداد ماه امسال داشتیم راهی مسابقات جهانی قزاقستان می شدیم باید از تهران راهی مسکو می شدیم و پس از توقفی ۱۰ ساعته به قزاقستان می رفتیم. پیش از حرکت برای سیامند بلیت CIP گرفته بودند تا روی صندلی های مخصوص تختخوابشو راحت استراحت کند ولی او همراه بقیه اعضای تیم به سالن عادی آمد و روی زمین دراز کشید با بقیه بچه ها خوابید.

* چرا روی زمین؟

- طبیعی است او که با آن وزن و هیکل روی صندلی ها جا نمی شد. می گفت دوست ندارد بچه ها حس کنند که فدراسیون بین او و اعضای تیم تبعیض قایل شده است. کلی با همه گفت و خندید. همانجا بود که به بزرگی روح این جوان ۳۱ ساله پی بردم. هرگز این رفتار لوتی مآبانه اش را از یاد نخواهم برد.

* فکر می کنید علت ایست قلبی او چه بود؟

- سهل انگاری مسئولان فدراسیون. عدم حضورش در اردوهای تیم ملی و همه مسایلی که دست به دست هم دادند تا این پسر نازنین را از دست بدهیم. امیدوارم این موضوع درس عبرتی برای بقیه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    ای بابا پرخوری ورزشکار را هم گردن مسوولین می اندازید ؟! بچه که نبوده که عقلش نرسه . تو که مربی اش بودی ، هزار بار بهش گفته بودی که وزنش خطرناکه خودش تصمیم گرفت ریسک کنه
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      این ادبیات در شان جهان پهلوان بزرگ ایرانی زنده یاد روانشاد سیامند نیست. لطفا مواظب ادبیاتتان باشید. کسی که سرباز وطنه و با معلولیتی که داشت از یکی از شهرهای قهرمان خیز کشور بلند شد و پرچم کشورت را بالا برده اصلا حق نداریم اینجور راجع بهش حرف بزنیم(پرخوری ؟؟؟) روحت شاد پهلوان که می دانم سالها رکورد دست خودت می ماند. روحت شاد
    • SE ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      37 71
      خوب پرخور بوده. اینکه دیگر ربطی به پرچم بالا بردن ندارد. چه تعارفات احمقانه ای.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      45 6
      اینه که میگه توی ژاپن بیشتر از ایرانی ها دوستش داشتند و تحویلش گرفتند چون بعضی از ماها حسودی توی وجودمون هست و نمتونیم کتمان کنیم . به هر حال روحش شاد. درود بر آن قهرمان ملی ایرانیان واقعی
    • ابوذر IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      32 2
      آقا در وزنه برداری برای اینکه بتونی وزنه های سنگین و دست نیافتنی بزنی باید وزنتو تا میتونی ببری بالا تا زور و انرژی عضولات بیشتر شه. فکر کن اگه بخوای حداقل ۴۰۰ کیلو وزنه بزنی بدنت باید چگونه باشه و این زیر نظر مربیان و پزشکان و حتی فدراسیون و کمیته المپیک انجام میشه.سیامند یک ورزشکار حرفه ای بوده یادت باشه...روحت شاد پهلوان
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      28 2
      پیش از حرکت برای سیامند بلیت CIP گرفته بودند تا روی صندلی های مخصوص تختخوابشو راحت استراحت کند ولی او همراه بقیه اعضای تیم به سالن عادی آمد و روی زمین دراز کشید با بقیه بچه ها خوابید.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      27 0
      دوستِ عزیز , چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همۀ ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برایِ بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و کسی قدرتِ متوقف کردنش رو نداره و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه. یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست. باور نمیکنی؟ قبول نداری؟ این شما واین هم دنیا
    • رامین IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      1 5
      این مملکته ما چهارتا مثه تو مغزحیوونی داره که فلج شده اخه احمق تو چه حالیته از ورزش گمشو
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    هر کی خربزه .... هرکی صبح تا شب غذاهای چرب و چیلی و خوشمزه می خوره اینهم میشه عاقبتش . همه عاشق غذا خوردن اند ولی خودشان را کنترل می کنند
    • سعید IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      61 12
      بی شعوری توت موج میزنه.
    • محمد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      40 12
      توصیه به پرهیز غذایی دیگه مقام مرتبه نداره هر کی در قدم اول خودش باید پاسخگوی اعمالش باشه من با نظر شما موافقم و اون بی ادبی که به شما گفته بی شعور باید کمی دقتشو بالا ببره تا بفهمه که بی شعور کسیست که در مقابل حرف حق مقاومت میکنه
  • GR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    21 85
    کرونا گرفت
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    51 20
    در این مملکت کار دست اهلش نیست مخصوصا در این دولت دیگر چه انتظاری باید داشت میشود همین که می بینیم
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      22 5
      بنده خدا چاق بود همين. غير ازاين هم نميشد انتظار داشت. خدا رحمتش كنه. اين اقاي توكلي هم بيخود نمي خواد از اب گل الود ماهي بگيره.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      14 0
      مدیران و مسئولان ضعفهای فوق العاده زیادی دارند ولی متاسفانه ما هر جا کم میاریم از ضعف و مشکل مسئولان مایه میذاریم ،طوری که مواردی که واقعا به ضعف مدیران برمیگرده گم میشه...بیشتر این فرافکنی ها هم تشویش اذهان عمومیه و باید قائدتا پاسخگو باشیم..
  • آقای ناشناس آشنا IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    22 38
    اینایی که میگن بچه نبوده که جلوی خودشو نگیره و فکر میکنن اگر ورزشکاری اضافه وزن داشت تقصیر خودش, درکی از موضوع ورزش معلولان در سطح حرفه ای و خصوصا وزنه برداری ندارند! قرار نیست سیامند رحمان غیر قهرمانی جهان تو رشته های پزشکی هم فوق تخصص داشته باشه و اصولا بحث سر صرف رژیم غذایی نیست بلکه همون اتفاقی که در ورزش فوتبال میفته و برای کوچکترین مشکل بازیکن تیم های دسته چندم هم کلی پزشک خصوصی و بیمارستان دارند, ایشون هم باید همواره تحت مراقبت های پزشکی فدراسیون می بود که البته شامل بقیه عزیزان ورزشکار خصوصا وزنه برداری معلولان و سنگین وزن ها میشه! اینکه ما چیزی به اسم کمیته پزشکی در تمام فدراسیون ها تا خود المپیک جهانی داریم یعنی قرار نیست به توهم کسانی که فکر میکنند ورزشکار عقلش میرسه رعایت میکنه نیست چون پیمایش بدن ورزشکار اونم ورزشکاری که چندین طلای المپیک و جهان داره و ارزش معنوی میلیاردها میلیارد تومن واسه کشورش داره, کار تیم پزشکی متخصص که برای همین کار فدراسیون ها کلی پول پزشکان تیم میدن!!! متاسفانه ما شدیم برده کلیشه ها! یعنی کسی از چیزی و به حق انتقاد کنه یه عده کلیشه پرداز میگن این نقد نظام است و بعد یه کلیشه هم بغلش میذارن که خوب طرف چشش کور خربزه میخوره پای لرزش هم بشینه!!! برادر من سیامند رحمان که صرفا یک فرد کرد اشنویه ای نیست بلکه یک نماینده جهانی ایران و جمهوری اسلامی است که برای بلند کردن این پرچم مقدس و سرود ملی ما باید مراقبت بشه! یک وقت مراقبت این که ورزشکار مارو فلان زنیکه جاسوس یهودی ندزده بره پناهنده بشه(شستشوی مغزی انسانی که دانش سیاسی نداره کار شاقی نیست و اصولا حراست ورزش برای همین چیزا پول میگیره)یا روانشناس باید بپاد دخترک هیجده ساله ای که یکدفعه با مدال برنزش درحد صدتا طلا برخورد میکنیم, توان هضم جایگاهشو داشته باشه(نمک نشناسی کیمیاخانم نمیتونه مانع از دیدن سهل انگاری وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه بشه که چرا نتونستین بفهمین دارن بی هویت اش میکنن و چرا نتونستین توجیه اش کنید نماینده ایران و اگر رفت زیرپرچم بیگانه یعنی خیانت کرده نه تصمیم خصوصی برای زندگی!! یوقت هم باید مراقبت پزشکی باشه واسه ورزشکاری که میبینید بدلایل فیزیولوژیک اضافه وزن شدید داره!بازم سیامند جاودان نشان وطن شد اما امثال کیمیا علیزاده بی هویت و وطن فروش جزننگ نصیبی نخواهند برد
    • تحت رژیم IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      8 6
      حالا واقعا نیاز بود این همه بنویسی؟ جواب شما رو مخاطب 10:22 داده.
    • دکتر رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      6 2
      حرف حق جواب نداره.حرف شما متین وقابل فهم ودرست است.متاسفانه ما به تمام مسائل صفر وصدی نگاه میکنیم.همیشه دنبال مقصر میگردیم .درگذشت پهلوان عزیزمان روانشاد سیامند ما را از خواب بیدار کنه واز گذشته پند بگیریم ومراقب سرمایه های ورزشی کشور باشیم .سعی کنیم انها را سرمایه های معنوی بدانیم تا مادی.انها گلادیاتور نیستند که فقط افتخار افرین ومدال اور باشند انها در حوزه ورزش وجوانمردی وپهلوانی هویت ملی ما را میسازند.انچنانکه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ومدافعین حرم وشهدای انقلاب اسلامی ودر راس انها سپهبد شهید قاسم سلیمانی وشهید حججی در حوزه اثبات حقانیت انقلاب اسلامی وحفظ امنیت وطن ؛هویت ملی ودینی ما را به ثبوت رساندند .
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    20 1
    خدا رحمتش کنه، خدابیامرز باید یه مقدار به فکر خودش می بود
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      5 1
      بعضی ها با خواب یا آب ، استرس هم دچاراضافه وزن میشن
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    30 2
    یه بارهم به خودش می گفتی خب
  • hossein IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    10 9
    شما با کسی که پرچم این کشور رو بالا برده اینطوری حرف میزنی. شما به فکر تناسب اندامت باش. تازه ایشون معلول بود مگه متن مربیش توکلی رو نخوندی که 200 کیلو بالا تنه یعنی چه.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    27 1
    ای داد بیداد ... خدا رحمتش کنه ... خسته شدیم از خبرهای بد ...
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    19 1
    خدا رحمتش کنه انشالله باعث افتخار بود فکر میکنم این نظرات باید در جلسات خصوصی گفته بشه و از تکرار این وقایع جلوگیری بشه و الان که این عزیز را از دست دادیم فقط برای روح بلندش آرزوی آرامش و غفران الهی داشته باشیم و لا غیر ....
  • US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    34 6
    ببینید کنترل وزن خیلی به خود فرد بستگی داره. سخت ترین رژیمها رو هم که داشته باشیم؛ بهترین متخصص تغذیه هم بالای سرمون باشه؛ نهایتش خودمونیم که باید رعایت کنیم... نمیدونم هدف این آقا از مطرح کردن این موضوعات چیه...
  • علی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    30 15
    عادت کردیم کوچکترین مسائل تقصیر مسئولین بیندازیم میخواستن چیکارش کنن پوشکش عوض کنن؟
  • ورزشکار IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    30 5
    دیگه همه چی نمیشه گردن این واون انداخت؛ خدا بیامرز بایستی خودشم اول به فکرسلامتی خودش می بود؛ آخه ۲۰۰کیلو برای یه آدم معلول خیلی زیاده
  • ای خدا IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    6 19
    سالم نیستین آیا همیشه یه عده چاپ لوس بی خردگیرمیاد ازمسولین بی عرضه حمایت کنن دکتر میگه که نفقط واسه رژیم چک کردن تمام جوانب چربی خون چربی کبد ریتم قلب چربی دورقلب چی میگین براخودتون چنین نابغه ای باید 2تادکتر اطرافش بود وبابرنامه غذایی پیش میرفت
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    28 0
    ورزش وزنه برداری ورزش سنگینی هست و در کشورهای پیشرفته و مرفه زیاد ازش استقبال نمیشه بخصوص در وزنهای بالا . اسیبهای زیادی به بدن میزنه . رضازاده را یادمه به خاطر فشار خون کناره گیری کرد . یک جور خودکشی هست برای کسب مدال و تشویق و در امد .
  • مهدی IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    19 1
    من بعنوان یک ایرانی از تمام ورزشکاران عزیز که شرایطی درحد یا نزدیک به شرایط مرحوم سیامند هستند میخواهم همگی جلوی این گونه رفتارها ایستادگی نموده تا بر سر آنها نیز این بلا نیاید.
  • mahdi.k6 IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    11 1
    الان همه شما متخصص تغذیه شدید؟ الحمدلله ما ایرانی ها تو تمام زمینه ها کار بلد هستیم و مراعات همه چیز رومیکنیم از جمله همین مساله کرونا که هیچ کس به همدیگررحم ندارند وفقط دنبال پر کردن یخچال هستید. ارحم-ترحم
  • . IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 4
    اضافه وزن این ورزشکار عزیز چه ربطی به شکمو بودن وپرخوریش داشته؟مگه اونایی که نظر دادن شکمو بوده از نزدیک آشنایی باااش داشتند؟متاسفاته ایشون معلول بودند وتحرک بدنی نداشتند فقط وزنه کار بودند که اونم باعث افزایش عضله میشه هیچکسی رو شماتت نکنیم لطفا۷۴۴۶
  • حسن IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    17 15
    درود فراوان به این بچه قهرمان آریایی که تا ابد کسی نخواهد توانست به رکوردش نزدیک شود. یک بچه با غیرت و با تعصب واقعی نه پاچه خوار مثل بعیضها..... یک انسان با شرف و مسلمان اهل سنت واقعی. درود بر این اریایی بهشتی روحش شاد..
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      7 22
      از کلمه آریایی و هر نژاد پرستی با همه وجود متنفرم. یاد ابلیس می افتم که خود نژاد برتر می دانست
    • عبدا... IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      0 0
      عقب افتاده مگه هر کی بگه من آریایی ام یااون آریایی یه نژاد پرسته؟؟؟؟؟؟......... خیلی بیچاره وعقب افتاده ای .عقب افتاده های بهزیستی ومادرزاد درمقابل تو ابوعلی سینا وانیشتین اند .
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    14 0
    بله باید این مربیان عزیز که دلسوزی می کنند در زمان مسئولیت خود فقط به توصیه اکتفا نکنند و از نظر جسمی و بهداشتی و پزشکی هم مراقب باشند باید مربی او با جدیت از طریق مسئولین نشد از طریق رسانه ها وضعیت او را پیگیری می کرد در هر حال سیامند قهرمان و پهلوان بزرگ ایران عزیزمان همیشه در یاد ها زنده خواهد ماند مردی قوی با مهربانی و خنده ها و گشاده روئیهایش برای همیشه مردم او را دوست خواهند داشت و نامش افتخار ایران خواهد بود اما لطفا مربیان و مسئولان در مورد قهرمانان دیگر کشور مراقبتهای لازم را داشته باشند ذخایر کشور را پاسداری کنند
  • NL ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    23 0
    جناب توکلی قربان تو و اون طلای المپیکت ! با رضازاده درگیر شدی و مرادی رو رسوندی به ریاست فدراسیون . اونم یه سال نشده از سرمربیگری تیم ملی بیرونت کرد . الان دنبال چی میگردی ؟
  • وحدتی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    11 0
    بابا پشت سر مرده اونم قهرمان حرف میزنید.حداقل احترام مرده را نگه دارید
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    9 0
    تسلیت برای ما که چنین غزیزی را از دست دادیم عزیزی که نظیر ان شاید در دنیا هم دیگه نباشه ونخواهد امد تبریک به سیامند عزیز که از دنیای که به ان تعلق نداشت رفت به جایگاه اصلی خودش ومن خانه جدید او را بهش تبریک می گویم ما لایق او نبودیم
  • آرش IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 0
    جهت شادی روح این قهرمان بی نظیر بخوانیم : رحمه الله من یغفره الفاتحه مع الصلوات
  • معلول IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    10 0
    ضایعه اسفناک درگذشت قهرمان ملی مرحوم سیامند رحمان جنت مکان را به همه هموطنان بخصوص به جامعه ورزشی تسلیت عرض مینماییم . خداوند روحش را شاد و به بازماندگان صبر و اجر عنایت فرمایند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    14 0
    روحش شاد
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    13 2
    ایشون بر اثر کرونا فوت کردن.
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
      11 1
      بله
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    2 10
    اگر ورزشکار بود چرا این جور چاق بود؟ هر روز پیتزا میخورد؟ مشکل ژنتیکی داشت؟ ورزش شکم سازی میکرد؟
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 3
    هر روز فقط پیتزا میخورد با پنیر و نوشابه اضافه؟ مربی رژیم غذایی نداشت که از مضرات پنیر پیتزا برایش توضیح بدهد و جیره تعیین کند؟
  • حسين IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    6 2
    سال ٩٨ سال نكبت بود براي همه خدا كنه زود تموم بشه
  • ایرج IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    فکر خودمان باشیم بابا
  • لیلی IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    0 0
    خدارحمتش کنه حیف بود متاسف شدم چهره معصومی داشتن
  • مجتبی‌طالبیان ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    جات‌خالیست‌خوش‌اخلاق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس