کد خبر 1047671
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
هادی ساعی

مدیر فنی تیم ملی تکواندو گفت: با پولادگر اختلاف سلیقه داشتم اما برطرف شد و برگشتم.

به گزارش مشرق، بازگشت هادی ساعی پرافتخارترین تکواندوکار ایران به بدنه تکواندو در آستانه المپیکی یکی از اتفاقات مثبت برای رشته ای بود که سهم ثابت و همیشگی در سبد مدال اوری ایران در رقابتهای المپیک داشته و در توکیو نیز یکی از امیدهای ما محسوب می شود. حضور ساعی در قامت مدیر فنی تیم ملی بی تردید می تواند برای تکواندوکاران برای درخشش در المپیک کمک شایانی باشد؛ تورنمنتی که تخصص خود هادی است.

بیشتر بخوانید:

ملی پوش سابق تکواندو مشکوک به کرونا

ساعی در گفتگو با برنامه «سلام صبح بخیر» درباره این بازگشت، المپیک و اتفاقات پیرامونی تکواندو و خودش صحبت کرده است.

*شما 8 سالی از تکواندو دور بودید، کسی وساطت کرد که برگشتید؟

حدود 6 سال بود که من تکواندو را دنبال می کردم اما فعالیتی نداشتم. شرایط به گونه ای نبود که کار کنم. دوستان خانواده تکواندو و پولادگر به من لطف داشتند. اختلاف سلیقه هایی بود که برطرف شد و در این مقطع احساس کردم می توانم به تکواندو کمک کنم. یک مقطعی احساس می کردم نیازی به حضور من نیست ولی الان در شرایط فعلی احساس کردم می توانم کمک بگیرم دوستان دیگری هم بودند که می خواستند بیایند و لطف داشتند و چند جلسه با پولادگر صحبت کردیم و شرایط مهیا شد. ایشان همیشه به من لطف داشتند اما اختلاف سلیقه داشتیم اما همواره ارتباط دوستانه داشتیم.

*شرایط تکواندو برای المپیک چطور است؟ چقدر شانس مدال داریم؟

همیشه بهترین ها در المپیک حضور پیدا می کنند. ما دو سهمیه داریم و بچه هایمان توانمند هستند و جزو نفراتی هستند که همان مرحله اول سهمیه گرفته اند اما ناگفته نماند همه رقبا هم همین شرایط را دارند. نقاط قوت اینها را تقویت می کنیم نقاط ضعف آنها بررسی شده و تلاش می کنیم آنها را برطرف کنیم تا بهترین کارایی را در المپیک داشته باشند. میرهاشم حسینی در وزن 68- و هادی پور در وزن 58- هستند که خیلی خوب کار می کنند، کادر فنی همینطور. در آقایان دیگر سهمیه ای نمی توانیم بگیریم. در خانم ها شانس دو سهمیه داریم.

*وضعیت بانوان چطور است؟ گفته می شود بیشتر بچه ها مصدوم شده اند؟

من مدیر فنی تیم آقایان هستم اما در این باره هم اطلاع دارم. خانم ها اردویشان خیلی زودتر آغاز شد چون برای کسب سهمیه باید تلاش کنند. شرایط باعث شده که آنها نحوه تمریناتشان را عوض کنند. ما بیشتر در اردو داریم تمرینات عمومی انجام می دهیم و منتظریم شرایط را بدانیم. بانوان همین شرایط را دارند اما با استرس بیشتر.

*پیش بینی تان این است که چند مدال در المپیک بگیریم؟

تکواندو معمولا در المپیک ها شانس مدال را داشته و برای کشورمان کسب افتخار کرده است. جزو رشته هایی است که مردم انتظار دارند. ما سهمیه کمی داریم اما تمام تلاشمان این است که دو سهمیه مان به بهترین نحو و با کیفیت بالا کار کنند و تلاشمان این است که رنگ مدالمان خوشرنگ باشد. ما خودمان به جز طلا راضی نمی شویم. نقره و برنز المپیک باارزش است اما من لذت طلا را چشیده ام و بچه ها هم تلاش می کنند و دور از ذهن نیست.

*آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو چطور است؟ کرونا همه مسابقات پیش رو را تعطیل کرد...

با توجه به اتفاقاتی که افتاده خیلی از رویدادهای ورزشی در دنیا تحت تاثیر قرار گرفته و تکواندو هم از این ماجرا بی نصیب نمانده. ما برای تکواندو هم می خواستیم به مسابقات قهرمانی آسیا برویم اما کرونا مسابقات را لغو کرد و اردوها کنسل شد. مسابقات قهرمانی آسیا در کشور لبنان بود که به وقت دیگری موکول شد. اواخر برای اردیبهشت ماه اعلام آمادگی کردند اما به صورت رسمی از طرف فدراسیون  به ما اعلام نشده است. ما اردوهایمان را حفظ کرده ایم اما با شرایط سخت.

*با چه شرایطی اردوها را ادامه می دهید؟

ما 6 نفر اصلی را در اردو نگه داشته ایم و سعی کرده ایم به بقیه مرخصی بدهیم تا خطر بیماری کرونا را کمتر داشته باشیم. بچه ها با شرایط بهداشتی و استفاده از دستکش تمرین می کنند. این خیلی سخت است. ما هم باید آمادگی بچه ها را حفظ کنیم هم مراقب سلامتی شان باشیم. شرایط تیم بانوان سخت تر است چون باید برای سهمیه تلاش کنند و عقب جلو شدن مسابقات روی شیوه تمرینات ما هم تاثیر گذاشته است.

*ظاهرا کرونا حتی برگزاری المپیک را هم تهدید می کند؟

بله، اگر با این شرایط پیش برویم، تغییراتی در برگزاری المپیک رخ خواهد داد.

*احتمال دارد میزبانی را از ژاپن بگیرند؟

نه، شرایط میزبانی در المپیک سخت است و از دو المپیک قبل تر کشور میزبان مشخص می شود و آن کشور سالها در خصوص المپیک زیرساختهایش را آماده می کند. چون المپیک نیاز به استادیوم های زیاد و خوابگاه ها و دهکده مجزا دارد. اگر هم بخواهند کشور را تغییر بدهند چه فرقی می کند؟ همان کشورها قرار است در المپیک شرکت کنند. بحث کشور نیست بحث آدمهایی است که قرار است شرکت کنند.

*ظاهرا یکی از اهالی تکواندو هم به کرونا مبتلا شده؟

بله متاسفانه، یکی از مربیان مشکوک به کرونا و در حال حاضر بستری است. بهتر است اسم او را نگویم. دیروز به او پیام دادم و خودش جواب داد و الحمدالله خیلی بهتر شده و تحت مراقبت است اما صد در صد معلوم نیست و کرونا مراحل مختلفی دارد. البته مربی ملی نیست و مربی باشگاهی هستند در لیگ برتر فعالیت می کنند.

*مشخص شده کجا کرونا گرفته است؟

در ایران بوده که به این ویروس مبتلا شده. در یکی از کلاس ها هم حضور داشته اما کسانی که کنارشان بوده اند خداراشکر علائم نداشته اند. کار خوبی که دستگاه ها انجام داده اند این است که بچه های ما هر روز دارند تست می دهند و الحمدالله به جز این یک مورد چیزی دیده نشده است.

*در مدتی که در تکواندو نبودید فیلم هم بازی کردید. می خواهید این فضا را ادامه بدهید؟

در حال حاضر فیلم سینمایی را انجام می دهیم که اواخر کار است. کار اکشن نیست اما ورزشی و درباره سوارکاری است. اسم فیلم «بلوط ها» است و از سینماها اکران خواهد شد.

*پس بازیگری برایتان جدی است...

خیلی نه اما مواقعی که فکر کنم با روحیات من می خواند همکاری می کند.

*فوتبالی هم هستید؟ بازی بارسا و رئال را دیدید؟

نتوانستم بببینم اما طرفدار بارسا هستم. ما ببازیم هم طرفداریم!

*در ایران طرفدار چه تیمی هستید؟

قرمز هستم و طرفدار تراکتور.

*تراکتور در لیگ امسال قهرمان می شود؟

تیم خوبی است و من روی آن تعصب دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    20 5
    زنده باد تراکتور. زنده باد ساعی قهرمان
  • ایران IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    6 21
    تراکتور با وجود اینکه پر خرج ترین تیم ایرانه و کلکسیون کاپیتان های تیم ملی و بازیکن و مربی گرون قیمت خارجی راه انداخته بازم از لحاظ فنی یه تیم متوسطه
    • زهرا IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      4 7
      گل گفتید زنده باشید انشاالله
  • ترختور چی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    7 2
    یاشاسین ترختور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس