کد خبر 1047640
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
تصاویر| زجرکُش کردن مسلمانان به دست هندوها در دهلی‌نو

روزنامه گاردین در گزارشی به جنایات سازمان یافته هندوهای متعصب علیه مسلمانان در خشونتهای اخیر در دهلی نو پایتخت هند پرداخته است.

 به گزارش مشرق، به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون جنجالی شهروندی که علیه مسلمانان به شمار می‌رود، خشونت هندوها علیه مسلمانان در این کشور به شدت افزایش یافته است. 

در دسامبر سال ۲۰۱۹، مجلس اعیان پارلمان هند، لایحه اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را به تصویب درآورد که منتقدان معتقدند که این لایحه بخشی از دستور کار دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور برای به حاشیه راندن مسلمانان ین کشور و اهانت به اصول برابری در قانون اساسی هند است.

بیشتر بخوانید:

در روز یک شنبه انتشار تصاویر حمله یک گروه هندو به یک فرد مسلمان که در حال بازگشت از مسجد به خانه بود واکنشهای زیادی را برانگیخته است.

خبرگزاری رویترز در این زمینه نوشته، «محمد زبیر» 37 ساله در مسیر مسجد به خانه با عده‌ای از هندوهای متعصب مواجه می‌شود که فورا توسط آنها محاصره می‌شود و زیر ضربات چوب، میله های آهنی و مشت و لگد آنها گرفتار می‌شود. 

وی درباره این حمله گفت: «من از آنها پرسیدم چرا به من حمله می‌کنید؟ آیا کار اشتباهی کردم؟ اما آنها به حرف من گوش نمی‌دادند و به فریاد می‌زدند این مسلمان حرام زاده را بکشید. کلی آدم آنجا ایستاده بود و هیچ کس به کمک من نیامد.»

رویترز در ادامه گزارش داده است در نزدیکی محل حمله به زبیر در هلی نو پایتخت هند، معترضان هندو و مسلمان به مدت چندین ساعت با درست کردن موانعی شبیه به سنگر با پرتاب سنگ و بمبهای دست ساز با یکدیگر به زد و خورد پرداختند. 

اما روزنامه گاردین می‌گوید که در این درگیریهای 4 روزه در شمال شرق دهلی نو تعداد از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه هایشان سوزانده شده‌اند و یا آنها را به خیابانها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند. فروشگاههای و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در خیابانهایی که مسلمانان و هندوها پیش از این مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد کف خیابان دیده شده و مغازه ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند.

گاردین می‌گوید که پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات به آنها ملحق شده است.

این مساله مهمی است که دیدگاه برخی تحلیلگران درباره سازمان یافته بودن خشونتها علیه مسلمانان را تقویت می‌کند.

گاردین در ادامه گزارش داده است که هندوهای متعصب در خیابانها جلوی مردان را گرفته از آنها درخواست کارت شناسایی می‌کنند، اگر کسی امتناع کند به زور وی را مجبور می‌کنند تا کارت شناسایی خود را نشان دهد و در غیر اینصورت در اقدامی توهین آمیز نگاه می‌کنند ببینند ختنه کرده است یا نه! اگر اثبات شود که مسلمان است شروع به ضرب و شتم وی به قصد کشتن وی می‌کنند.

براساس گزارش گاردین، «عمران خان» 30 ساله گرفتار همین اوباش هندو شده است. او می‌گوید آنقدر مرا زدند که بیهوش شدم و پس از ساعتها در کنار یک روخانه و در حالیکه طنابی دور گردنم بود به هوش آمدم. عمران خان می‌گوید آنها به تصور اینکه من مرده ام مرا رها کرده بودند. 

ناآرامیها در هند از دسامبر سال 2019 و پس از آن بالا گرفت که پارلمان هند قانونی را با حمایت دولت این کشور به تصویب رساند که براساس آن به شهروندان غیرمسلمان کشورهای اطراف این کشور تابعیت هندی اعطا میشود؛ اقدامیکه مسلمانان آن را شدیدا تبعیض آمیز و نشانه‌ای تلاشهای دولت مودی برای منزوی کردن بیشتر مسلمانان در این کشور می‌دانند. 

طبق این قانون اقلیتهای دینی کشورهای منطقه از جمله هندوها، سیکها و مسیحیان می‌توانند تابعیت هندی دریافت کنند اما مسلمانان از دریافت آن محروم هستند. 

نارندرا مودی نخست وزیر هند که حامی اصلی این قانون است می‌گوید که این قانون برای حمایت از اقلیتها در افغانستان، پاکستان و بنگلادش ضروری است و مدعی است که این قانون به هیچ وجه علیه مسلمانان نیست.

این در حالیست که به عنوان مثال هزاران مسلمان روهینگیا در مرزهای بنگلادش از سوی دولت میانمار رانده شده و دولت بنگلادش نیز از پذیرش این افراد که اصالتا هندی محسوب می‌شوند خودداری می‌کند. 

موج تازه اعتراضات به این قانون همزمان با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که به اتخاذ سیاستهای ضد مسلمانان مشهور است، به دهلی نو آغاز شد. 

درگیری‌ها در پایتخت هند اما از اواخر روز یکشنبه و بعد از آن آغاز شد که هندوها با تجمعات اعتراضی مسلمانان در اعتراض به قانون جنجالی اعطای شهروندی مخالفت کردند.

هندوها در اقدامی اعتراضی، به چندین مسجد و تجمعات مسلمانان در دهلی نو حمله کردند.

براساس گزارش شبکه ان دی تی وی هند، 47 نفر در درگیریهای بین 23 تا 26 فوریه در پایتخت هند کشته شده اند که اغلب آنها از مسلمانان هستند. صدها خانه و مغازه مسلمانان نیز به آتش کشیده و تخریب شد.

خشونت علیه مسلمانان هند واکنش مردم دیگر کشورها را نیز به دنبال داشته است. 

براساس گزارش ان دی تی وی، هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپایی مانند بروکسل، هلسینکی، لاهه، استکهلم، دوبلین، پاریس، برلین، مونیخ و لندن در اعتراض به این خشونتها در روز شنبه ر مقابل سفارتهای هند در این کشورها تجمع اعتراضی برپا کردند وخواستار توقف خشونتها و محاکمه عوامل آن شدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    خدایا براشون عذاب بفرست.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      203 4
      وعذاب اصلی رو برای سیاست بازان خفه خون گرفته کشورهای اسلامی بفرستد
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      قدم نحس ترامپ به هند و قول حمایت ترامپ از هندوی کثیف در صورت سرکوب مسلمانان. بعد بگید چرا می گید مرگ بر امریکا.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      117 5
      به جای نفرین کردن اگر راست می گویی از امرو.ز خریدن برنج و چای هندی را تحریم کن. # تحریم کالاهای ساخت هند
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      92 0
      البته از گاوپرستان انتظار دیگری نیست اما چگونه سران نظام جمهوری اسلامی با امثال نارندرا مودی ملاقات می کنند؟.همان مودی قاتل که هنوز پرونده جنایاتش در گجرات و کشتار هزاران مسلمان باز است و اتفاقا نخست وزیر حزب بهاراتا جاناتا است یعنی همان حزبی که به مسجد بابری حمله کرد و آن را با خاک یکسان کرد. همان مودی که دوست و برادر اسراییل است و اتفاقا دولتش بیش از همه به ایران خیانت کرد و اولین کشوری بود که به دستور آمریکا از خرید نفت ایران خوداری کرد! داریم اخراج مسلمانان از آسام و جنایاتش در کشمیر و قانون ضد اسلامی تابعیتش در هند را می بینیم. اما ما می رویم التماس همین مودی را می کنیم که بیا چابهار سرمایه گذاری کن و او هم بله می گوید! یعنی نمی دانیم مودی قبلا از آمریکا اجازه گرفته است تا با سرمایه گذاری در چابهار مردم پاکستان را علیه ایران تحریک کند؟ ...
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      63 3
      مسلمانان هم با تشکیل گروههای مخفی، هندوهای مهاجم را شناسایی و آنها رابه درک بفرستند و آنقدر ضعیف نباشند که دیگران به آنها زور بگویند
    • ناشناس IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      35 0
      خدا لعنتشون کنه . مرگ بر اون قبیله هندو . خدا عذاب کنه همشون رو. لعنت به مسئولان بی دین تر از شیطان هند.
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      37 1
      هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نخواهد بود.پیامبراکرم (ص) هرکی هرکاری در هر حدی ازش برمیاد بکنه ولو درحد 1نظر گذاشتن و محکوم کردن اینکار تو صفحات مختلف
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      6 26
      هاجی فعلا که شما دارید عذاب میکشید.
    • علی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      9 1
      باید مسلمانان هند یکی باشند .باتشگیل گروه مقابله به مثل هندوها را ازپای در آورند .وکشورهای مسلمان هم با حمایت از مسلمانان هند باقطع روابط وتحریم اقتصادی دولت ظالم هند اقدام سریع نمایند .اگر امروز به فریاد مسلمانان جهان نرسیم فردا درقیامت یقه همه مارا خواهندگرفت دولت ومجلس ایران خوابتان نبرد مردم درانتظار اقدام قاطع شماست به فریاد مظلومان برسیدفردا دیراست
    • خداپرست IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      12 4
      12:02! اینایی که منفی دادن ان‌شاءالله با همان جانیانِ هندو محشور خواهند شد.
  • ایران DE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    68 39
    اگر کسی چشم برزخ داشته باشه می فهمه که این کارها همش کار صهیونیستی جهانی و یهودیت کثیفه که با توجه به نفرتی که از مسلمان ها داره سعی میکنه با نفوذ غیر مسلمان ها رو علیه مسلمان ها تحریک کنه از بودایی ها در بنگلادش تا هندوها در هند و خصوصا مسیحی ها در غرب و. ... پس ما نباید خودمون رو تا جایی که میشه با این ملت ها درگیر کنیم ، و بیشتر تمرکزمون روی انتی نفوذ ضد یهودیت در بین این مردم باشه
    • حیدر صالح IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      24 3
      چشم برزخی لازم نیست با چشم عادی هم عیان است . غیر صهیونیست . مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    112 4
    جماعت کثیف بیشرف پر از چرک وکثافت و میکروب و ادرار نوبت شما هم میرسه.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    40 7
    نکنه این مواد غذایی که از هند میاد الوده باشه خدایا به فریاد برس
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    50 3
    خیلی کثیف و عوضین.
  • ناشناس IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    46 5
    مسلمانها باید مبارزه جدی را اغاز کنند .
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      4 2
      مبارزه رهبر میخواد
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    56 5
    هندوها موجودات کثیفی هستند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    64 3
    بنده های خدا مسلمانان هندی واقعا مظلوم هستند در اون کشور هفتاد و دو ملت همه گروه ها حق زندگی دارند به جز مسلمانان مظلوم اونجا
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    69 5
    هندی ها کثیف ترین مردمای دنیا هستند بوی گندشون آدم رو خفه میکنه در تایلند و مالزی مردم به شدت از هندی ها متنفر هستند
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    52 3
    هندوهای کثافط پرست!!!
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    31 9
    باید اسم جواهر لعل نهرو و مهاتما گاندی از کتابای تاریخ مدارس حذف بشه
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      23 1
      مهاتما گاندی را خود هندوها کشتند به جرم آنکه حامی مسلمانان بود. امروز تفکر قاتل گاندی بر هند حکومت می کند.
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      2 1
      قابل گاندی گودسه بود که گرفتن دارش زدن به دستور جواهر لغل نهرو به دار آویخته شد
  • دبیر تاریخ IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    23 5
    قطعا،ایجاد تفرقه وشکاف بین ملت هندوستان که در گذشته در کنارهم زندگی مسالمت آمیز داشته وبا دشمنان مبارزه کزدند،،دست پنهان عوامل خارجی است دولت هند باید خیلی مواظب باشد،هند جهت رسیدن به اقتصاد سوم دنیا باید ،دمکراسی ممتاز خود در آسیا وحمایت هموطنلن مسلملن خود را حفظ کند
  • علی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    39 11
    اگه یک هزارم چنین حرکتی تو اروپا و آمریکا انجام میشد تا چند هفته تمام رسانه و نماز جمعه و ...همش در مورد این موضوع حرف میزدن.ولی الان مسئولین ما حتی بعد حدود یه سال این حرکتو محکوم هم نکردن.اینا دارن دم از علی میزنن.
  • احسان جوادی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    61 4
    خدای مهربونم منجی رو برسون اللهم عجل لولیک الفرج سریعا
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    33 1
    این همان هندی است که در فیلم های بالیوود همیشه جریان عاشق و معشوقی برقرار است همانند هالیود که همیشه نقش نگهبان جان دنیا را در فیلمهاشون بازی می کنند تا روی کثافت کاری هاشون در دنیای واقعی سرپوش بذارن
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    25 2
    این اقدامات بعد از سفر شوم ترامپ تشدید شده است مرگ بر امریکا
  • امیر IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    32 1
    اگر شیعه مولا علی علیه‌السلام هستند باید به فریاد شون رسید و دولت به کمکشون بره ازطریق وزارت امور خارجه
  • حسن IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    28 1
    اگر کسی تا بحال به هندوستان سفر کرده باشد می داندکه افرادی کثیف تراز این هندوها در دنیا وجود ندارد چه ازلحاط جسمی و چه از لحاظ روحی .
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    24 5
    چرا بیخودی حرف مفت میزنی .نمیشه که با همه دنیا جنگید .منشا همه اینها صهیونیست کثیفه که باید تمرکزمون برای نابودی اون باشه .بعدش مشکل مسلمونای هند ومیانمار ونیجریه و...خود به خود درست میشه
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      20 3
      اتفاقا مسلمان پیرو ابراهیم بت شکن است و از جنگ با تمام دنیای کفر ترسی ندارد. اما حالا نگفتیم جنگ گنید که خودتان را خراب کرده اید. می گوییم از امروز برنج و چای هندی را تحریم کنید.
  • محمد رضا معصومی گودرزی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    30 2
    کجایی سلطان محمود غزنوی؟ کجایی نادر شاه افشار تا دوباره حساب این هندو های نجس را برسید
    • رییس IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      12 0
      در اون دنیا مشغول حساب و کتاب شما که این دنیایید کاری بکنید
    • سپاهی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      9 0
      جهاد باکفر
    • برزو IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      4 2
      واقعا کجایی شاه بزرگ ایران زمین
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    21 1
    لعنت بر نادان مودی صهیونیست
  • رامین IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    21 1
    کثیفترین قوم هستن زیر کثافت خودشون زندگی می کنن لجنن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    22 1
    پاکستان گربه سیاه هند هست و خوشم میاد ابدا کم نمیاره جلوش
    • احمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      20 0
      درسته.وعلت دشمنی هندوهابامسلمانان بیشتربه خاطرپاکستان هست
  • ناشناس IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    30 3
    ناراحت نباشید بزودی وقتی کرونا به هنوستان و میانمار رسید جواب این ظلم هایشون رو می بینند
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      14 2
      رسیده. اما به خاطر آنکه اقتصادشان آسیب نبیند ابدا اعلام نمی کنند.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    30 0
    هندوها دارای هرعقیده ومرام آیا انسان هستند؟ اینت رفتارها کمترین نشانه از انسان را ندارد وباورکنید حتی بعضی حیوانات دل رحمترند
  • علیرضا IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    41 1
    دقت کردید داعش هیچ بیانیه ای بابت کشتار مسلمانان هند بیرون نداده؟ قابل توجه آن نادانهایی که فکر میکنن داعش یه گروه افراطی مسلمان هستش.... این حرام زادگان داعشی و حرام زادگان به اصطلاح هندو، اصلا دین ندارند و فقط در جهت منافع اسرائیل حرکت میکنن
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    23 0
    خدایا هندوها را زجرکش کن وبکش.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    22 0
    هند از سه دهه قبل از استقلال تا الان صحنه کشتار مسلمانان به دست هندوها است. هندو ها با کمک و اشاره انگلیسیها در ابتدای قرن بیستم مسلمانان بنگال را تحریم غذایی کردند و اجازه ورود غذا به شهرها و منطق مسلمان نشین را ندادند که نتیجه آن مرگ 40 میلیون هندی عمدتا مسلمان بود و نتیجه آن شهر کلکته از یک شهر عمدتا مسلمان به شهر هندو تبدیل شد. اصلا همین رفتار هندوها سبب شد که امثال علامه اقبال لاهوری و مرحوم محمد علی جناح پیشنهاد تشکیل پاکستان را بدهند. اما مسلمانان خوش باوری که شعارهای گاندی را باور کردند و در هند ماندند زیر شدیدترین فشارها قرار گرفتند. مساجد زیادی تخریب شد و مسلمانان بسیاری به جرم احترام نگذاشتن به گاوها کشته شدند. همین آقای نارندا مودی هزاران مسلمان را در دوران سروزیریش در ایالت گجرات قتل عام کرد و البته صدای مسلمانان به جایی نرسید.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    31 6
    در سایه انفعال محض دولت ایران ... امروز این اردوغان است که علم دفاع از حقوق مسلمانان را بلند کرده و داعیه خلیفه مسلمین جهان بودن دارد.
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      6 6
      کو کجا این پاتونتورچ وحشی اردوغ قاان مغول وحشی با هند و اسراییل روابطش رو کم کرده ؟ اینجا هم باید فقط ایران هزینه بده ؟
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    36 0
    مسئولین‌ورسانه‌های‌ماچراخفه‌خون‌گرفتن؟
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    18 2
    ما مردم مسلمان و دولت هم باید عکس العمل نشون بدیم، حداقل کار اینه که عصبانیتمون رو تو شبکه های اجتماعی بیان کنیم
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      2 37
      شما اگه کارمند یک اداره باشی و حقوقت خوب باشه وقتی رئیست کار اشتباهی میکنه خفه خون نمیگیری؟ ایران هم اگه صداش در بیاد منافع ملت در منطقه به خطر میفته شما هم جز ملت هستید و منافع شما هم به خطر میفته پس به قول بهنوش بختیاری باید زیپ دهن را کشید بعضی وفتا. همیشه سعی کن از بالا به موضوع نگاه کنی با دید بازتر
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      17 1
      14:50 اینقدر پست نباش و در مقابل ظلم بخاطر چندرغاز سکوت نکن که همون ظلم به نحو دیگه ای سرت میاد و کمک میخوای و دیگران نفع خودشونو به جون تو ترجیح میدن قطعا تاحالا نمونه های مشابهشو زیاد دیدی و فهمیدی هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    14 2
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    35 0
    خدایا مسلمانان هند را از شر هندوها نجات بده وهندوها را زودتر عذاب کن.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    22 3
    یابن الحسن بیا که مسلمان کشی افتخار شد
  • صادق US ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    12 0
    جانوران هندی.....
  • مریم IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    12 0
    به امید تشکیل جبهه واحد مقاومت در سرتاسر دنیا بر علیه صهیونیسم. تمام آتشها از زیر سر اون کثافتهای موذی بلند میشه. دنیا رو به جون هم انداختن و از دور با آرامش نیشخند میزنن به ما مسلمونها که فقط حرف میزنیم. کو اقدام؟؟؟!
  • GB ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    22 1
    چرا ایران در مقابل هند قاطع وای نمیسته نفرین بر هند و برنج هندی و...
  • امیر IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    12 1
    دولت، وزارت خارجه، مسلمونا، انسانا ما چه غلطی میکنیم پس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    9 0
    هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نخواهد بود.پیامبراکرم (ص) هرکی هرکاری در هر حدی ازش برمیاد بکنه ولو درحد 1نظر گذاشتن و محکوم کردن اینکار تو صفحات مختلف
  • وطنداش IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    10 11
    این اقدامات وحشیانه قطعا محکوم است و دولت وملت ایران باید در برابر ان عکس العمل نشان بدهند.
  • فلاح IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    9 11
    هل من ناصر ينصرني به دولت هند اخطار داده شود به سازمانهای حقوق بشر فشار اورده شود تا جلو این جنایات گرفته شود
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 12
    این هندو ها چطور تا حالا خوب بودن با مسلمان ها ؟ چون پای ترامپ کثیف به اونجا بازنشده بود .
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    34 8
    بزودی انتقام سختی از کفار خواهیم گرفت صبح پیروزی نزدیک است
  • vahid IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    16 9
    تا یک چیزی میشه پای امریکا و اسراعیل رو میکشن وسط
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    10 9
    یادمون باشه مسلمانان هندی خودشان هندی هستند پس به هندی ها توهین نکنیم. و اینکه باید با هندوهای تندرو که باعث این جنایات و خشونت ها هستند بشدت مقابله بشه‌ نه همه هندوها.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    4 4
    حرومزاده تر از این قوم در دنیا وجود ندارد.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      5 4
      اقا یه بار برای همیشه دسته بندی کنید این حرامزاده ها رو به ترتیب اعلام کنید ما تکلیف خودمونو بدونیم هر روز یه گروه جدید به دشمنان فرضی اضافه میشه.از فردا باید مرگ بر هند هم به شعارهاتون اضافه کنید
  • کاظم IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 0
    کجاست امه محمد(ص).ما آماده دفاع ازین مظلومان هستیم.
  • سینا IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    10 0
    باید از آنها دفاع کرد
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 0
    اللهم عجل لولیک الفرج العجل العجل العجل
  • مهدی IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 0
    هی مودی! روز ظهور با خودت میگی ای کاش نبودی!!! برای مثال میگم که بفهمی چه بلایی ممکنه سرتون بیاد: آنگ سان سوچی و فرماندهان و هر کسی که تو سوزاندن و کشتار مسلمین دست داشته، در یک روز و ظرف چند دقیقه نابود و بعضیها رو مجازات میکنیم !!! تو و عاملین کشتارها و ... هم به اندازه خشونتشون مجازات خواهیم کرد و اصلا برایمان خریدن یا نخریدن نفت اهمیت ندارد!!! اگر تمام جادوگران و مرتاضان عالم را هم جمع کنی نمیتوانی با ما مقابله کنی حتی برخی از همان مرتاضان چه بسا به دین ما ایمان آورند در آن روز شگفت انگیز!!!
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 0
    آنچه الآن در هند شاهدش هستیم آثار تخم نحسیست که انگلیس خبیث آنرا کاشته است
  • عباس IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    4 0
    تف به شرفتون گاو های گاو پرست
  • اکبری IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    4 0
    وقتی یک فرد یا خانواده یا کشور یا مذهب یا دین ضعیف بشه دیگران اونو نابود خواهند کرد، این مسلمان کشی ها نتیجه اختلاف مسلمان ها با یکدیگر هست، که البته منشا این اختلاف ها آمریکا است
  • عارف IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    6 0
    لعنت الله القوم الظالمین
  • مهرداد IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 0
    رب لا تذر علی الارض من الکافرین دیارا
  • محرم IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 0
    خدالعنت کندترامپ حرام زاده و حامیانش چه داخلی چه خارجی همه کشورهای اسلامی را بهم ریخته
  • ناشناس IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 0
    واقعا ناراحت کننده هست ،این یک نسل کشی هست دولت های که دم از صلح میزنند کجا هستند
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    5 2
    دیگه خسته شدیم از أین دنیا که پراز ظلمه فقط دعا کنین آقا امام زمان عج زودتر بیاد اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    4 0
    خدا لعنت کند هر ظالمی را اینجا نقش هر رهبر مقتدر در دفاع از قومش مشخص میشود
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    3 2
    من که میگم یه خدارو شکر هم بگیم که باوجود فشار اقتصادی کشورمون به لطف خون سلیمانی ها امن ترین جای دنیاست
    • محمدامین IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
      1 1
      الحمدلله... اللهم عجل لولیک الفرج بحق علی علیه‌السلام
  • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    2 0
    سفیر هند رو هر جه زودتر فرابخوانند به وزارت خارجه. آیا با غیرتی نیست..... نکند برای چابهارتان نگرانید..... اگر این چنین است ننگ ابدی بر شما
  • Rezz IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    4 0
    وقتی مسلمانان خودشون با هم مشکل دارند شما از هندو ها چه انتظاری دارید!!!
  • Hamed CA ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    2 0
    خاک عالم برسر همه مسلمانان جهان باوجود اینکه بیشترین افراد همه جهان را داریم اما خریتمان باعث میشود ی عده فرصت طلب بینمان تفرقه بیندازند وبا جان و مال و ناموس و وطن و حیثیتمان بازی کنند اف براین مسلمانی که ساکت بایستد امروزه اف برمسلمانی که غم برادرش را در خارج مرزها نداشته باشد .
  • حسین IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    3 0
    بله میشود با تشکیل حزب الله هند با اقدامات وحشیانه هندوها مقابله کرد البته این گروهها باید خوب تسلیح و آموزش ببینند
  • حسین شکوری IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    1 0
    خدا لعنتشون کنه این هندوهای نجس
  • شهرام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    0 0
    چطور بهشون کمک کنیم؟
  • FI ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    1 0
    خدا لعنت کنه این هندو های افراطی و مشرک الهی ریشه کن بشن
  • فرمانده دلها IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    می خوای ازمسلمانی هند حمایت کنی؟ یه سر به ایتا کانال مسلمانان هند بزنید ضرر نمی کنید
  • علی DE ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    مرگ بر ترامپ حرامزاده با هندوهای بت پرست
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    ای وای گوشتای بدنم از شدت مظلومیت این مفت خورها تیکه تیکه شد
  • بابک IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    چرا دولت و حکومت ایران با این کشورهای مسلمان کش مثل هندوستان و ارمنستان دوستی میکند و از آنها حمایت میکند این بر خلاف قران و خواست مردم کشور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس