کد خبر 1047599
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
منچسترسیتی

قهرمانی در رقابت‌های جام اتحادیه انگلیس، تاریخ‌سازی پپ گواردیولا و شاگردانش را در پی داشت.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال منچسترسیتی با برتری 2 - یک مقابل استون‌ویلا در بازی نهایی رقابت‌های جام اتحادیه در حالی سومین قهرمانی متوالی خودش در این جام را به دست آورد که گواردیولا، سرمربی این تیم بیست و نهمین قهرمانی دوران مربیگری‌اش را به دست آورد.

بیشتر بخوانید:

قهرمان جام اتحادیه انگلیس مشخص شد

این نتیجه، موجد آمار جذاب دیگری هم شد. منچسترسیتی برای هفتمین بار فاتح جام اتحادیه انگلیس شد تا پس از لیورپول (8) دومین تیم پرافتخار تاریخ این مسابقات لقب گیرد  و  به ششمین تیم انگلیسی با بیش از 20  جام مهم بدل شود. همچنین آبی‌ها دومین تیم تاریخ جام اتحادیه شدند که 3 بار متوالی فاتح این جام می‌شود. پیش از این لیورپول (1981 تا 1984) موفق شده بود 4 بار متوالی قهرمان شود.منچسترسیتی 4  بار در 5  دوره اخیر، فاتح جام اتحادیه انگلیس شده است.

استون ویلا با  4 نایب قهرمانی در جام اتحادیه  کنار لیورپول، منچستریونایتد و تاتنهام هاتسپر قرار گرفت. فقط آرسنال با 6 نایب قهرمانی در این جام، تعداد فینال‌های بیشتری را باخته است.استون ویلا پس از اتلتیک بیلبائو (فینال جام حذفی اسپانیا در سال 2009)، استودیانتس (فینال جام جهانی باشگاه‌ها در سال  2009)، رئال مادرید (فینال جام حذفی اسپانیا در  2011) و منچستریونایتد (فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال  2011) پنجمین تیمی است که در فینال یک تورنمنت مهم موفق به گلزنی مقابل تیم پپ گواردیولا می‌شود. گواردیولا همچنین  موفق شد قهرمانی شماره 29 خود را به عنوان مربی جشن بگیرد. در سطح بزرگسالان فقط سر آلکس فرگوسن (48) و میرچیا لوچسکیو (32) افتخارات بیشتری نسبت به  او دارند. والری لوبانوفسکی فقید هم 29 قهرمانی کسب کرده است.

پپ همچنین برای سومین بار متوالی فاتح جام اتحادیه انگلیس شد تا پس از باب پیزلی (1981 تا 1983) دومین مربی باشد که  3 بار متوالی فاتح این جام می‌شود. او  با 3 بار فتح این جام  پس از سر الکس فرگوسن، برایان کلاف و ژوزه مورینیو (همگی با 4 قهرمانی)، پرافتخارترین مربی تاریخ جام اتحادیه انگلیس نام دارد.پپ گواردیولا در 13 فینال از 14 فینالی که در آن حاضر بوده قهرمان شده و فقط یک بار مغلوب رئال مادرید تحت هدایت ژوزه مورینیو شده است.

سرخیو آگوئرو، فرناندینیو و داوید سیلوا برای پنجمین بار فاتح جام اتحادیه انگلیس شدند تا در کنار ایان راش پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این مسابقات لقب بگیرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس