تیم ملی فوتبال ايران در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا با تیم‌های کره‌جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان هم‌گروه شد.

به گزارش سرويس ورزشي مشرق - قرعه کشی مرحله چهارم و نهایی از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیاظهر امروز جمعه برگزار شد و 10 تيم در دو گروه 5 تيمي قرار گرفتند تا براي شناختن تيمهاي صعود كننده به جام جهاني از سوم ژوئن 2012 رقابت خود را آغاز كنند.

در اين مراسم كه در کوالالامپور مالزی بر گزار شد مربيان و نمايندگان تيم‌هاي راه يافته به مرحله نهايي از جمله کارلوس کي‌روش و مهدي مهدوي‌کيا از ايران، پائول لگوئن از عمان، زيکو از تيم ملي عراق و مياموتو از ژاپن حضور داشتند که در نهايت 10 تيم در دو گروه پنج تيمي به صورت زير قرار گرفتند:

گروه A: کره‌جنوبی، ایران، ازبکستان، قطر و لبنان

گروه B: استرالیا، ژاپن، عراق، اردن و عمان

در این مرحله تیم ها بازی های خود را به صورت رفت و برگشت از سوم ژوئن 2012 تا 18 ژوئن 2013 برگزار خواهند کرد.دو تیم نخست هر گروه مستقیما به جام جهانی صعود خواهند کرد.

 تیم های سوم هر دو گروه در مرحله پنجم ( پلی آف) انتخابی قاره آسیا به صورت رفت و برگشت روزهای ششم و دهم سپتامبر 2013 به مصاف هم خواهند رفت.تیم برنده در مرحله پلی آف نیز در دو بازی رفت و برگشت به مصاف نماینده پنجم منطقه آمریکای جنوبی می رود.

برنامه دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان :


دیدارهای دور رفت:
یکشنبه - 14/03/91
* ازبکستان - ایران

جمعه - 19/03/91
* تیم ملی ایران در این روز استراحت دارد

سه‌شنبه - 23/03/91
* ایران - قطر

سه‌شنبه - 21/06/91
* لبنان - ایران

سه‌شنبه - 25/07/91
* ایران - کره‌جنوبی

دیدارهای دور برگشت:
چهارشنبه - 24/08/91
* ایران - ازبکستان

سه‌شنبه - 06/01/92
* تیم ملی ایران در این روز استراحت دارد

سه‌شنبه - 14/03/92
* قطر - ایران

سه‌شنبه - 21/03/92
* ایران - لبنان

سه‌شنبه - 28/03/92
* کره‌جنوبی - ایران

دیدار رفت پلی‌آف:
جمعه - 15/06/92
* تیم سوم گروه A میزبان این بازی است

دیدار برگشت پلی‌آف:
سه‌شنبه - 19/06/92
* تیم سوم گروه B میزبان این بازی است

دیدار رفت برنده پلی‌آف آسیا با نماینده آمریکای جنوبی:
سه‌شنبه - 23/07/92
* تیم آسیایی میزبان این مسابقه است

دیدار برگشت برنده پلی‌آف آسیا با نماینده آمریکای جنوبی:
سه‌شنبه - 28/08/92
* تیم آمریکای جنوبی میزبان این مسابقه است.

جدول رده بندي هم گروههاي ايران در مرحله گروهي:



تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- ایران 6 3 3 - 17 5 12+ 12
2- قطر 6 2 4 - 10 5 5+ 10
3- بحرین 6 2 3 1 13 7 6+ 9
4- اندونزی 6 - - 6 3 26 23- 0
 

تیم بازی برد تساوی باخت گل‌زده گل‌خورده تفاضل امتیاز
1- کره جنوبی 6 4 1 1 14 4 10+ 13
2- لبنان 6 3 1 2 10 14 4- 10
3- کویت 6 2 2 2 8 9 1- 8
4- امارات 6 1 - 5 9 14 5- 3
 

 
تیم
بازی
برد
تساوی
باخت
گل زده
گل خورده
تفاضل
امتیاز
 1- ازبکستان
 6
 5
 1
 -
 8
 1
 7
 16
 2- ژاپن
 6
 3
 1
 2
 14
 3
 11
 10
 3- کره شمالی
 6
 2
 1
 3
 3
 4
 1-
 7
 4- تاجیکستان
 6
 -
 1
 5
 1
 18
 17-
 1
 
*نكته جالب در اين گروه همگروهي ايران و قطر و ازبكستان 3 تيم بدون شكست مرحله مقدماتي است. همچنين اربكستان با 16 امتياز مقتدر ترين تيم مرحله گروهي لقب گرفت.تقابل بهترين خط حمله يعني ايران با 17 گل زده و بهترين خط دفاع يعني ازبكستان با 1 گل خورده نكته ديگر گروه است.


واكنش مربيان تيمهاي همگروه ايران 

پس از قرعه كشي و مشخص شدن تيمهاي هر گروه، مربيان تيم هاي همگروه ايران در خصوص هم گروهي با ايران اظهارنظر كردند:

كي روش:4 رقيب خوب داريم/با برنامه ريزي و تدارك صعود مي كنيم

كارلوس کي روش سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا در گروه دشواری قرار داریم با لبخند پاسخ داد: «اگر می خواستیم با حریفان ساده و آسان در یک گروه قرار بگیریم، باید منتظر می ماندیم تا مالدیو و سنگاپور به دور نهایی صعود می کردند!»
مربي پرتغالی ايران توضیح داد: «در آسیا دیگر حریف آسانی وجود ندارد. من یک فلسفه کاری دارم که طبق آن حریف ها هم ساده هستند و هم قدرتمند. ما از همین حالا باید برای آینده خود برنامه ریزی کنیم.»
کي روش در پاسخ به این سوال که آیا برای آینده برنامه ریزی نکرده اید، پاسخ داد: «چرا، ولی در سفر پایانی خود برنامه ریزی جدیدی صورت دادم که اگر طبق آن جلو برویم، به طور قطع می توانیم به جام جهانی صعود کنیم. در بازگشت به تهران جلسه ای با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال خواهم داشت و این برنامه را با او در میان می گذارم.»
 کی روش همچنين گفت: گروه A که تیم ایران در آن قرار گرفته است، نسبت به گروه B مشکل تر بوده و رقابت ها نزدیک تر است و همه رقبا شانس دارند.
 وی تصریح کرد: در گروه A چهار رقیب اصلی وجود دارند اما ما می توانیم با تمرینات بیشتر و توجه بیشتر به تیم شرایط خوبی را کسب کنیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: برای انجام تمرین و دیدارهای تدارکاتی برنامه ریزی خواهیم کرد که بتوانیم در دیدارهای خود موفق عمل کنیم. حضور در این رقابت ها فرصت خوبی است که تیم بتواند خود را نشان دهد.
وی در ادامه شرایط حال حاضر بازیکنان را خوب توصیف کرد و گفت: البته از همه مهم تر آمادگی ها و برنامه ریزی هایی است که از هم اکنون باید صورت گیرد تا نتیجه مطلوب به دست آوریم.
کی روش با دعوت از مردم برای حمایت بیشتر از تیم ملی فوتبال ایران، گفت: هواداران تیم ملی فوتبال ایران باید بدانند که رقابت های مقدماتی جام جهانی بسیار فشرده است و بر این اساس مردم ایران باید حمایت های خود را بیشتر کنند. مردم ایران هوادار فوتبال هستند. در هر بازی ملی بیش از 80 تا 90 هزار نفر به تماشای بازی در استادیوم می آیند که این پشتوانه خوبی برای تیم ملی است.
کی روش در خصوص احتمال حضور بازیکنان جدید در ترکیب تیم ملی فوتبال نیز گفت: تیم ملی فوتبال ایران همواره آماده پذیرش بازیکنان جدید است و از حضور بازیکنان خوب و جدید استقبال می کند.
سرمربي تيم ملي افزود: من قصد ندارم تا به جام جهاني برويم و تنها از فضاهاي توريستي آنجا استفاده کنيم. ما به آنجا خواهيم رفت تا با افتخار بازي و رقابت کنيم. براي رسيدن به چنين جايگاهي تنها يک راه وجود دارد: همکاري تمام اعضاي تيم.

سرمربي كره جنوبي:
برای رویارویی با ایران بايد آماده باشیم

«چون هان‌جین» سرمربي كره جنوبي از جمله چهر‌ه‌های سرشناس حاضر در مراسم قرعه‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی برزیل از گروه آسیا در مراسم صبح روز جمعه (امروز) در شهر کوالالامپور مالزی بود.
وی که تیمش در گروه اول با ایران، لبنان، قطر و ازبکستان همگروه شد، درباره رویارویی با تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش هشدار داد و اظهار کرد: برای ما حضور در گروه اول یا دوم فرقی نمی‌کرد. هر دو گروه به یک اندازه دشوار هستند که دوره سختی را برای ما بوجود خواهند آورد. هر چند در این مرحله با ژاپن بازی نخواهیم کرد، اما چهار رقیب قدرتمند مثل ایران را پیش رو ‌داریم که باید برای رویارویی با این تیم‌ها فوق العاده آماده باشیم.

سرمربي ازبكستان: ترجيح ميدادم بجاي ايران با ژاپن همگروه مي شديم

وادیم آبراموف سرمربی ازبکستان قبل از شروع قرعه‌کشی مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 کنار کارلوس کي روش نشسته بود و با او صحبت می‌کرد. آبراموف پس از قرعه‌کشی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرآنلاین گفت: «هر دو گروه سخت هستند. ما کار سختی داریم، مخصوصا که در اولین مسابقه باید با ایران بازی کنیم. من ترجیح می‌دادم به جای ایران، با ژاپن همگروه شویم چون قبلا این تیم را برده بودیم و از نظر من تیم راحت‌تری نسبت به ایران است. بازی در ورزشگاه آزادی سخت است اما ازبکستان حریف دست و پا بسته‌ای نیست.»
سرمربی ازبکستان ادامه داد: «ازبکستان گروه سختی دارد ولی ما در مسابقات مرحله قبل نشان دادیم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.»

سرمربي لبنان:کاری را انجام مي دهیم که تا حالا نکرده‌ایم

تئو بوکر سرمربی تیم ملی فوتبال لبنان گفت: «ما الان باید ببینیم کجا هستیم و قبلا کجا بوده‌ایم. 6 ماه قبل اگر در خود لبنان می‌گفتیم به این مرحله می‌رسیم، کسی باورش نمی‌شد. ولی در فوتبال همه چیز ممکن است.»
بوکر در گفت‌وگو با نماینده اعزامی خبرآنلاین به مالزی ادامه داد: «نگاهی بیندازید به مسیری که ما طی کرده‌ایم تا به اینجا رسیده‌ایم. ما در لبنان یک سری چیزها را نداریم. مثل مثل کره و ایران از نظر بازیکن قوی نیستیم. از نظر بازی‌های بین‌المللی هم همین‌طور. لیگ لبنان با لیگ ایران و کره قابل مقایسه نیست. ولی من یک مشت بازیکن جوان دارم که آمده‌ام تا با آن‌ها کار کنم. من فکر می‌کنم همه چیز ممکن است.»
سرمربی لبنان در پایان گفت: «کسی از من انتظار ندارد. ما هر بردی که در لبنان جلوی تماشاگرانمان بیاوریم، برایمان یک جشن ملی است. پس می‌رویم کاری را انجام دهیم که تا حالا نکرده‌ایم.»

همگروهي ايران با ميزبانان جام‌هاي جهاني 2002 و 2022

خبرگزاری آسوشیتدپرس دقایقی پس از انجام مراسم قرعه‌کشی دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، گزارشی را منتشر کرد و به تیم‌های حاضر در دو گروه انتخاب شده پرداخت.
در این گزارش عنوان شده است که ایران با میزبان جام جهانی ۲۰۰۲ در گروه اول همراه با لبنان، ازبکستان و قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ قرار گرفته است.
این منبع رسانه‌ای همچنین در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که استرالیا و ژاپن دو رقیب مطرح در قاره آسیا در گروه دوم همراه با عراق ، اردن و عمان همگروه شده‌اند.

منيجر كره جنوبي:انگار سرنوشت ما با هم گره خورده است

هاوژنگ كه در مراسم قرعه‌کشی مسابقات انتخابی جام جهانی نماینده کره جنوبی بود پس از قرعه‌کشی در مورد همگروهی تیم کشورش با ایران گفت: «انگار سرنوشت ما با هم گره خورده است. دو تیم خیلی خوب و حریف همیشگی. همیشه در زمین بازی‌هایمان سخت و نفس‌گیر است. ولی بیرون از زمین با هم دوستیم. باید بگویم ایران را می‌بریم. قبلا هم برده‌ایم و این بار هم می‌خواهیم ببریم. درست است که در مرحله قبل به سختی از گروهمان صعود کردیم، ولی ما در رسیدن به جام جهانی تخصص داریم.»
هاوژنگ ادامه داد: «کره جنوبی همیشه برای جام جهانی خوب کار می‌کند. ما هفت دوره متوالی است که صعود کرده‌ایم. فکر می‌کنم این بار هم می‌رویم به جام جهانی. امیدوارم ایران هم با ما صعود کند.»
او در پایان صحبت‌هایش گفت: «البته من فقط منیجر تیم هستم، آن هم نه مثل فرگوسن. چون سرمربی دائمی نداریم، من به نمایندگی از فدراسیون آمده‌ام به این مراسم. اسم من تیم منیجر است و فقط مسئول کارهای اداری هستم.»

زيكو: نمي دانم كدام گروه راحت تر است

زیکو که تیمش همگروه ایران نشده در مورد گروه‌بندی مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 می‌گوید: «حقیقت این است که جفت گروه‌ها سخت هستند. نمی‌دانم کدام گروه راحت‌تر بود. واقعا کار سختی است رفتن به جام جهانی. ده تا تیم هستتند و همه تیم‌ها هم قوی هستند. همه یک راه را رفته‌ند تا به این مرحله رسیده‌اند. نمی‌شود گفت هیچ تیمی ضعیف است. من که نمی‌گویم لبنان ضعیف است.»

عكسهايي از زمان بيرون آمدن نام تيم هاي همگروه ايران از گوي قرعه كشي:




واكنش كارشناسان، مربيان و بازيكنان به قرعه ايران

پس از قرعه كشي و مشخص شدن تيم هاي همگروه ايران چند تن از كارشناسان، مربيان و بازيكنان در اين خصوص اظهارنظر كرده و درمجموع قرعه ايران را خوب توصيف كردند:

محصص: حريف اصلي ايران ازبكستان است نه كره جنوبي

مرتضي محصص درباره هم گروهي تيم ملي فوتبال ايران با تيم‌هاي كره جنوبي، ازبكستان، قطر و لبنان، در آخرين مرحله رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل گفت: فكر مي‌كنم جدي ترين حريف ما در اين گروه تيم ازبكستان است.آنها مي‌توانند حريف مهمتر و سرسخت‌تري براي تيم ايران باشند. ازبكستان طي پنج سال گذشته پيشرفت زيادي در فوتبال باشگاهي و ملي داشتند و تحت هيچ شرايطي نمي‌توان آنها را حريف دست و پا بسته‌اي براي تيم ما و ساير تيم‌هاي اين دانست. اين اشتباه است كه ما كره‌اي‌ها را جدي‌ترين حريف تيم خودمان بدانيم.
وي افزود: تيم كره جنوبي همچنان به لحاظ تاكتيكي تاثيرگرفته از تفكرات مربيان هلندي است كه سال‌ها در اين كشور كار كرده‌اند آنها هرچند با مربي كره‌اي در رقابت‌ها حاضر مي‌شوند اما همچنان پايه تفكرات هلندي در اين تيم وجود دارد. سبك بازي كره نسبت به جام ملت‌هاي آسيا و ديداري كه اين تيم برابر ما داشت تفاوت زيادي نكرده است. آنها همچنان عمليات پرس از جلو در زمين حريف را در دستور كارشان دارند . در حالي كه ازبك‌ها شيوه‌اي كاملا متفاوت را پياده كرده و در جلوي زمين خودشان دفاع كرده و توپ را به جلو مي‌آورند فوتبال كره براي ما شناخته شده است اما بازي با تيم متفاوت ازبكستان مي‌تواند براي تيم ايران سخت باشد.
محصص در ارزيابي‌اش از ساير حريفان ايران در اين گروه يعني قطر و لبنان نيز خاطرنشان كرد: اين دو تيم نمي‌توانند حريف چندان قدري براي تيم ملي ما در اين مرحله باشند هرچند ديگر هيچ تيمي را نبايد دست كم گرفت و همه تيم‌ها مي‌توانند خطرناك باشند. اما باز هم تاكيد مي‌كنم كه تمركز ما بيشتر بايد روي تيم‌هاي ازبكستان و كره جنوبي باشد. تيم ازبكستان از بازيكناني با قامت و فيزيك بلند و تنومند تشكيل شده كه در ضد حمله فوق العاده عمل مي كنند. آنها در رده ملي سرمايه‌گذاري زيادي داشتند و دقيقا همان فوتبالي را به نمايش مي‌گذارند كه در دهه 1970 چنين تيم تنومند و قدرتمندي داشتند. ما بايد با آمادگي كامل به مصاف آنها برويم و مطمئن هستم كارلوس كي روش برنامه خوب و جداگانه‌اي را براي مصاف با چنين حريف قدرتمندي خواهد داشت.

دنيزلي:ايران به عنوان سرگروه صعود مي كند

مصطفي دنیزلی در تمرين امروز و در پاسخ به سوالي درمورد گروه‌بندی ایران و حضور برخی از بازیکنان در تیم ملی که قبلاً شاگرد وی بوده‌اند گفت: تیم ملی ایران بازیکنان خیلی خوبی دارد و من مطمئن هستم تیم ایران به عنوان تیم سرگروه به مرحله بعدی و جام جهانی می‌رود.

مظلومي:صعود ايران را به جام جهاني تبريك مي گويم

همچنين مظلومي سرمربی تیم استقلال در خصوص قرعه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم صعود به جام جهانی گفت: صعود به جام جهانی را تبریک می گویم. امیدوار هستم که به جام جهانی صعود کنیم و اگر با این نفرات نتوانیم به جام جهانی صعود کنیم جای بحث بسیاری دارد.
وی در پاسخ به این سئوال که شما مجددا از کی روش انتقاد می کنید گفت: اصلا از کی روش انتقاد نمی کنم من اولین مربی ای بودم که از وی حمایت کردم و برای او آرزوی موفقیت کرد اما باید بپذیریم که متاسفانه فشار بازی ها باعث آسیب دیدگی ملی پوشان شده است.

مهدوي كيا:اگر جاي ازبكستان و عراق عوض مي شد خيلي بهتر بود

مهدي مهدوي كيا گفت قبل از قرعه كشي کي روش به من می گفت امیدوار است که دستم برایش سبک باشد و بتوانم قرعه مناسبی برای تیم ملی انتخاب کنم. البته من هم به او گفتم مطمئنم ایران در هر گروهی که بیفتد صعود می کند چون هم ما تیم ملی خوبی داریم و هم اینکه چند رقیب همیشگی ما مثل عربستان ، خیلی زود از گردونه رقابت حذف شده اند.»

وي در خصوص قرعه ايران توضیح داد: «گروه بدی نشد. فقط اگر میاموتو به جای قرعه ازبکستان، نام عراق را بیرون می آورد، بهتر بود. با این حال از نظر من، قرعه ایران، از همه نظر خوب بود.»

کیا اضافه کرد: «خدا را شکر می کنم که قرعه های سخت را من برنداشتم. دو قرعه اول با من بود. سخت ها را میاموتو و نماینده AFC برداشتند!»


بورا ميلوتينوويچ: ايران يكي از دو تيم صعود كننده است

بورا میلوتینوویچ که در حال حاضر به عنوان کارشناس فوتبال در قطر زندگی می‌کند، در مراسم قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 به عنوان نماینده تیم ملی فوتبال قطر شرکت کرد. او در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرآنلاین در مورد دو گروه این مسابقات گفت: «واقعا هر دو گروه به یک اندازه سخت هستند. نمی‌شود گفت یک گروه آسان است و یک گروه سخت. قطر در گروه ایران قرار گرفته و بازی با ایران همیشه سخت است. کره هم واقعا تیم دشواری است. ازبکستان هم تا اینجا خیلی نتایج خوبی گرفته.»
میلوتینوویچ ادامه داد: «فکر می‌کنم تیم ملی ایران یکی از دو مدعی اصلی صعود از گروه است. شما تیم خوب و بازیکنان خوب و یک سرمربی دوست داشتنی دارید. خوشحالم که دوباره کروش را می‌بینم. خیلی دوست دارم با کروش به موفقیت برسید.»

علي دايي:با تدارك خوب به جام جهاني مي رويم

علي دايي در ارزيابي تيمهاي هم گروه ايران گفت: گروه ایران نسبت به گروه دیگر خیلی بهتر است زیرا با قطر که بازی کرده‌ایم و لبنان هم شگفتی‌ساز آسیا بوده است، اگر مقابل این دو تیم عاقلانه‌تر و بهتر کار کنیم مشکلی نخواهیم داشت،‌اما کره جنوبی و ازبکستان حریفان سرسختی هستند. ما همیشه مقابل کره مشکل داشته‌ایم و این تیم برای ما دردسر ساز بوده است.
وی تاکید کرد: ازبکستان هم تیم خوبی است که توانسته ژاپن را در کشورش شکست دهد و یکی از تیم‌های خوب آسیا است، با وجود این شانس ما نسبت به گروه دیگر خیلی بهتر است ولی باید محکم کار کنیم و تدارک خوبی داشته باشیم تا به طور مستقیم به جام جهانی برویم و به مشکل بر نخوریم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چند درصد احتمال دارد که به جام جهانی برویم گفت: فوتبال درصدی نیست، ما باید خیلی کار کنیم. با وجود آنکه در دور قبل نتایج خوبی گرفتیم اما این نتایج کافی نیست و باید بیشتر زحمت بکشیم و تلاش کنیم تا در دور نهایی موفق شویم.

صالح: مسير صعود آسانتر از دوره‌هاي قبل است

مجيد صالح درباره هم گروهي تيم ملي فوتبال ايران با تيم‌هاي كره جنوبي، ازبكستان، قطر و لبنان در آخرين مرحله رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل اظهار كرد: فكر مي‌كنم اي اف سي با سيدبندي كه براي قرعه كشي اين مرحله از رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني انجام داد باعث شد تا تيم‌هاي قوي در هر دو گروه پراكنده شوند و اين يك كار بسيار خوب بود، در گذشته بعضا مي‌ديديم يك تيم قوي در يك گروه پنج تيمي و سه تيم قوي ديگر در گروه دوم قرار مي‌گرفتند. اين سيدبندي در مجموع به نفع تيم‌هاي قوي است كه در هر دو گروه پراكند شدند.
وي افزود : با مشخص شدن نتيجه قرعه كشي فكر مي‌كنم در مجموع مسير راه‌يابي تيم ملي به جام جهاني هموارتر از دوره‌هاي گذشته شد. من دو تيم اصلي اين گروه را ايران و كره جنوبي مي‌دانم اگرچه تيم ازبكستان پيشرفت‌هايي داشته است اما همچنان دو قدرت اصلي گروه ايران و كره هستند. مي‌توان گفت اگر بتوانيم جزو دو تيم پاياني باشيم، قطعا به جام جهاني صعود مي‌كنيم و حتي اين شانس را هم داريم كه اگر خداي نكرده تيم سوم گروه شديم، مصاف خيلي سختي با تيم سوم گروه ديگر كه مي‌تواند اردن، عراق، يا عمان باشد نداشته باشيم و با پيروزي در آن بازي به جام جهاني صعود كنيم؛ هرچند توانمندي‌ها و شايستگي‌هاي ايران آنقدر زياد است كه مي‌تواند يكي از دو تيم اول باشد.
صالح افزود: در رابطه با ساير حريفانمان در اين گروه بايد تاكيد كنم كه هيچ تيمي را نبايد دست كم بگيريم. تيم ازبكستان در جام ملت‌ها هم تيم خوبي داشت و حريف سرسختي بود. به ويژه آن كه نخستين بازي ما مقابل همين تيم در ازبكستان است. هميشه بازي‌هاي اول براي همه تيم‌ها مشكل بوده‌اند. ضمن اينكه نتيجه بازي‌هاي اول در اوضاع روحي و رواني تيم فوق العاده مهم است.
وي تاكيد كرد: ما دو مرتبه مقابل قطر بازي كرديم و دو تساوي به دست آورديم. اين حريف براي ما شناخته شده است. هرچند نمي‌توانيم از آنها غافل شويم. در ميان تيم‌هاي عربي تنها مي‌توانم عربستان را تيمي بدانم كه الان در رده ملي دچار تخليه بازيكن شده و سال‌ها طول مي‌كشد تا بازيكنان تربيت يافته‌شان در رده‌ بزرگسالان به ظهور برسند. قطر مي‌تواند حريف قدرتمندي باشد اما به اندازه ازبكستان نيست. همچنين لبنان هم اگر تيم شگفتي سازي در اين رقابت‌ها نباشد در حد و اندازه همان سيد پنج يعني تيم پنجم گروه است. با اين حال نبايد فراموش كرد هر تيمي كه توانسته به اين مرحله از رقابت‌هاي انتخاباتي جام جهاني راه پيدا كند قطعا شايستگي‌هاي قابل توجهي داشته است.

قلعه نويي:به صعود تيم ملي خوشبينم

درباره قرعه کشی دور سوم مقدماتی جام جهانی برزیل برای تیم ملی تاکید می کند:«خوشبختانه تیم ملی در گروه خوبی قرار گرفته است و می توانیم به حضور در جام جهانی خوشبین باشیم.البته این به معنای این نیست که صعودمان قطعی است و نباید رقبا را دست کم بگیریم بلکه از دید من نسبت به گروه دیگر در شرایط بهتری قرار گرفته ایم .به نظرم جامعه فوتبال باید دست به دست هم بدهد که تیم ملی مملکت به برزیل برود و این به نفع همه ماست.»

ذوالفقارنسب: خودمان هم نمي‌توانستيم چنين قرعه خوبي برداريم!

بيژن ذوالفقار نسب پس از قرعه كشي مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني برزيل و هم گروه شدن ايران با كره جنوبي، ازبكستان، قطر و لبنان گفت: در ظاهر اين گروه بسيار خوب است و شايد اگر وظيفه انتخاب حريفان ايران را به هر كارشناسي مي‌دادند نمي‌توانست گروهي از اين راحت‌تر براي ايران انتخاب كند. اما آنچه از همه چيز مهمتر است عملكرد تيم ملي و به عبارت بهتر عملكرد فوتبال ملي ما است.
وي ادامه داد: تيم‌هاي گروه ايران بسيار مناسب هستند و من از اينكه با تيم‌هاي ژاپن، عراق و استراليا در يك گروه قرار نگرفته‌ايم بسيار خوشحالم اين سه تيم در گروه ما نيستند و تنها حريف جدي ما براي صعود به جام جهاني كره جنوبي است. به عقيده من تيم ملي ايران برابر ازبكستان، قطر و لبنان در شرايط طبيعي با هيچ مشكلي رو به رو نخواهد شد و اگر در يك جمله بخواهم گروه ايران را توصيف كنم مي‌گويم كه اين گروه بسيار مناسب و خوب است.
ذوالفقار نسب در ادامه با بيان اينكه تيم ملي براي رويارويي با حريفانش در مرحله پاياني مقدماتي جام جهاني بايد بازي‌هاي تداركاتي مناسبي برگزار كند افزود: اكنون كه حريفان ما در مرحله آينده مشخص شده اند بايد درصدد تدارك بازي‌هايي باشيم كه باعث شود بازيكنان ما با شرايط فني حريفان و همچنين وضعيت آب و هوايي كشورهاي آنها آشنا شوند. بازي هاي تداركاتي تيم ملي بايد به گونه‌اي باشد كه دو فاكتور مهم وضعيت فني حريفان و سبك بازي‌ آنها و آشنايي با شرايط اقليمي شهرهايي كه قرار است در آن بازي كنيم را تامين كند.
مربي اسبق تيم ملي فوتبال همچنين گفت: با توجه به اينكه مديريت فدراسيون فوتبال در هفته گذشته تثبيت شد و معلوم شد كه اين فدراسيون چهار سال ديگر با همان رئيس پيشينش بايد به كار ادامه دهد بايد به شكل واقعي و با اقتدار كامل از تيم ملي حمايت كند و برنامه‌ريزي صحيحي را براي صعود اين تيم به جام جهاني انجام دهد. وي در پايان گفت: فوتبال ما قابل پيش بيني نيست و اكنون سخت است كه بگويم تيم ملي به راحتي به جام جهاني صعود مي‌كند يا خير. اما با درايت كادر فني و مديريت خوب فدراسيون راهيابي به جام جهاني امري دور از دسترس نخواهد بود.

علي كريمي:گروه آساني نيست اما صعود مي كنيم

هافبك ملي پوش پرسپوليس پس از قرار گرفتن تيم ملي فوتبال كشورمان در گروه A انتخابي جام جهاني 2014 برزيل گفت كه در گروه راحتي قرار نداريم و نبايد تيم‌ها را دست كم گرفت. شايد خيلي‌ها فكر كنند كه ما در گروه خيلي آساني قرار گرفته‌ايم اما من چنين نظري ندارم. هيچ تيم ضعيفي وجود ندارد و ما نبايد آنها را دسته كم بگيريم.

وي افزود: به طور قطع اگر بدشانسي نياوريم با برنامه‌ريزي‌هاي كارلوس كي‌روش و تلاش بازيكنان مي‌توانيم به جام جهاني صعود كنيم.

مدير روستا : صعود به جام جهاني كار سختي است

علي اصغر مديرروستا در مورد گروه بندی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی گفت: اگر می‌خواهیم به جام جهانی صعود کنیم نباید به حریفان نگاه کنیم. صعود به جام جهانی کار سختی است همه برای رفتن به جام جهانی تلاش می‌کنند البته بازیکنان ما توانایی رسیدن به جام جهانی را دارند و کادر فنی هم با برنامه ریزی منسجم می‌تواند چنین موفقیتی را رقم بزند.

رويانيان: به صعود ايران اميدوارم

مديرعامل پرسپوليس درباره گروه‌بندی ایران در مرحله دوم جام جهانی گفت: ‌همه بازی‌ها سخت است ولی همه امیدواریم تیم ملی کشورمان راهی جام جهانی شود. بچه‌ها باید تلاش و غیرت بیشتری داشته باشند تا به هدف خود برسند همه تیم‌ها دوست دارند در جام جهانی باشند اما من به تیم ملی کشورمان بسیار امیدوار هستم.

صدر:صعود نکنیم همان بهتر به جام‌جهانی نرویم

حمید رضا صدر کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه بازی با کره جنوبی را به رویارویی با استرالیا ترجیح می دادم، گفت: اگر نتوانیم از چنین گروهی صعود کنیم همان بهتر که به جام جهانی نرویم.
وي در خصوص قرعه ایران در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا، ضمن بیان مطلب فوق گفت: من از بین دو تیم کره جنوبی و استرالیا ترجیح می دادم که با کره جنوبی همگروه شویم که خوشبختانه این اتفاق نیز افتاد.
وی در همین خصوص افزود: بازیکنان ما از سال 1377 که مقابل تیم استرالیا در دیدار پلی آف جام جهانی 98 رفتند، تا به امروز دیگر مقابل این تیم بازی نکرده اند،  به همین دلیل بازیکنان ما با مکتب فوتبال استرالیا که اکثر بازیکنان آن نیز در اروپا بازی می کنند بیگانه هستند در حالیکه ما طی تاریخ فوتبال ایران بارها مقابل کره جنوبی بازی کرده ایم و بازیکنان ما شناخت خوبی نسبت به این تیم دارند.
کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه بازیکنان ما نسبت به کره ای ها از نظر ذهنی خود را برتر می دانند، تاکید کرد: ازبکستان توانسته طی سالها اخیر به فوتبال سازمان یافته ای دست پیدا کند که صعود مقتدرانه آنها از مرحله قبل گواه بر این مطلب است، در واقع در حال حاضر تیم ملی فوتبال ازبکستان در این دوره از رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل به شکوفایی رسیده اند.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که کشور عراق هنوز در گیر آن است اما تیم ملی فوتبال این کشور همواره نشان داده که برای سایر تیمها حریفی سرسخت است حتی تیم ایران، آنها تونستند که در سال 2007 قهرمان جام ملتهای آسیا شوند،.عراقی ها بارها برای تیم ما ایجاد دردسر کرده اند . به نظرم عراق حریف سرسخت تری برای تیم ایران نسبت به ازبکستان بود.
صدر در خصوص دو تیم دیگر گروه ایران افزود: تیمهای اردن و عمان به مراتب تیمهای قوی تری نسبت به قطر و لبنان بوده اند و تجربه نتایج بازیهای ما مقابل این تیم ها همواره این موضوع را ثابت می کند.
وی در خاتمه تاکید کرد: اگر قرعه را خود مسئولان فوتبال ایران می خواستند تعیین کنند و تیمها را در گروه ایران بچینند به این مناسبی در نمی آمد. در مجموع باید بگویم  اگر نتوانیم از چنین گروهی صعود کنیم همان بهتر که به جام جهانی نرویم.

اقبالي:شانس صعود تیم ملی 50 - 50 است

مدرس و کارشناس فوتبال کشورمان شانس صعود تیم ملی فوتبال ایران برای راهیابی به جام جهانی 2014 را 50 - 50 دانست و گفت: تیم ملی باید پوست اندازی کند و چهره‌هایی جدید را به خدمت درآورد.
مسعود اقبالی  ضمن بیان این مطلب در خصوص قرعه تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا گفت: برای تیمی که می‌خواهد به جام جهانی صعود کند، نباید تفاوتی داشته باشد که با ژاپن روبه‌رو می‌شود یا کره جنوبی و این تیم باید تمامی حریفان خود را از پیش رو بردارد.
وی در ادامه افزود: براساس قرعه حریفان اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی کره جنوبی و ازبکستان هستند و در اولویت بعدی باید از قطر و لبنان یاد کنیم. من فکر نمی‌کنم این دو تیم عربی حرف خاصی برای گفتن مقابل تیم ملی داشته باشند.
این کارشناس فوتبال ایران از ازبکستان به عنوان حریفی قدرتمند یاد کرد و گفت: تیم ازبکستان، تیمی است که تنه‌اش به تنه روسیه خورده و از نظر تاکتیکی و قدرت برنی در سطح بالایی قرار دارد. این تیم در مرحله قبلی موفق به شکست ژاپن شده، پس حریف کوچک و سبکی نیست. در این گروه ما کره جنوبی را هم داریم که همیشه حریفی قدرتمند برای تیم ملی ایران بوده و گاهی اوقات مقابل این تیم ناکام بوده‌ایم.
اقبالی در خصوص شرایط دو تیم قطر و لبنان اظهار داشت: تیم‌های عربی در فوتبال آسیا از حمایت خاصی برخوردارند به ویژه تیم ملی قطر. در مورد لبنان نیز باید بگویم حدود 6 ماه پیش که برای تدریس در دوره مربیگری به این کشور سفر کرده بودم، احساس کردم، چیزی برای گفتن ندارند.
وی در این خصوص افزود: در لبنان حتی مردم برای تماشای بازی‌های ملی و باشگاهی به ورزشگاه نمی‌آمدند اما نمی‌دانم در عرض چند ماه چه اتفاقی در این کشور افتاده که بالاتر از کویت و امارات به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه یافته است. این نشان می‌دهد که فوتبال لبنان پیشرفت خوبی داشته است. با این حال نه قطر و نه لبنان نمی‌توانند حریفان خطرناکی برای تیم ملی در راه صعود به جام جهانی باشند.
کارشناس فوتبال ایران در خصوص شانس راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل گفت: علی رغم اینکه یک ایرانی هستم و میل و علاقه باطنی‌ام این است که تیم ملی کشورم به جام جهانی صعود کند اما باید بگویم تیم ملی برای راهیابی به این رقابت‌ها با معضلاتی روبه‌روست که اگر حل نشود کار صعود ما دشوار می‌شود.
اقبالی از مشکلاتی که برای فدراسیون فوتبال در آستانه مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی به وجود آمده است به عنوان یکی از معضلات اصلی تیم ملی یاد کرد و گفت: اگر این مشکلات حل نشود، خواسته‌های کی‌‍روش تا خردادماه آینده مورد اجابت قرار نگیرد، حمایت و پشتیبانی لازم از تیم ملی به عمل نیاید و... این تیم قطعا با مشکل مواجه خواهد شد.
وی نیاز اصلی تیم ملی را تقویت با مهره‌های جدید و جوان عنوان کرد و گفت: کی‌روش در این فرصت اندک باید نفرات جوان را به اردو دعوت کرده و ترکیبی هماهنگ با آنها و نفرات باتجربه به وجود آورد. تیم ما با بازیکنان پا به سن گذاشته نمی‌تواند هم به جام جهانی صعود کند و هم در آن مسابقات حرفی برای گفتن داشته باشد.
این مدرس بین المللی فوتبال ایران شانس صعود تیم ملی به جام جهانی را 50 - 50 خواند و گفت: به عقیده من بهتر است به جای تلاش برای صعود به جام جهانی 2014 تیمی قدرتمند را برای جام جهانی 2018 ببندیم. تیم ملی باید پوست بیاندازد. تا چه زمانی می‌خواهیم به بازیکنان بالای 30 سال دل ببندیم؟ تیم ملی نیاز به بازیکنان جوان دارد.
تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله چهارم از مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا با تیم‌های کره‌جنوبی، ازبکستان، قطر و لبنان هم‌گروه شد.

درخشان: تیم ایران در گروه سختی قرار گرفت

حميد درخشان با اشاره به اینکه  تیم فوتبال کره جنوبی همواره از قدرت های برتر فوتبال آسیاست و ما همیشه مقابل این تیم دیدارهای سختی را داشته ایم، افزود:  ازبکستان نشان داده که  خود نیز از شانس های صعود به رقابت های جام جهانی 2014 برزیل است، ضمن اینکه  ما در مرحله قبل دو بازی را مقابل تیم قطر انجام دادیم که این تیم نشان داد حریف آسانی نیست. در خصوص لبنان نیز باید بگویم که این تیم به شایستگی به مرحله چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی صعود کرده است.
سرمربی تیم فوتبال شاهین بوشهر با بیان اینکه به غیر از کره جنوبی شانس ما از سه تیم دیگر این گروه بالاتر است گفت: ما باید به عنوان تیم صدرنشین و به طور مستقیم به مرحله نهایی رقابت های  جام جهانی 2014 صعود کنیم  و در این خصوص همه جامعه فوتبال باید دست به دست یکدیگر بدهند تا با اتحاد با یکدیگر،  صعود مستقیم ایران به مرحله نهایی جام جهانی برزیل مسجل شود.

ابراهيم زاده:بايد مستقيم صعود كنيم

منصور ابراهيم زاده گفت: به غیر از تیم فوتبال کره جنوبی که همواره حریف سر سختی برای تیم ایران بوده، تیم ملی فوتبال ایران از هرنظر از سه تیم دیگر گروه برتر است.
وی با بیان اینکه با چنین قرعه ای که نصیب تیم ملی ایران شده باید مستقیم به رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل صعود کنیم ، افزود: البته صعود مستقیم ایران به مرحله نهایی رقابتهای جام جهانی به تدابیر کادر فنی و شناخت و آنالیز آنها از حریفان و همچنین میزان آمادگی بازیکنان تیم ملی در روز بازی مقابل حریفانش نیز دارد.

زنده شدن حماسه ملبورن در مقر AFC 

قرعه‌‌کشی مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2014 با حاشیه‌هایی همراه بود که در ذیل می‌آید:

*پس از صحبت‌های ویند سورجان مدیر اجرایی مسابقات ای. اف.سی،  فیلمی از این رقابت‌ها از جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا تا ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی به نمایش درآمد که در این فیلم دیدارهای مهم و حساس تیم‌های آسیایی در مقابل یکدیگر نشان داده شد.

صحنه گلزنی خداداد عزیزی به استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه و اهتزاز پرچم ایران در دستان علی دایی در دیدار حماسی ایران و استرالیا یکی از صحنه‌های به نمایش درآمده در این فیلم بود.

* پس از پخش این فیلم مکانیزم مسابقات و نحوه قرعه‌کشی برای حاضرین توضیح داده شد و تیم‌های هم‌سید در یک گلدان قرار گرفتند تا قرعه‌کشی آغاز شود.

نکته قابل توجه اینکه تیم ژاپن به دلیل حضور در جام کنفدراسیون‌ها در جایگاه پنجم قرار گرفت.

* مهدی مهدوی‌کیا و میاموتو به ترتیب هم‌گروه‌های تیم‌های ملی ایران و ژاپن را در مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مشخص کردند.

* مهدوی‌کیا قبل از قرعه‌کشی در سخنانی کوتاه رو به حضار گفت: 2 بار در جام جهانی بازی کردیم و این رقابت‌ها از هیجان زیادی برای تمام بازیکنان جهان برخوردار است. ضمن اینکه این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار می‌شود.

موتو نیز با اشاره به اینکه ژاپن بازیکنان خوبی در لیگ‌های اروپایی دارد گفت: نتیجه خوبی را در این رقابتها کسب خواهیم کرد.

*مجری مراسم به تیم های لبنان و عمان که برای اولین بار به این مرحله راه یافته بودند تبریک گفت.

*از نکات قابل توجه دیگر نیز می‌توان به حضور کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان در کنار زیکو سرمربی برزیلی تیم ملی عراق و اسطوره فوتبال برزیل در این مراسم اشاره کرد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    0 0
    دمت گرم
  • مهدی ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    0 0
    عالی بود
  • سید محمد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۱
    0 0
    خیلی خوبه دمتون گرم
  • سهیل ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    0 0
    دستتون درد نکنه
  • عرفان ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    0 0
    گل کاشتی
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 0
    خیلی عالی بود ولی کاش به روز کردنش سریع تر باشه
  • سینا ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    عالی.بود
  • امیر حسین دورقی ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    0 0
    متوسط
  • احسان ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    0 0
    ایران به جام جهانی نمیره
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    سلام ممكنه ناراحت شيد يا بگيد اين كيه من فوتبال رو نگاه نمي كنم اما حسم بهم ميگه ايران 2به صفر به ازبكستان در91/8/24مي بازه ناراحت نشيد ولي حس من معمولا درست ميگه دعا كنيد اشتباه كنه.
  • حسین ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    عالی بود خیلی
  • حسین ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    غلت کردی نفوس بد نزن
  • شین شین ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    0 0
    بردوباخت مهمه ولی مهمتر آبروی تیم ایران وایرانی هاست
  • مهرداد اناری کهنه شهری ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    اگه ازبکستان رو ببریم خیالمون خیلی راحت میشه چون اصلی ترین حریف ما ازبکستان هستش.
  • حسین احمدی راد ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    0 0
    باحال
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    ولي قبول داريد آبرو نمي گم همش ولي قسمتيش با برد به دست مياد
  • علی ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خسته نباشید . لطفا مطالب با سرعت بیشتری به روز شود
  • علی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خسته نباشید . لطفا مطالب با سرعت بیشتری به روز شود
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    0 0
    ما همیشه از شما همایت می کنیم
  • صالح ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    0 0
    آفرین پسر گلم
  • رسپینا ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خیلی خوبه .مرسی
  • محمد ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    افرين بر ايران
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    ممنونم اوکی میخوامت
  • سجاد ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    عالی بود
  • احساق بهادر ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    ایران میتوان قهرمان جام جهانی شود
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    فتبالیست نیازمندی
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    0 0
    تراکتور خیلی قشنگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس