کرونا نمایه

کشور ایران با تعداد ۱۲۳ بهبودیافته از میان مبتلایان به کرونا، توانسته است رتبه دوم را بعد از چین در زمینه آمار بهبودیافتگان در جهان کسب کند.

به گزارش مشرق، کشور ایران با تعداد ۱۲۳ بهبودیافته از میان مبتلایان به کرونا، توانسته است رتبه دوم را بعد از چین، در زمینه آمار بهبودیافتگان در جهان کسب کند.

بنابر آمارهای ارائه شده در جدول زیر، چین، کره جنوبی و ایتالیا تاکنون بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیش از ۱۰۰۰ نفر) را گزارش کرده‌اند؛ از میان ۷۹ هزار و ۸۲۷ بیمار مبتلا به این ویروس در چین، ۴۲ هزار و ۴۲ نفر بهبود یافته‌اند که این تعداد، بیش از ۵۰ درصد مبتلایان را شامل می‌شود همچنین آمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در کشور چین، حدود ۲۸۷۰ نفر است که نشان‌دهنده مرگ‌ومیر ۳.۵ درصدی در این کشور است.

نگاهی به آمار بهبودیافتگان بیماری کرونا در کره جنوبی و ایتالیا نیز نشان می‌دهد موفقیت این کشورها در درمان بیماران مبتلابه این ویروس، به ترتیب حدود ۰.۸ درصد و ۴.۴ درصد بوده است.

آمار بهبودیافتگان کرونا در کشورهای مختلف در حالیست که از میان ۵۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور ایران، ۱۲۳ نفر بهبود یافته‌اند که حدود ۲۰ درصد آمار کل مبتلایان را شامل می‌شود؛ بنابراین کشور ایران، پس از چین، بیشترین موفقیت را در درمان و بهبودی بیماران مبتلا به کرونا داشته است.

گفتنی است تاکنون ۶۴ کشور دنیا، ورود ویروس کرونا را به سرزمین‌های خود گزارش کرده‌اند و این ویروس تابه‌حال باعث ابتلای بیش از ۸۶ هزار نفر در این کشورها شده است؛ اگرچه ویروس کرونا، مرگ بیش از ۲۹۰۰ نفر را در جهان رقم زده است اما بیش از ۴۱ هزار نفر از مبتلایان به این بیماری در جهان، درمان شده و بهبود یافته‌اند.

بیماری‌های قلبی ــ عروقی، دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های مزمن تنفسی، و سرطان، از شایع‌ترین علل افزایش خطر مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا هستند.

جدول زیر میزان احتمال مرگ بر اثر بیماری‌های ذکرشده را در افراد مبتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • دکتر جکوز IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    4 0
    این آمار یه اشکالاتی داره..... مثلا خیلیا مريض شدن و خوب شدن بدون مراجعه به پزشک خودم مثلا،
  • ناشناس IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    2 1
    هااااااا
  • US ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    3 0
    خوب این خوبه و قابل تحسین، ولی در نقطه مقابلش میشه پرسید چرا نسبت مرگ و میر به تعداد بیماران آلوده در ایران بیشتر از همه جا و رتبه اول رو داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس