کد خبر 1047540
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کرونا نمایه

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، کنترل بیماری کرونا ویروس تا سه هفته آینده را مشروط به رفتارهای بهداشتی مردم دانست.

به گزارش مشرق، حسین عرفانی، یکشنبه شب در گفتگوی زنده شبکه خبر، گفت: حدود دو هفته قبل بیماری در قم تشخیص داده شد و شیوع رو به افزایش بیماری، نشان دهنده اقدامات بد کنترلی نیست بلکه نتیجه اقدامات کنترلی و مراقبتی تا سه هفته آینده نمایان خواهد شد.

وی افزود: اگر بهداشت فردی را درست رعایت کنیم، سناریو کنترل بیماری ظرف سه هفته آینده اتفاق می‌افتد.

عرفانی ادامه داد: آنچه در انتشار بیماری نقش دارد، افراد آلوده‌ای هستند که باید تحت مراقبت قرار گیرند.

وی افزود: ۸۰ درصد مردم با علامت خفیف مبتلا می‌شوند که باید مراقب سلامت خود باشند. این افراد نیازی ندارند به مراکز درمانی مراجعه کنند، بلکه با استراحت و مصرف مایعات، ظرف پنج تا هفت روز بهبود پیدا می‌کنند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: از تماس دست‌ها با سطوح مختلف باید خودداری کرد و اگر تماسی بود، باید دست‌ها را به مدت ۳۰ ثانیه با آب و صابون شست.

عرفانی با عنوان این مطلب که ۶۵ کشور درگیر کرونا ویروس شده اند، افزود: مدیریت این بیماری نیاز به همکاری منطقه‌ای دارد و هماهنگی‌های لازم در همین ارتباط در حال انجام است.

وی ادامه داد: انتظار داریم اگر این بیماری به نیم کره جنوبی دنیا نرود، و همچنین گرم شدن هوا، بتوان کرونا ویروس تا فصل تابستان جمع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    67 0
    انشاالله.
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      2 0
      ان شاالله
  • خدایا IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    8 0
    خدایا خودت کمک کن.
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    4 0
    ما بهداشت رعایت کنیم اونوقت برای مسئولین کیت تشخیص سریع از خارج بیارن!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    6 2
    احتمالا بشرط پذیرشFATF کرونا خارج خواهد شد!
  • دیده بان IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    5 2
    کرونا آمد تا انسان مغرور و متکبر و خود شیفته که فکر می کرد حالا دیگر پیشرفت های حیرت آور علمی کرده ، بفهمد که در مقابل یک ویروس بسیار بسیار ریز باید دست هایش را به علامت تسلیم بالا ببرد و بفهمد که عددی نیست. کرونا آمد تا انسان متوجه زبونی و جهل خود در مقابل بسیاری از ناشناخته ها شود کرونا آمد تا انسان بفهمد اسلام دینی بی نهایت مترقی است که دستور رعایت حلال و حرام در غذا می دهد. که اگر چینی ها هم مثل مسلمانان رعایت غذای حلال و حرام می کردند اصلا کرونایی به وجود نمی آمد. کرونا آمد تا میزان محبت انسان ها به هم را به خودشان نشان دهد. از آنهایی که ماسک احتکار کردند تا آنهایی که ماسک صلواتی توزیع کردند. از پرستارانی که روزهاست به خانه نرفته اند تا سلبریتی هایی که روزهاست از خانه بیرون نیامده اند کرونا آمد تا به انسان بفهماند همین محبت های کوچک مثل دست دادن و روبوسی کردن و مهمانی ها و دورهمی ها چقدر ارزشمند بودند و چقدر حالا دلتنگ همین ها و در آرزوی همین ها باید باشد. کرونا آمد تا مخاطبان شبکه های فارسی زبان ماهواره ای ( البته اگر خودشان بخواهند ) بیشتر به بی شرفی و پستی رسانه هایی چون VOA - BBC - ایران اینترنشنال - شبکه های سلطنت طلب و دیگر لجن پراکن ها پی ببرند و بدانند که آنها خیرخواه ملت ایران نیستند. کرونا آمد تا به ما بفهماند درمان درد ما در خود ما و ملت ماست نه در دست بیگانگان. و اگر کسی دلش برای ملت بسوزد همین داخل مملکت است نه خارج. کرونا آمد تا به ما بفهماند هیچ وقت مرگ را از خود دور ندانیم و بفهمیم که مرگ به ما بسیار نزدیک تر از آن است که فکرش را می کنیم کرونا آمد تا به ما بفهماند ایمان ما به خدا فقط ظاهری است و وقتی می ترسیم تنها به ماسک و الکل و ژل ضد عفونی کننده می اندیشیم و در کنار این تمهیدات که در لزوم شان تردیدی نیست اما حتی یک بار از خدا نمی خواهیم که ما را از شر این ویروس نجات دهد. کرونا آمد تا بدانیم خیلی از بیرون رفتن های ما از خانه و دور دور زدن و ایجاد ترافیک و شلوغی و دود و آلایندگی واقعا اضافه و بیهوده است
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
      4 1
      از خانواده کشته شده ها و روح اون مظلومان تاریخ خجالت بکشیم و کرونا را عذاب الهی ننامیم کرونا ساخته دست بشر است که طغیان کرده
  • DE ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    2 0
    به شرطی که کرونای ویروسی را از کرونای سیاسی جدا کنیم.کرونای ویروسی تا سه هفته آینده کنترل می شود و کرونای سیاسی از بین رفتنی نیست زیرا هر روز خودش رابه شکلی در میاورد نظیر کرونای سایه جنگی کرونای دیوارکشی کرونای حمله امریکا کرونای اُف اُف تُف تُف....کرونای ۲۰۳۰...وغیره
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    داروخانه مشهوری تو انقلاب الکل نمیده 2ساعت باید وایسی التماس اخرش این به اون چشمک میزنه اون درگوش این 1چیز میگه میره به 120میلشو میاده میده میگه برو دیگه بابا اینا خودشون احتکار میکنن قیمتارم بنظرم خودشون عوض میکنن چون 500میل 37500تومنه ولی این 120میلو داده 18600 رنگ جوهر ایناشم فرق میکنه 1پیگیری بکنین راه دوری نمیره خدا خیرتون بده ما که هرجا زنگ میزنیم کسی جواب نمیده
  • ممد NL ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
    0 0
    این تو بمیری ازون تو بمیری ها نیست بگیری خداحافط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس