کد خبر 1047356
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

قالب بتن از جمله تجهیزاتی است که در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و... کاربرد دارد. معمولا قالب بتن می تواند بتن را در حالت مورد نظر نگه دارد تا گیرش بتن حاصل شود. پس از گیرش بتن و یا سفت شدن بتن به اندازه کافی، می توان نسبت به باز کردن قالب بتن اقدام کرد. قالب ها را معمولا شرکت های تولیدی با سایز بندی متنوعی تولید می کنند تا در هر مکانی بتوان قالب با سایز مناسب را مورد استفاده قرار داد.

قالب بتن باید دارای استحکام بسیار خوبی باشد زیرا معمولا فشار وارد شده از سوی بتن بر روی قالب بسیار زیاد است. به همین خاطر معمولا قالب هایی که ساخته شده و به بازار عرضه می شوند، از نظر استحکام در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. قالب ها اگر استحکام کافی نداشته باشند، پس از هر بار مصرف نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند. این موضوع می تواند باعث بالا رفتن هزینه های پیمانکاران و سایر افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند، بشود. معمولا انواع قالب با جنس های متفاوت از جمله فلز، چوب، پلاستیک و... در بازار موجود می باشند.


مزایای قالب بتن از جنس فلز


قالب بتن از جنس فلز دارای مزایای بسیار زیادی بوده که این موضوع باعث شده تا در اغلب ساختمان ها از این نوع قالب ها استفاده شود. معمولا قالب هایی که از جنس فولاد ساخته می شوند، دارای استحکام بسیار بالایی هستند، بدین ترتیب در هنگام جداسازی از بتن و یا جابجایی، هیچ گونه مشکلی برای آنها به وجود نمی آید.

قالب بتن از جنس فلز را معمولا با سطحی کاملا صاف و یکدست تولید می نمایند. این موضوع باعث شده تا بتوان ستون های صاف و شاغول شده ای را آماده کرد. بدین ترتیب استفاده از قالب فلزی بتن می تواند به افزایش کیفیت ساختمان سازی کمک کند.

عمر مفید قالب فلزی بتن بیشتر از عمر قالب هایی از جنس چوب یا پلاستیک است. بدین ترتیب افرادی که قصد دارند برای مدت زمانی طولانی از قالب ها استفاده کنند، بهتر است قالب فلزی را انتخاب کنند.

تحمل وزن قالب فلزی بسیار بیشتر از سایر قالب ها می باشد، بدین ترتیب با استفاده از قالب های فلزی، می توان با اطمینان خاطر بیشتری عملیات قالب بندی و بتن ریزی را انجام داد. زیرا در صورتی که قالب ها دوام کافی نداشته باشند، نمی توان بتن ریزی را با اطمینان کامل انجام داد.


نقش جک سقفی در ساختمان سازی


هنگامی که قصد اجرای یک سقف را داشته باشیم، قطعا برای مهار وزن مصالح نیاز به وسایلی بوده که مقاومت بالایی داشته باشند و تحمل وزن آنها بالا باشد. جک سقفی وسیله ای فلزی است که بر روی زمین قرار داده می شود و بالای آن که به شکل T می باشد، زیر سقف قرار می گیرد. این جک ها کمک می کنند تا هیچ گونه حالت کشسانی در تیرچه ها ایجاد نشده تا بتن سقف به خوبی سفت شود.

جک ها پس از بتن ریزی سقف و باز شدن قالب بتن، نیاز است چند روز زیر سقف باقی مانده تا از سفت شدن بتن سقف اطمینان حاصل شود. سپس می توان نسبت به باز شدن جک سقف اقدام کرد. این نوع از جک ها دارای قسمت رزوه ای بوده که باز و بسته شدن آن می تواند ارتفاع آن را کم و زیاد کند. بدین ترتیب می توان برای انواع سقف ها با ارتفاع مختلف، از این نوع جک ها استفاده کرد.جک سقفی


نقش اسپیسر در ساختمان سازی


هنگامی که می خواهیم قالب بتن را در جای خود قرار دهیم تا آن را محکم کرده و عملیات بتن ریزی را انجام دهیم، فاصله ای چند سانتی متری باید بین خاموت ها و قالب بتن وجود داشته باشد. برای اینکه بتوان با دقت بسیار بالایی این فاصله را تعیین کرد، می توان از وسیله ای به نام اسپیسر استفاده کرد. اسپیسر به معنی جدا کننده بوده و می تواند قالب بتن را از خاموت ها جدا کند. بدین ترتیب معمولا افرادی که در ساختمان سازی و به خصوص اجرای سقف های مختلف فعالیت دارند، باید با اسپیسر آشنایی بیشتری داشته باشند.


اسپیسر را شرکت سازنده از جنس های مختلفی تهیه و تولید می کنند. معمولا اسپیسر های پلاستیکی به خاطر قیمت ارزان تری که دارند، کاربرد گسترده تری دارند. اسپیسر می تواند سرعت نصب قالب بتن را بیشتر کند. بدین ترتیب چنانچه از اسپیسر استفاده شود، مدت زمان صرف شده برای قالب بندی کاهش زیادی پیدا می کند. بدین ترتیب از هر جهت که بررسی می شود، مشاهده می شود اسپیسر محصولی بسیار کاربردی و مفید است.اسپیسر


قیمت انواع قالب بتن، اسپیسر و جک سقفی


معمولا افرادی که به مجموعه مدرن سازان یا هر شرکت دیگری برای تهیه انواع تجهیزات مورد نیاز ساختمان سازی از جمله قالب بتن، جک سقفی و اسپیسر مراجعه می کنند، به دنبال اطلاع از قیمت این محصولات هستند. این موضوع به خاطر نوسانات بسیار زیادی است که قیمت دلار داشته و همین امر باعث شده تا قیمت این محصولات نیز همیشه در نوسان باشد. به همین خاطر نیز بسیاری از شرکت های عرضه کننده تجهیزات مورد نیاز برای ساختمان سازی، نمی توانند لیست قیمت محصولات خود را منتشر کنند.

برای اطلاعات بیشتر وارد سایت مدرن سازان به نشانی https://modernsazan.com شوید

منبع : مدرن سازان‌ ‌

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس