عکس/ بخش بیماران"تنفسی حاد"بیمارستان بندرعباس

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: تمام بیمارستان‌ها آماده پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند.

به گزارش مشرق، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کرد که از پذیرش و بستری بیماران غیر اورژانسی در کلیه بیمارستان‌های عمومی دولتی، غیردولتی، خیریه و خصوصی تا اطلاع ثانوی خودداری کرده و آماده پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند.

ببینید

فیلم/ روایت"پرستار بیماران کرونایی"از تهدید مادرش

عکس/ بخش بیماران"تنفسی حاد"بیمارستان بندرعباس

فیلم/ بهبود بیمار کلیوی کرونا با ۷۰درصد عفونت ریه

دکتر جان بابایی افزود: تمامی درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی اعم از دانشگاهی و وابسته به ارگان‌ها (نیروهای مسلح و سپاه، شهرداری، تامین اجتماعی، آموزش و پرورش) و خصوصی نیز باید برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا فعال شوند و مکلفند به صورت تمام وقت و در صورت نیاز به صورت شبانه روزی ارائه خدمت کنند.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفت: احتیاجی به اینکه همه مردم تست ویروس کرونا بدهند نیست. دکتر زالی با بیان اینکه مدت قابل توجهی با این ویروس درگیر خواهیم بود افزود: البته این ویروس سرمادوست است و احتمال می‌دهیم با تغییر فصل و تغییر شرایط محیطی شانس بقای آن کم شود. دکتر زالی تاکید کرد با دستور وزیر بهداشت کلیه خدمات ارائه شده به فردی که ابتلای او به کووید ۱۹ تائید شود رایگان خواهد بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران از افزایش هفت برابری ظرفیت برای پذیرش بیماران خبر داد. دکتر بیگلری گفت: می‌توانیم هر روز ۱۲۰۰ نمونه را در انستیتو پاستور بپذیریم. دکتر بیگلری با بیان اینکه چند شرکت داخلی کیت‌های تشخیص ویروس را ساخته اند و منتظر تایید هستند تا به تولید انبوه برسانند گفت: خوشبختانه ذخیره کیت تشخیص ما برای ماه‌ها کافی است.

رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه کشور نیز با تاکید بر اینکه کرونا قدرت کشندگی بالایی ندارد افزود ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا حتی بستری هم نمی‌شوند. سواد کوهی گفت: از ۲۰ درصد باقیمانده هم حدود پنج درصد از مبتلایان در وضعیت حاد ریوی قرار دارند که فقط دو یا سه درصد در خطر مرگ قرار دارند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا اطلاع ثانوی فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت، از سوی کارکنان جایگاه‌ها انجام می‌شود. این اطلاعیه، جایگاه داران را مکلف کرده تمامی نازل‌ها و سطوح جایگاه‌ها را به طور مستمر با مواد ضدعفونی کننده مناسب نظافت شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    1 0
    مثل سگ دروغ میگن
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    پس اگر کسی به هر دلیل دیگه ای نیاز به بیمارستان داشت باید چیکار کنه؟مثلاًبیمار قلبی!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس