کد خبر 1047258
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
تمامی مرزهای مبادلاتی ایران به عراق باز است/ هیچ کامیونی در مبادی مرزی عراق متوقف نشده

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اعلام کرد :‌ تمام مرزهای صادراتی ایران به عراق باز است و هیچ خللی در روند صادرات کالا به این کشور وجود ندارد .

به گزارش مشرق، یحیی آل اسحاق درباره وضعیت صادرات به عراق اظهار داشت:‌ روزانه و بدون هیچ توقفی کامیون های بار صادراتی ایران از مرزهای تمرچین ، ‌باشماق ، خسروی ،‌ پرویز خان ، شلمچه و چذابه وارد عراق می شوند.

بیشتر بخوانید

علت خالی ماندن برخی از قفسه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای

وی با اعلام جدیدترین آمار از حرکت کامیون های حامل بارهای صادراتی به عراق گفت: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تاکنون 749 کامیون از مرز شلمچه ،  321 کامیون مرز چذابه ، 659 کامیون مرز مهران ، 355 کامیون مرز سومار ، 129 کامیون از مرز خسروی  وارد عراق شده اند.

وی گفت:‌ عمده کالاهای صادراتی به عراق شامل میوه و تره بار، مواد شیمیایی، ٰ‌لوله های چدنی، محصولات فلزی، ‌آهن آلات ‌، ‌لوازم خانگی ، کاشی و سرامیک ، مصالح ساختمانی ، موادغذایی و نوشیدنی ، خشکبار و کالاهای عمومی است.

آل اسحاق در عین حال با بیان این جمله که افت و خیزهایی در مرز مهران داشتیم ، افزود:‌ با این حال تاکنون 800 کامیون از مرز مهران وارد عراق شده است و در حال حاضر هیچ کامیون صادراتی ایران در این مرز متوقف نیست.

وی با بیان اینکه دولت عراق در مرز مهران تغییر مدیریتی دارد،‌ افزود:‌ تعطیلی موقت این مرز نیز به دلیل استقرار نیروهای جدید در این مرز است که به زودی شاهد استقرار نیروهای جدید خواهیم بود.

آل اسحاق میزان صادرات ایران به عراق را در سال گذشته 13 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود:‌ در 10 ماه امسال 9 میلیارد دلار کالا به این کشور صادر شده است که تا پایان سال به این رقم و حتی بیشتر می رسد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید براین جمله که ایران هیچ مشکلی در حرکت کامیون های خود به عراق ندارد ، افزود:‌ با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی است که این دولت در مورد مسافر و گردشگران نسبت به قرنطینه و مسائل بهداشتی ملاحظاتی داشته باشد.

وی در باره انتشار برخی اخبار در فضای مجازی گفت:‌ اخبار جعلی و غیر واقعی از بسته بودن مرزهای ایران و عراق بیانگر آن است که  دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال ایجاد  جنگ روانی هستند  و طبیعی است که آمریکا تمام تلاش خود را برای ایزوله و قفل کردن اقتصاد ایران می کند که قطعا موفق نخواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    بنظر می رسد فروشگاههای زنجیره ای تمایل دارند به بحران دامن بزنند و اوضاع را وحشتناک جلوه دهند . دیروز در یک فروشگاه زنجیره ای نه سفیدکننده ای بود نه جرم گیری و نه پاک کننده چند منظوره در حالیکه همه این موارد را در سوپر سر کوچه داشتند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس