کد خبر 1047115
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
تولید «ماسک» در شیراز

در حالی که مقامات بهداشتی آمریکا از مردم درخواست کرده‌اند که برای خرید ماسک هجوم نیاورند اما تقاضای بیش از حد برای خرید ماسک باعث افزایش شدید قیمت آن شده است.

به گزارش مشرق، وحشت به دلیل انتشار ویروس کرونا در آمریکا باعث شده تا مردم این کشور به سمت خرید ماسک‌های تنفسی هجوم ببرند و در نتیجه قیمت این اقلام به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این در حالی است که مقامات بهداشتی آمریکا به مردم توصیه کرده‌اند که برای خرید این تجهیزات هجوم نیاورند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا می‌گوید: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که ماسک‌های N۹۵ برای پزشکان و پرستاران فراهم بوده و از آنها در برابر بیماری محافظت خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

«تبعیض» دردناک‌تر از کرونا

کشف انبار احتکار لوازم بهداشتی در قم +فیلم

وی که در جلسه استماع کمیته روابط خارجی صحبت می‌کرد، افزود: «این واقعا باعث ناخرسندی من است که ببینم مردم به بیرون می‌روند و از این ماسک استفاده می‌کنند چون این ماسک هیچ نقشی برای آنها در جامعه ایفا نمی‌کند.»

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرد: «روشن است که آمریکایی‌ها به ماسک نیازی ندارند. مردم سالم در آمریکا نباید ماسک استفاده کنند، چون آنها را از ویروس کرونا محافظت نمی‌کند اما پرسنل پزشکی که به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا می پردازند به آنها نیاز دارند و این ضروری است که تامین این ماسک‌ها با مشکل مواجه نشود.»

درخواست برای ماسک طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. بر اساس اطلاعاتی که توسط سی‌ان‌ان منتشر شده در سی روز گذشته میزان جستجو برای ماسک N۹۵ در سایت آمازون بیش از ۸۶۲ هزار مرتبه بوده این در حالی است که این کالا در ماه دسامبر تنها ۴ هزار و ۵۰۰ بار در سایت آمازون جستجو شده بود. در پی افزایش درخواست برای ماسک قیمت آن نیز سیر صعودی گرفته است. به طور مثال یک بسته ۱۰۰ تایی ماسک که پیشتر تنها ۸ دلار بوده اخیرا به ۲۰۰ دلار افزایش یافته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 1
    تو ایران پیدا نمیشه
  • مهدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 1
    سلام متاسفانه توایران هم بیش از 10برابرشده واصلا پیدا نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس